"Raja Will dan Permaisuri Faith telah berencana untuk turun ke Kerajaan Api. Tentera kita akan pintas mereka sewaktu kapal mereka melalui kawasan Kerajaan Tanah ini." Ujar Xander, ketua tentera rahsia Raja Lance. Hanya mereka berdua di dalam bilik bacaan itu.
Raja Lance tersenyum mendengar penjelasan dari tenteranya. Akhirnya, masa yang aku tunggu hampir tiba!
"Retreat, retreat! Balik semula ke pengkalan!" arah General Khaled. Suaranya cukup nyaring agar mampu didengari oleh para juruterbang kapal. Mereka harus pulang secepat mungkin untuk merawat Raja Will!
General Khaled mendapatkan Raja Will yang sedang berlumuran darah. Dadanya ditikam sebatang tombak oleh penyerang yang menyelinap masuk ke dalam kapal mereka.
Lebih tepatnya, oleh Xander sendiri. Xander pantas melarikan dirinya setelah berjaya menikam Raja Will dengan tombak beracun.
"Khaled. Faith... cari, Dash. Cari, Dash. Hanya dia... berhak perintah. Cari dia... Dash..." Raja Will menyampaikan pesan terakhir pada General Khaled dan Permaisuri Faith yang berada di sisinya. Nafas raja yang tersekat-sekat, akhirnya terputus jua.
Permaisuri Faith bangun dari duduk, amarah menguasai diri. Tangan kirinya mencapai sebilah pedang.
Apabila tangan kanan Permaisuri Faith diarahkan pada penyelinap terakhir, tubuhnya melayang di udara, terbang mendekati permaisuri. Terjatuh senjata yang dipegang penyelinap itu.
Permaisuri Faith menggunakan kuasa istimewa yang dimilikinya. Namun, dia bukanlah pengendali kuasa yang hebat, kerana dia hanya mampu menggunakan kuasa itu disaat amarah yang terlalu meluap.
"Siapa hantar kamu serang kami?" Permaisuri Faith menyoal dengan nada marah. Penyerang yang sedang terapung di udara itu, enggan menjawab.
Mata Permaisuri Faith bertukar ke warna merah delima, "SIAPA, HANTAR, KAU?" Suaranya nyaring dan kuat, menyoal.
Mulut penyerang itu terkumat-kumit memberi jawapan, seolah-olah dia dikawal dan dipaksa menjawab soalan itu oleh kuasa permaisuri, tanpa kerelaannya. "Ra... raja... La... Lan... Lance."
YOU ARE READING
Siapa Aku, Sebenarnya? 🔚
Viễn tưởng(Siri 1of2:- Siri Pertama ini, mengenai pasangan Dash dan Zafira... Memaparkan bagaimana segala konflik bermula ⚔️) ❄️ Dash telah diamanahkan oleh datuknya, Raja Lewis iaitu raja Kerajaan Angin, untuk mencari kedamaian antara kerajaannya dan Kerajaa...