MESCİD-İ NEBEVÎ Hakkında Ne Kadarını Biliyoruz?

120 19 3
                                    



Haçlılara karşı başarılı savaşlar yapan İslâm dünyâsının parlak sîmâsı Selçuklu Atabeyi Nûreddin Mahmut Zengi Aksungur dönemi.

Hristiyanlar, Peygamber Efendimiz (صَلَّى اللهُُ عَلَيْهِ  وَسَلَّمَ) 'in mübârek bedenini mezarından kaçırıp Avrupa'ya götürmek ve Müslümanları zor durumda bırakmak maksadıyla iki kişiyi görevlendirdiler.

Senelerce İslâmî eğitim alan bu iki kişiye lâzım olacak her türlü İslâmî bilgi öğretildi, ezberletildi. Bu şahıslar, Müslüman kıyafetiyle güyâ hac yapmak için yola çıktılar. Peygamber Efendimiz (صَلَّى اللهُُ عَلَيْهِ  وَسَلَّمَ) 'i ziyâret etmek bahânesiyle de Medine'ye gelip, Mescid-i Nebevî'nin kıble tarafında, Peygamberimiz (صَلَّى اللهُُ عَلَيْهِ  وَسَلَّمَ) 'in kabr-i şeriflerine en yakın evi kirâladılar.

MÜSLÜMAN GİBİ GÖRÜNDÜLER

Öyle dindar, öyle müttakî gösteriyorlardı ki kendilerini, her namaz vaktinde mescidde hazır bulunuyor, Peygamberimiz (صَلَّي اللهُُ عَلَيْهِ  وَسَلَّمَ) 'in türbesini ziyâret ediyorlar, her sabah Bâkî Kabristanı'na, her cumartesi de Kuba Mescidi'ne gidiyorlardı.

Fakirlere yaptıkları cömertçe yardımlarla da Medinelilerin güvenini kazanan bu kişiler, Peygamberimiz (صَلَّي اللهُُ عَلَيْهِ  وَسَلَّمَ) 'in bedenini kaçırmak için geceleri durmak dinlenmek bilmeden, oturdukları evden Rasûlüllah ﷺ'in kabrine doğru gizlice tünel kazmaya başladılar. Tünelden çıkan toprakları da ceplerine doldurup, kabirleri ziyâret bahânesiyle Cennetü'l-Bâkî Mezarlığı'na döküyorlardı. Uykusuz gecelerde sabahlara kadar durup dinlenmeden kazarak Peygamberimiz (صَلَّي اللهُُ عَلَيْهِ  وَسَلَّمَ) 'in türbesine kadar getirdiler tüneli.

Halkın hiçbir şeyden haberi olmadığı gibi, ortada şüphe edilecek hiçbir iz de yoktu. Tünel ilerliyordu. Halk bunu bilmiyordu. Nihâyet tünel Peygamberimiz (صَلَّي اللهُُ عَلَيْهِ  وَسَلَّمَ) 'in mezarının yanına geldi ki…

SELÇUKLU ATABEYİ RÜYASINDA GÖRDÜ

O gece Şam'da Selçuklu Atabeyi Mahmut Zengi bir rüyâ gördü. Teheccüd namazını kılıp yeni yatmıştı. Rüyâsında Rasûlü Ekrem (صَلَّي اللهُُ عَلَيْهِ  وَسَلَّمَ) zuhûr etti. Yanında iki sarışın adam vardı. Rasûlüllah (صَلَّي اللهُُ عَلَيْهِ  وَسَلَّمَ) kendisine bu iki sarışın adamı göstererek:

-“Mahmut! Beni şu iki adamdan kurtar.” buyurdular.

Sultan Mahmut endişeyle uyandı. Kalkıp abdest aldı, iki rekat namaz kıldı. “Hayırdır inşallah” diyerek tekrar yattı. Uykuya dalar dalmaz Rasûlüllah (صَلَّي اللهُُ عَلَيْهِ  وَسَلَّمَ) tekrar karşısında belirdi. Ve yine iki sarışın adamı göstererek:

-“Mahmut! Beni şu iki adamdan kurtar.” buyurdu.

Mahmut Zengi tekrar uyandı korkuyla. Yine gidip abdest aldı. İki rekât namaz kıldı ve yine “Hayırdır inşallah” deyip yattı.

Aynı rüyâyı aynı gece üçüncü defâ görünce gece yarısı vezirini çağırıp rüyâsını anlattı ona. Vezir Cemâleddin Mevsılî, rüyâyı yorumlarken
“Burada Rasûlüllah'ın emri var. Medine'ye gitmeniz gerekiyor Sultanım. İşin hakîkatını orada anlarız” deyince, Sultan Mahmut kimseye duyurmadan, yanında veziri ve 20 süvâri ile birlikte Şam'dan Medine'ye doğru yola çıktı.

✔️ KISSADAN HİSSEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin