Chapter2

78 6 2
                                    

YA ALLAH PLEASE MAKE MY HEART STRONG
Whenever i'm feel down.







Aku jeling jam di pergelangan tangan asal lambat sangat bergerak aku dah mereput ni apahal lama sangat.

"Lama lagi ke bro". Suara malas ku kedengaran.

"Kejap lah kau lah ni haram j betul sepedas pedasnya kau masak sambal udang". Suara bosan berserta sakit.

"Bukan salah aku, majoriti nak pedas. Aku tak ikut minoriti". suara tak bersalah.

"Habis tu kompromi la sikit. Can't ah?". Suara yang amat menyesali tindakan memakan masakan adiknya.

"Semua salah kau. Aku tak bersalah dalam hal ini". Aku kunci selak pintu toilet dari luar.

'Padan muka hang tak dapat keluaq dah tinggai lah hang dalam tu'. Aku berlari naik ke atas. Mengekeh lepas kunci Haniq dalam toilet.

Sekarang aku nak tidur kejap asar kang bangun lah balik.

Sekali bangun dalam kubur ha macam mana tu.

Haih jangan la macam tu dosa aku banyak lagi ni.

Aku? Apa lagi.

Terus belayar.

Along kelihatan bengang. Dekat manalah budak tiga suku ni. Puas mencari dimerata tempat. Aku turun kebawah nak ke dapur haus pulak tekak manja aku ni.

'' Aulia mana achik? Along tanya angah dia angkat bahu je. Along nak cari lappy along kot dia pakai".

"Eh along. Achik belum keluar lagi eh?". Gulpp.

'' What keluar what". Angah menyampuk.

"Dari pukul 1 lebih aku kurung dia tak kan tak keluar lagi". Suara aku perlahan tapi dapat ditangkap along dengan angah. Seraya aku menampar ketelanjuran mulut ku berkata.

"Oi mana kau sorok achik ha sengal". Along cekak pinggang. Angah pandang aku bagai ingin ditelan.

"um...m..aa.a.a...mm ni mm..macam ni cerita dia hehe peace yow". Sengih busuk.

"Kurang jawa kau Aulia mana achik".

Aku buat muka jammed. Achik tak penting pun kan dalam cerita ni? Aku je penting kat sini kan? Nuraulia Nadeena sahaja yang penting dalam ni. Aku je penting. Yang lain tak penting.

"Aaaa Yaya kunci dia".

"Sengal". Serentak along dengan angah rumble aku.

Aku tak berdosa kenapa saya yang dirumble.


"Sampai hati dia kunci aku dalam toilet wei kesian akuuu heeeee".

Aku perati kan achik kecik besar. Nak sangat duduk dalam toilet aku bagi.

Along peluk sisi sambil usap kepala achik. " Nanti along ajar dia biasa Aulia ni".

Aku tahan gelak. Mana mungkin along begitu.

"Huh gay bethol kau. Blah sana". Ditunjal nya kepala achik.

"Huh aku baru nak bermanja la si.." Belum sempat perkataan nya bersambung angah sudah piat telinga achik.

''Haa mencarut mencarut kan dah kena''. Along mengangkat ibu jari tanda padan muka kena piat dengan angah.

''Bagi lah aku nak habiskan ayat dulu''.

"Oh salah eh sorry buat balik beb". Angah segera memberi laluan untuk kembarnya ulang kembali.

Achik melayan. "Huh aku baru nak bermanja la siamang". Laju achik memecut sambil dikejar along dan angah. Begini la kehidupan kami 4 beradik.

Suri Hati Mr. Hadfie [SU]Where stories live. Discover now