Chapter6

47 5 3
                                    

SOMETIMES THE RIGHT PATH IS NOT THE EASIEST ONE.








Aulia bersila di atas katil mengenangkan kejadian yang berlaku. Pejam celik pejam celik dah seminggu lepas peristiwa dekat harumi chicken tu berlaku. Aku tak hubungi lansung dia untuk ucapkan terima kasih. Senang cerita aku hilang nombor dia. Halah halah. Aku rasa dia pun dah lupakan aku gamaknya. Haish serabut nya.

'Aulia pagi subuh tak elok merungut'

Terus aku bangun capai towel dan membawa diri ke bathroom. Aku nak mandi dah kerjakan terus solat fardhu.

    'Mati lah nak aku dah lambat. Harini dah lah ika suruh hantar barang dia order tu'

Kelam kabut pagi aku hari ni. Yang ika ni macam tak boleh datang rumah. Apa yang dia malu agaknya. Astaghfirullah membebel apa lagi kau Aulia. Faster.

Enjin kereta aku hidupkan, dan aku terus memecut mengalahkan Schumaker. Aku dah lambat dah ni. Tak boleh relek aku harus cepat. Aku tak nak sampai office Ika terus kena bebel. Sambil tu aku pakai handsfree aku menekan number Ika.

"Assalamualaikum ika bagi location aku on the way ni. Bye". Terus aku campak ke tepi focus pada pemanduan. Haih muhun cepat.

#####

IkaPov

Deringan telefon membingitkan telinga. Aku tengah busy la kau sibuk nak call.

Aulia is calling

'Lah makcik ni ke. Ingatkan bradd pit' desis hati ika.

"Assalamualaikum ika bagi location aku on the way ni. Bye".

Huh macam tu je kau cakap dengan aku? Tapi nak buat apa dia on the way kemari?

Sedang sibuk aku mengelamun memikirkan kata kata Aulia. Bossnya lalu dihadapan meja nya dan berhenti. Segera dia bangun dan mengucap kan selamat pagi seraya menunduk. Bossnya hanya mengangguk tanpa sedikit senyuman.

'Haih macam biasa la ni' desis hati  ika

"Saya hari ni tiada dalam office saya ada hal dekat luar. Jadi apa apa tolong catat dan hantar ke email ya". Ika hanya mencatat pesan bossnya. Seraya otak nya teringat kata kata Aulia.

"La barang dah sampai rupanya". Bossnya yang terdengar omelan ika hanya menggeleng. Serentak dengan itu telefon bimbit ika berbunyi.

"Sorry boss urgent". Sambil menunjukkan ganggang telefon dengan eksperiasi wajah cemas. Bossnya hanya mengangguk.

"Kau tunggu je dekat parking depan aku datang kejap lagi".

"Hah kau baru nak nampak bangunan ni ke? Ha dah sampai bagitahu". Terus aku menamatkan talian. Aku berulang kali meminta maaf kepada boss.

Boss aku hanya mengganguk kan kepala dan berjalan keluar dari pejabat.

Endpov

#####

Aulia memandang kiri dan kanan mencari parking. Sejujurnya tengkuk nya lenguh berbuat sedemikian.

Akhirnya kereta diberhenti kan disebuah parking. Empunya kereta berada diluar kereta kerana sibuk bercakap dengan telefon. Aku hanya mampu pandang belakang dia. Sebab dia membelakangi aku.

"Ya Allah lama nya dia bercakap dengan telefon . Ni berbual ke bagi syarahan". Akibat rasa tidak sabar aku terus keluar untuk mengsound lelaki ni. Eh kau Aulia berani .

"Ehem . Assalamualaikum".

Lelaki tu berpusing. Dah aku pulak melopong. Dia lagi.

Aku kekal kan riak wajah yang selamba sampai habis la. Tak malu gitu.

"Alih lah kereta kau". Suara aku menguarkan arahan. Suka suki hang ja Aulia. Kejap lagi mesti kena sindir.

Dia memandang tajam muka aku. Mungkin sebab aku biadap. Bukan salah aku hm. Tangan dia menunjuk kan papan tanda.

"Parking reserved. This is mine". Huwarghhh dia punya ke tho. Hadfie tak pernah kedekut dengan aku. Benci Hadfie baru ni huwarghhh.

'Kecik besar aku tengok minah ni. kurang gula, ni bangunan aku punya'. Sebal hati Aidan bercakap dengan minah torpedo ni.

'Kau ingat aku tak tahu kau mengata aku dalam hati' desis hati Aulia

"Tch, aku nak cepat. Kejap lagi aku ada hal". Aku sejujurnya sakit hati lagi pasal hal dukung tu.

"Girl, look at my face. Do i care?".

What the heck, dia smirk dekat aku.

"Kau dah berubah hadfie". Tanpa sedar aku bergumam. Geram gila nak mati. Dia memang menyakitkan hati sungguh. Huwarghh nasib bukan jodoh aku. Nak yang lamaaa.

"Where did you get my name? stalker?". Muka dia berubah pelik. Mesti tertanya macam mana aku tahu. Hey ngok. You dulu memboi i. Nak saja aku teriak.

"Baik aku bukak langkah seribu". Aku mencongak peratus aku akan selamat bila duduk sini.

Aku ambik langkah kebelakang perlahan lahan.

"Hey ... you?". Suara dia bergema.

'Kereta minah tu dah memecut. Laju bebenor'. Desis hati Aidan.

"Gila ah tu dia ke siak. Kurang ajar punya ika tak bagitahu". Terus sahaja nombor ika aku dail.

"Datang rumah aku ambik. Bye".

Tanpa sempat ika menjawab aku letakkan ganggang dan meneruskan pemanduan yang tergendala.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Boleh la ni kan. Huks. Sorry takdak idea laaa. Jangan lupa vote and komen yaaaaa.

Suri Hati Mr. Hadfie [SU]Where stories live. Discover now