IF YOU HAVE THE ABILITY TO LOVES
Love Allah FirstAku kira ika masih sibuk shopping. Aku mula bosan Jadi aku buat keputusan berlegar mencari texas chicken atau marrybrown. Lapar gila, dari sekian sekian kepada sekian sekian. Tak jugak membeli banyak. Tapi heboh berjalan macam beli satu mall.
Sambil aku berjalan mata aku melilau perhatikan orang dalam mall ni. Biasa lah aulia suka buat sesi beramas mesra.
Dan dan dan tak seharusnya aku bertemu diri mu didunia ini. Okay gurau. Alah gurau sikit je guys tu pun koyak buang cerita ni dari library. Koyak je kerja.
Dan aku pun sampai dihadapan Harumi Chicken. Eh tadi kata cari marrybrown dengan texas chicken.
Diam lah, saja tukar angin
'Tak tetap pendirian'
Aku yang tuliskan suka hati aku la.
'Okay fine'
Aku memerhati kan menu. Macam sedap je. Nak yang mana ni. Tengah syok selak selak buku menu tu. Ada pulak tangan berbulu lebat tolak aku dari tempat tengok buku menu tu. Mak aihh dasar bulu jagung. Keturunan bigfoot ke.
Kurang asam jawaaaaaaaaaaaaaaa.
Aku memandang dengan muka tak puas hati. Biadap sungguh kamu. Patut ke aku ceramah dia?
Ehem eghemmm ehemmm.
"Assalamualaikum warrahmatullahi wabarakatuh sedara. Dekat malaysia ni rasanya banyak dah kesedaran sivik di war warkan. Dont you get that?".
Dia toleh pun tidak. Ni memang kurang ajinomoto!
"Im talking to you". Aku mula bengang. Dia mula menoleh. Dan aku terkedu terkezut terpana semua ter aku keluar.
"Waalaikumsalam, ingat kan langau mana bertenggek dekat bar menu ni". Dingin. Dia tengok aku sipi.
Yang ni tahap kurang ajar dah. Panas membara semangat waja. Eh Main main pulak kau aulia.
"Oh sorry my mistake. But i perasan ada pulak tungau dekat sini. Bukan setakat tungau, bangau dan lahabau pun berlari lari disekeliling". Ambik kau. Kira apa aku yang ni memang kena ajar baru reti hormat orang.
Staff Harumi Chicken keluar meleraikan suasana tegang. Masing masing diberi buku menu untuk meleraikan sesuatu yang tak patut terjadi.
"Im impress, katana and samurai dah ada pesaing". Aku tersengih jahat. Manakala dia memandang aku dengan riak kosong. Seolah olah tak mengenali aku. Before this yes. But bukan sekarang
And ini buat aku rasa lemah. Finally after so many years aku avoid nak berjumpa dengan dia. Harini Allah temukan aku dengan dia dekat Harumi chicken. Walaupun keadaan tunggang terbalik.
"Beside its not my fault. You biar orang lain tertunggu dekat belakang you untuk you tengok menu yang at last you tak kan order".
Smirk. Aku dah nak sendu. Mana hadfie aku guys. Dinginnya manusia ni. Ya Allah.
Aku tahan rasa pedih. Dan aku sengih jahat. Takde modal nak menjawab memang salah aku. "Well played". Aku keluarkan ayat mobile legends. Angkat kaki. Aku masuk starbucks. Duduk di satu sudut yang membelakang kan counter dan orang lain. Dengan muka merah padam aku kembungkan pipi.
Dalam hati aku berbakul aku maki. Padahal dia sorang je kat belakang aku. Boleh je masuk dalam terus bukan susah pun kan. Aku nak tengok sukahati aku lah. Sakitnya hati tengok muka kerek dia. Eyyai.
Aku letakkan kepala dekat atas meja. Termenung.
Hadfie?
Aku taktahu lah.
YOU ARE READING
Suri Hati Mr. Hadfie [SU]
RomanceStarts: thursday , 15 , august , 2019 End: 'My Heart just belong to you Abang, The reason why im still here just because of you'. Kelopak mata ku buka, Senyuman dia yang menghiasi iris mataku. Doaku sering mengiringi mu sayang. Andai ini semua mim...