Solglimt

314 13 7
                                    

Jag sitter på soffan och biter ner mina naglar till ingenting. Klockan är snart 1. Mamma ville inte att jag skulle följa med av någon dum anledning. Leo måste vara livrädd, omringad av människor han inte känner på ett ställe han inte vill se. Jag ber till någon högre makt att allt går bra, eller enligt planerna i alla fall. Egentligen har jag ingen aning om vad som skulle kunna sägas på ett möte med socialen. Är det bara massa frågor? Diskussioner? Information? Mitt nagelband börjar blöda.

Jag scrollar igenom Instagram för att försöka underhålla mig själv. Teo har lagt upp de obligatoriskt gulliga parbilderna på honom och Robin. De flesta är tagna hemma men en, där Robin pussar Teo på kinden, är från den ikoniska Burger King-toan. Stackars Teo som säkert blir dragen dit minst en gång i veckan. Hans caption är: "Världens bästa pojkvän ❤️❤️ @globbyboi älskar dig 😍" Kommentarerna är fulla med fina ord och jag lägger till ett hjärta i vågen av kärlek. Det känns skönt att deras förhållande mottagits på ett så bra sätt, de förtjänar det verkligen.

Jag lägger ner mobilen igen och reser mig för att hämta vatten. Istället för att stressa sönder tänker jag försöka slappna av en stund, bara sitta och ta det lugnt under en filt, rensa tankarna. Vattnet hinner inte bli iskallt men det är bara positivt. Så här års är det inte särskilt varmt i huset och jag blir lätt nerkyld, lång och smal som jag är. Vattenglaset får stå på vardagsrumsbordet medans jag fixar iordning med kuddar och filtar. En solglimt täcker en liten bit av soffan och där väljer jag att bygga mitt skyddande fort. När det ser godkänt ut slår jag mig ner med glaset i hand och blundar. Solen för inte med sig någon vidare värme men det är ändå mysigt att sitta i den. På ett sätt påminner den mig om Leo. Han är som min egna, personliga sol. Den som bara skiner för mig. Mina tankar fortsätter vandra iväg, trots att jag nyss bestämde att jag skulle sluta oroa mig över honom. Det är omöjligt helt enkelt. Inte ens en minut kan gå utan att jag tänker på honom. Är det ens hälsosamt att vara så här besatt av någon?

Mobilen på bordet vibrerar och kvickt sveper jag upp den i handen ifall det skulle vara Leo. Displayen visar ett rött hjärta som avsändare och min puls stiger igen.

12:54
är på väg hem nu

allt har gått bra ❤️

vad fråga dem?

lite allmänna saker bara, mycket om mamma
och pappa

din mamma berätta om oss så d blev väl
lite awkward

men ja hoppas att d fick dem att förstå

sa de nåt mer? asså vad kommer hända nu

dom kommer väl börja leta bland familjer
men ja tror att ja får bo kvar tills dom
hittar nån

tydligen är d en hektisk period nu eller nåt
så dom "bedömde" att d är tillräckligt bra
hemma hos dig så länge

då kan jag andas igen ❤️

du får lova att berätta mer sen

ja ska ❤️ puss älskar dig 🥰

älskar dig med ❤️❤️🤧

Jag följer med dig hem ikväll - GrullerWhere stories live. Discover now