Här och nu

384 9 2
                                    

Mina armar håller om någonting när jag vaknar. Jag inser snabbt att det är Leo jag har tagit tag i. Min första instinkt är att släppa men jag är bekvämare än någonsin när jag ligger där, tätt intill honom. Än är det kolsvart ute och jag har inga planer på att kliva upp inom den närmsta timmen, speciellt inte när Leo är här med mig. Jag tänker på vad han sa igår kväll, eller i natt, blir det väl. Hur han bara skämtade bort allt hemskt han varit med om. Och det sista han sa, vad betyder det? Vad betyder det för mig?

Jag drömde konstigt i natt på grund av det. En konstig men glad dröm som jag nu glömt bort. Jag drar försiktigt mina fingrar genom hans lena hår och mitt hjärta hoppar till när han rör lite på sig. Han luktar så gott och jag vill bara hålla honom ännu närmare även fast jag redan kan känna hela hans kropp mot min. Jag har tidigare bara snuddat vid tanken att jag kanske gillar honom på det sättet. Som mer än bara en vän. Men nu är jag säker. Hur han alltid gör mig alldeles glad och energisk med ett enda leende, hur hans vackra gröna ögon glittrar i solljuset och hur hela han lyser upp med varje skratt. Bara när jag tänker på det känner jag hur mitt hjärta slår volter och jag får rysningar som bekräftar alla mina funderingar. Kommer allting gå åt helvete nu? Sticker han ut på gatan igen hellre än att vara kvar här om han får reda på vad jag egentligen känner? En djup rädsla finner sig in i mig istället för värmen som jag nyss upplevt. Jag får en klump i halsen och vill nästan gråta av oro, för jag har aldrig någonsin förut haft såna här känslor för en annan människa. Drar han nu kommer det krossa mig, även fast jag bara beundrar honom på avstånd för tillfället.

Leo mumlar något ohörbart i sömnen och jag dras ur mina tankar. Jag tar några djupa andetag och bestämmer mig för att skita i framtiden och bara leva i nuet. Bara njuta av värmen från hans kropp, njuta av hans tysta andetag, njuta av hans hår som kittlas mot mitt ansikte och njuta av pirret i mig. Jag sluter ögonen igen, för här och nu finns bara han och jag.

Jag följer med dig hem ikväll - GrullerWhere stories live. Discover now