Leo kommer ner för trappan i bara underkläder när jag hänger av mig min jacka i hallen. Hans hår är blött och kläderna håller han i vänsterhanden. Han ser mig och ler och de där jävla ögonen gör mig stum, han ser ut som en modell. Han är smal men alldeles förjävligt snygg. Sånt borde vara olagligt. Och sen när har jag tyckt killar varit snygga? Så gay är jag inte.
"Hej Ivar," hälsar han. "Hej," svarar jag lite skamset. Han går in i mitt rum och börjar dra på sig sina kläder. "Du kan få låna något av mig i stället för att ha de där sunkiga på dig." Jag öppnar garderoben och rotar runt efter något bekvämt. Det blir en lila hoodie som jag nästan aldrig använt och ett par gråa mjukisbyxor. "De kanske är lite för långa för dig men det funkar," kommenterar jag. Jag räcker över plaggen, han sätter på sig dem och som väntat är de stora på honom. Ärmarna slutar långt under hans fingertoppar och han kan stå med nästan halva foten på byxbenen. Det ser sjukt gulligt ut. Jag ler mot honom och han frågar "ser jag dum ut?" "Nej, snarare gullig," svarar jag. Han rodnar lite och tittar bort för en sekund. Gulligt.
"Vill du spela Minecraft? Har inget annat att göra just nu." "Du har frågat rätt person," säger han och skrattar. "Skywars?" undrar jag. "Jag är världsmästare på Skywars, det finns ingen bättre än jag för fan." "Ska vi slå vad?" utmanar jag. "Ja, och jag kommer vinna." Jag startar upp Minecraft på min dator med en förväntansfull Leo bredvid mig. Han drar fram en pall och ställer den vid min datorstol så att han kan sitta och se ordentligt. "Vi kör bäst av 3 då? Det blir asså en runda var och den som får högst placering vinner ett poäng." Han nickar för att visa att han förstår. Jag loggar in på Hypixel, går in i ett game och börjar tänka att Robin och Teo antagligen sitter och gör exakt samma sak just nu. Förhoppningsvis lyckas Robin framföra sina känslor på ett eller annat klassiskt Robin-sätt och förhoppningsvis tycker Teo inte att det är allt för skumt.
"Vad är det här för jävla loot?" mumlar jag och hör Leo småskrattandes bredvid mig. Jag bygger mig över till mitten direkt och chansar på att jag klarar mig i den stora striden som är i full gång där. En spelare som redan har få hjärtan tar jag lätt ut men jag blir omringad av två andra med full diamantarmor och knockbacksvärd. Desperat försöker jag rädda mig själv med de få block jag har kvar men misslyckas och blir utknuffad. "Nej vad fan, det där-" "Det där var lätt det sämsta jag sett Ivar," säger Leo och flinar. "Upp och hoppa så ska jag visa hur man gör på riktigt." Vi byter plats och jag sätter mig och putar med underläppen som ett skämt och Leo skrattar åt mig innan han börjar fokusera på spelet. Han gör precis som mig och bygger sig över snabbt, men håller sig på ytterkant och hittar fler block innan han ger sig in i någon strid. Flera oförberedda spelare flyr tillbaka till sina öar och Leo ser sin chans. Han ger sig på de tre personerna som stannat kvar och får ut två av dem utan problem men blir sedan tvingad att bygga sig uppåt som skydd för att hinna äta sina guldäpplen. Nu har många fler byggt sig över och den andra spelaren dör fort. Leo hoppar på och slår ut några bakifrån och nu finns det bara två till spelare kvar. Den ena blir dödad före han ens hinner reagera och nu återstår slutstriden. Den sista killen är duktig och Leo får problem. Han får äta sitt sista guldäpple och hoppas på det bästa när kampen fortsätter. "Nej nej nej NEJ!" skriker han när han blir dödad. "Vem är det som blir skrattad åt nu?" flinar jag. "Fast jag kom tvåa och du kom för fan typ sist." "Jaja, du vann den här rundan i alla fall. 1-0 till dig."
Nästa runda vinner jag och sedan blir det väldigt tätt. Det står 2-2 när jag sätter mig och kör mitt sista game och Leo sitter nästan i mitt knä för att försöka blockera min sikt. Jag lyckas komma trea även med hans distraktioner och jag hoppas innerligt att han ska fucka upp så att han får se vem som egentligen är bäst på Skywars. Han är extremt fokuserad tills jag börjar rycka i hans hår samtidigt som jag använder hans egna sitta-i-knä- och blockera-skärm -metoder. Då börjar han fnittra som en liten flicka och råkar nästan klanta sig totalt. En av de två sista spelarna dör och jag inser att han redan har vunnit men jag låter honom döda den sista killen också. "Du är SÄMST på distraktioner," påpekar han. "Du, du skulle hört hur fan du lät under halva det där, så jävla kul!" kontrar jag och garvar. "Där ser du, jag ljög inte." "Ja, fast det var ju väldigt jämt, hade jag haft mer tur hade jag lätt vunnit så säg inget."
Han ställer sig upp och lägger sin hand på min axel, "aja, gg i alla fall," säger han och skakar den. "Gg," svarar jag och ler. Min mobil börjar ringa och direkt tittar jag på Leo och viskar "Robin" utan att ens behöva titta på displayen.
YOU ARE READING
Jag följer med dig hem ikväll - Gruller
Fanfiction... för jag vill inte vara själv. Ivar får syn på en kille som sitter på den frusna marken under äppelträdet. Han blåser på sina händer för att hålla dem varma och för en sekund möts deras blickar. Hans ögon är vackert gröna och Ivar får bort dem fr...