Planer

257 11 3
                                    

"Hur känns det?" undrar jag samtidigt som jag smeker hans bara kropp med mina händer. Han stönar svagt och får fram: "M-menar du med fa-familjen eller.. eller d-det här?" "Både och," flinar jag och fortsätter. Jag blir allvarligt kåt av att se Leo som upphetsat vrider sig intill mig. "H-hon var väldigt snäll o-och det kändes br-bra och d-du är s-snygg." "Tack detsamma." Jag avbryter för en sekund och börjar kittla honom istället. Han skrattar så att han nästan gråter och gör flera desperata försök att ta sig loss. "Sluta di-din jävla tease," gnäller han och jag ger mig. "Nej men, seriöst nu," säger jag, "vad fan ska vi göra imorgon? Vi kan ju inte bara sitta här helt själva." "Be legenderna komma över då," föreslår Leo. "Legenderna som i..?" "Ja."

Jag sträcker mig efter min mobil som ligger i datorstolen och börjar skriva till Teo.

20:23
planer för imorgon?

"Men fråga bara direkt om de vill hänga," kommenterar Leo. "Du, jag är en självständig människa och jag bestämmer själv vad jag skriver."

20:24
Ism, ni då?

lust att fira tillsammans med
oss jobbiga ungar?

Ja det vore nice

drar vi hem till dig eller

Robin skriver att han inte
tänker följa med om vi inte
drar ut på stan

Det är inget riktigt
nyårsfirande att stanna
hemma enligt honom

det här är varför jag
skrev till dig och inte
Robin

Jaja men vi kan väl vara
på stan ändå?

Julius följer också med

visst det blir bra

säg åt julius att fixa mat och
dricka

20:28
Julius hälsar att han gör
nåt gött och att han fixar
spriten

Hallonsaften* sorry

bäst för honom att det är
hallonsaft i flaskan

och sen får ni två tjockisar
lova att inte gå in och
knulla på bk

Har de ens öppet imorgon?

Och nej, vi lovar men då
får ni också göra det

mmmm fast man vet
aldrig vad som kan
hända

Skitsamma, kom bara till
Mariaplan vid typ 10

är det det julius ska bjuda
oss på

Vadå?

korv

"Vadå billigt?!" utbrister Leo när jag berättar om våra planer, "det är för fan Mariaplans korvkiosk! Det finns inget bättre än korv kiosk!" "Men bra då att vi har nån i gänget som uppskattar Julius planer." "Ja! Det blir ju skitbra." Jag himlar med ögonen och Leo bara skrattar åt mig. "Vi kan väl gå längs vattnet sen?" föreslår han när han lugnat ner sig. "Och bli nedtrampade av ett gäng fyllon?" "Nej, asså du har ju mig och du vet hur stark jag är." Som motargument klämmer jag lite på hans icke-existerande muskler och flinar. "Tyst," muttrar han till mitt nöje. Jag lägger ifrån mig mobilen och smäller ner mina händer på hans lår. "Nej," deklarerar jag, "nu är jag trött på det här. Ska vi hångla istället?" "Låter bra," hinner han svara innan våra läppar möts.

Jag följer med dig hem ikväll - GrullerWhere stories live. Discover now