Haremlik selamlığın dayanılmaz hafifliği diye bir şey var bilir misiniz?
Misafir gelince, herkesi bir yere doluşturmazsınız.
Kadınları bir yere
Erkekleri başka bir yere buyur edersiniz.Çocuklar olduğu için, kadınlar genelde salona geçer.
Haremlik selamlığın özel bir dili ve ritüeli vardır.
Herkes bilmez bunu.Hanımlar çayları, ikramlıkları hazırlar. Evin hanımı yavaşça erkeklerin kapısını tıklatır. Erkeklere çay servisini, evin erkeği veya oğulları yapar.
Haremlik selamlık uygulanan evde erkek odun gibi oturup kadının misafire hizmet etmesini beklemez.
Kalkar çayları tazeler. Sehpaları getirir, kaldırır. Mutfağa mutlaka girmek zorundadır.
Bardakları mutfağa taşırken, "Ortam müsait mi?" diye sorar.
Eşi görünmesin diye kapıyı kollar.
Haremlik selamlık İslâm'ın bir güzelliğidir.Haremlik selamlık uygulanan evlerin bir insicâmı vardır.
Ne erkekler kadınların, ne de kadınlar erkeklerin sınırlarını çiğneyebilir.
O evlerde kadınların özel mevzularını dinleyemez erkekler. ❌
Şakalaşıp gülüşmelerini erkekler izleyemez. ❌
Veya kadınlarla şakalaşamazlar. ❌
İslâm ihtimalleri hesaba katar.
Haremlik selamlık ise kötü ihtimallere karşı kapıları kapar.
Mümin erkek ve kadınlar, gerektiği yerde usulünce konuşabilir fakat genel olarak haremlik selamlık kişinin duruşunu belirler. Mesafeleri korumak açısından önemli ve elzemdir.
"Zor ve sıkıntılı değil mi?" diye soran olursa: Kesinlikle zor değil.
Bilakis huzur verir.
İslâm dini fıtrata uygundur. Uygulaması zor değildir.Cahide Sultan
~~~~
Allah Teâlâ'ya hamd eder, Hazreti Muhammed'e (Sallalahu Aleyhi ve Sellem), âl ve ashabına selâm ederiz.
Harem, girilmesi herkese açık olmayan saygı gösterilen ve kutsal yer demektir. Kâbe-i şerîfe ve çevresine "harem-i şerif" denildiği gibi Müslümanların evlerinin kadınlara mahsus bölümüne de "harem dairesi" denir. Haremliğin karşıtı "selamlıktır". Erkeklere ait olan kısım demektir. Bundan dolayıdır ki, eskiden haremlik ve selamlık diye ikiye ayrılan konakların girilmesi yasak olan kısmı, kadınların ikametine mahsustu.
Namahremlerin Birlikte Oturması
Müslüman erkek evde veya başka bir yerde otururken nikâhı kendisine düşen kadınlarla gelişi güzel oturamaz. Erkeklerin yeri ayrı, hanımların yeri ayrı olmalıdır. Buna "harem" yani kadın bölümü, selam, yani erkek bölümü denebilir. Yahut Kur'an-ı Kerimin ifadesiyle "hicab" denir. Hangi isimle olursa olsun bu emir, Kur'an ve sünnete dayanmaktadır.Allah Teâlâ şöyle buyuruyor: "Mü'min erkeklere söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. Bu davranış onlar için daha nezihtir. Şüphe yok ki, Allah onların yaptıklarından hakkıyla haberdardır."
[1]Yine Allah Teâlâ şöyle buyuruyor: "Ey iman edenler! Yemek için çağrılmaksızın ve yemeğin pişmesini beklemeksizin (vakitli vakitsiz) Peygamber'in evlerine girmeyin, çağrıldığınız zaman girin. Yemeği yiyince de hemen dağılın. Sohbet için beklemeyin. Çünkü bu davranışınız Peygamber'i rahatsız etmekte, fakat o sizden de çekinmektedir. Allah ise gerçeği söylemekten çekinmez. Peygamberin hanımlarından bir şey istediğiniz zaman perde arkasından isteyin. Böyle davranmanız hem sizin kalpleriniz, hem de onların kalpleri için daha temizdir. Allah'ın Resûlüne rahatsızlık vermeniz ve kendisinden sonra hanımlarını nikâhlamanız ebediyyen söz konusu olamaz. Çünkü bu, Allah katında büyük bir günahtır."
[2]
ŞİMDİ OKUDUĞUN
✔️ KISSADAN HİSSE
Historia CortaKıssalar, hayatımıza ibret olabilecek hikayeler..... Küçük bir not : her bölümde kıssa olmayabilir. #Neredeyse tamamı ALINTIDIR! Kapak için 👉 @Elif_gibi_sev Teşekkürler. 😍💖 Kitabın tamamı ALINTIDIR..