"Ummi mana dia ni janji macam mana".
"Sabar la, kejap lagi sampai lah tu".
"Angah ikut sekali kan kenapa tak suruh angah je bawak ni dah lambat ni".
Angah dah naik angin. Dia seorang yang punctual lambat sikit hilang mood. Lagi pun ni semua pasal dia! Angah dan semua siblings aku tak suka dia.
Angah tarik tangan aku dan dibawa terus memasuki kereta. Lelaki ni perlu diajar. Janji pukul 8 pagi sekarang pukul 1 petang. Korang pun mesti rasa bengang. Lama kot call tak berangkat.
'Aku jumpa kau memang kena kau dengan aku. Budak mentah'. Angah hanya mengetap gigi menandakan dia kegeraman yang amat sangat. Berbakul sumpah seranah diberikan.
Aku hanya mendiamkan diri dan memasamkan muka. Memang langsi ini orang buat hal betul lah. Kita dah la nak fitting baju lagi, nak jumpa photographer lagi. Nak ke studio bincangkan video wedding nanti. Banyak kerja. Dia buat main betul lah. Aku dah la memang tak nak kahwin dengan kau. Lagi buat hal.
"Angah tak pernah setuju Yaya kahwin dengan mamat tu. Angah dapat rasakan dia pun sama macam kita. Dia tak nak".
Angah bersuara setelah lebih 15 minit berdiam diri. Nampak ketara angah menahan marah urat di dahi timbul dan muka nya merah.
"Angah nak Yaya buat apa lagi angah".
"Call off this wedding, focus pada life yaya je".
"Cakap senang la ngah. Yang menghadap abah dengan ummi angah ke? Bukan kan". Suara rendah aku berikan.
"Angah, along dengan achik boleh beritahu. Kami pun berhak, kami pun wali Yaya bukan abah je". Tenang suara angah. Aku pandang nya sekilas.
'Sejuk dah'
"Jom la merayau. Tak ada mood lansung nak buat ikut plan". Angah segera membuat pusingan U-turn dan bergerak ke mall.
"Makmum, here we come". Angah menyeringai.
Aku memandang muka angah. Pura pura terkejut. Padahal angah ni penakut bukan tak tahu. Dulu suruh pakai pampers pun angah berlari sambil kencing keliling rumah. Inikan nak tengok makmum. Lari bawak boxer gamaknya dekat panggung wayang.
Suasana dalam bilik mesyuarat hanya sunyi sepi. Yelah macam mana nak bising kalau semua dah keluar Kahkahkahkah.
Aku hanya mengetuk pen di permukaan meja. Tanda aku mereput dan pishang di situ. Nak bangun serasa malas. Apa boleh buat kalau boleh nak upah orang tolong angkat. Kenapa lah aku duduk sini. Macam tak ada bilik sendiri nak duduk.
Ketukan pintu bergema. Menyedarkan ku dri tidur yang lena. Eh
"Ehem. Masuk".
Dingin suara tu. Sejujurnya aku tak ada mood nak beramas mesra dengan sesiapa. Tadi dalam mesyuarat semua nya aku bantai dari Manager, HR, tukang audit sampai makcik cleaner pun aku marah sebab tak bersihkan habuk secoet.
Tersembul wajah PA aku yang hodoh nak kedut. Dah la kedut gemok nauzubillah min zalik.
Sedap kau je mengutuk orang. Kau ingat kau perfect ke.
'Aku dah terlampau handsome untuk dibanding kan dengan orang lain. Korang dengki? Pergi lancau dengan babi okay?'.
*readers tahan author dari gaduh dengan siput khinzir ni*
'Ingat aku takut lah tu kau pun author gemok macam babi'
*Tamatkan watak kau*
'Tak payah la nanti ada orang rindu aku'
YOU ARE READING
Suri Hati Mr. Hadfie [SU]
RomanceStarts: thursday , 15 , august , 2019 End: 'My Heart just belong to you Abang, The reason why im still here just because of you'. Kelopak mata ku buka, Senyuman dia yang menghiasi iris mataku. Doaku sering mengiringi mu sayang. Andai ini semua mim...