İtikaf

157 17 14
                                    


İTİKAFIN ŞARTLARI NELERDİR!

Bir îtikâfın sahih ve şer'an muteber olması için şu şartların bulunması gerekir:

1 - Mûtekif; Müslüman, akıllı ve temiz olmalıdır.
Müslüman olmayanın, delinin, cünübün, hayız ve nifas hâlindeki kadının îtikâfı câiz olmaz. Îtikâf için bülûğ şart değildir.

Yani evdeki çocuklar için ortam hazırlayıp Bu Sünneti Seniyeye alışabilirler.

Ne demişler ağaç yaş iken eğilir

2 - Îtikâfa niyet edilmiş olmalıdır. Niyetsiz olarak yapılan camide uzlete çekilmeler, îtikâf yerine geçmez.

3 - Erkekler Îtikâf, içinde cemaatle namaz kılınan herhangi bir mescid ve camide yapılmalıdır. Büyük camilerde yapılması efdaldir.
Bu hüküm erkekler içindir.

Şafii Mezhebine göre, kadının kendi evinde namaz kılma yeri olarak tahsis ettiği yerde itikâfa girmesi sahih olmaz. Çünkü Peygamber Efendimiz(صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ)'in eşleri Mescid-i Nebevî'de itikâfa girerlerdi. Evlerinde itikâfa girmeleri eğer yeterli olsaydı mescidde itikâfa girmezler­di ve evlerinde itikâfa girmeleri daha uygun olurdu.

Hanefî Mezhebine göre, kadının kendi evinde namaz kılmak için tahsis edilmiş olan yerde itikâfa girmesi sahih olur.

4 - Vâcib olan îtikâfta, mûtekif oruçlu bulunmalıdır. Bu halde yanlışlıkla orucun bozulması îtikâfa zarar vermez.
Müstehab olan îtikâflar için ise, oruç şart değildir.

* Kadının îtikâfa girmesi kocasının iznine bağlıdır. Koca izin vermezse, kadın nezrettiği îtikâfı bile yerine getiremez.
Bir kimse, hanımına îtikâf için izin verse, artık bundan dönemez.

Kardeşlerim
Rabbim nasib ederse
Ramazanı şerfin son 10 günü olan irikaf  günleri başlıyor. 
Kadınlar  günün en müsaid saatinde hergün  bir kere  yapabilir. 

İlk başlarken  2 rekat  niyet namazı kılar 25 tövbe  çeker   ve en azı bir saat olarak  kapalı  bir odada   dünya kelâmı konuşmadan  kurân ,namaz , zikir ve tefekkürle  bu zamanını doldurur.

Bittiği zaman,
"YÂ RABBİ bu itkafımı sana teslim ettim  azmı çok say , sevabını senden beklerim" der..

Peygamber efendimiz (صَلَّى اللهُُ عَلَيْهِ  وَسَلَّمَ)  "En az bir gün itikâfa girene  Allah nafile bir haç   birde umre sevabı verir."
Bir devenin iki sağımı kadar itikaf eden, bir köle azat etmiş gibi sevap kazanır.”
(Tenvir)
Buyururlar.

Şafii Meshebindeki hanımlar ise

Hanımlar eşlerinden izin alıp camiide girsinler diyor lakin,

Günümüz korona ile başbaşa malum...

Erkeklerde caamiilerde veya külliyelerde veya mescidlerde değil, evlerinde giriyorlar.

Bu nedenle, zaruri bir durum olduğu için kadınlarında evlerde itikafa girmesinde inşallah bi sıkıntı olmaz.

Rabbim hepimizden kabul eylesin ÂMÎN 🤲🏼🌹

🔴İTİKÂFIN FAYDALARI!

👉İtikâfa girmek nefsi yasaklardan korumada daha etkili bir yöntem olduğu gibi, ramazanın son on gününde olması tahmin edilen Kadir gecesine rastlama imkânı ve umudunu da arttırır.

👉İtikâf, insanı dünyevî meşgalelerden uzaklaştırıp daha fazla ibadete vesile olması yanında, genel anlamda hayatın anlamı üzerinde tefekkür etme imkânı da sağlar.

👉İnsanların zaman zaman böyle derin tefekküre ihtiyacı vardır. İtikâf bu tefekkürü gerçekleştirmek için bir fırsat olarak kullanılabilir.

👉İtikâf yapmak isteyen kişi, itikâf niyetiyle mescit veya mescit hükmündeki bir yerde kalmaya başlayarak itikâfa girmiş olur.

👉Vaktini namaz, Kur’ân tilâveti, dua, zikir ve tefekkür gibi ibadet ve taatlerle veya dinî bilgi ve kültürünü artıracak sohbet ve okumalarla değerlendirir.

👉Doğal ihtiyaçlarını gidermek için mescidi meşgul etmeyecek ve kirletmeyecek şeyleri mescide getirebilir. Mescitte yer, içer ve orada istirahat eder.

👉Mescidin içinde giderilmesi mümkün olmayan zarurî ve doğal ihtiyaçları için dışarı çıkabilir.

👉Ancak ihtiyacını giderdikten sonra hemen itikâf mahalline geri döner. Nafile itikâflar dışarıya çıkmakla bozulmaz.

👉Ancak vacip itikâflar, zorunlu ihtiyaçlar dışında itikâf mahallinin terk edilmesiyle bozulur. Tercih edilen görüşe göre, itikâfın asgarî süresi için bir sınır konmamıştır.

👉Bu bakımdan bir mescidi ziyaret eden kişi, bu ziyaret süresinde bile itikâfa niyet edebilir.

🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊💦💦💦💦💦💦💦💦
    
    İTİKAF'A NİYET EDELİM 

İNŞAALLÂHÜRRÂHMÂN

Evet Hanım kardeşlerim

Gelin son 10 günde biz de evlerimizde 🏠

itikafa girelim.
📌Hangi saatte müsaitsek,
📌her  gün sadece bir saat veya yarım saat bile olsa itikâf yapalım.

🎀  Önce itikaf yapmaya niyet edelim.

🎀  Seccade üstünde kıbleye karşı oturalim.

🎀    Resulullaha salât ile başlayıp,

🎀 Mevlâya dua edelim.

  🎀  İstigfar; (estağfirullah, estağfirullah demek ve daha önce verdiğimiz kul hakki için okunan istiğfarı hergun bir kere okumak)

🎀  Salat;(resulullaha farklı sigalarla salat edilebilir.
En çok bilineni ,

💡 Allahümme salli âlâ seyyidina muhammedin ve alâ alihi ve sahbihi ve sellem'dir)

💫   Tevhid;
(la ilahe illallah)
gibi tesbihatlardan sonra

🎈Nafile namaz kılabilir

🎈, kuran📖 okuyabiliriz.

🎈   Bunları yaparken de 'ben mevlâyı görmüyorum ama o beni görüyor' haliyle hareket edelim.

❓❓❓❓❓❓❓❓

Ve bugünden itibaren başlayalım.

‼  UNUTMAYALİM‼

Artik her gün kadir gecesi olabilir.
Bir dahaki sene Ramazana ulaşabileceğimizi bilmediğimizden bu günleri BOŞ. geçirmeyelim.

Muvaffakiyet الله tandır.

CEZAKÂLLAHU HAYRAN KESİRA....
ÂMÎN

En güzeli olan الله TEÂLÂYA emanet olunuz

✔️ KISSADAN HİSSEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin