15 ⚔️Putera Dash⚔️ (The End)

106 10 0
                                    

General Khaled menghampiri Raff

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

General Khaled menghampiri Raff.

"Putera Dash. Kami datang untuk membawa kamu pulang." General Khaled menutur.

Puteri Zafira dari pinggir kamar terkedu. Putera Dash?

"Siasatan kami dapati Putera Dash sedang mengalami amnesia. Kamu pernah lupa ingatan, bukan?" General Khaled menyambung lagi.

Khaled mula bercerita, tentang 'Putera Dash' yang diturunkan ke Kerajaan Tanah untuk misi mencapai kedamaian antara Kerajaan Tanah dan Kerajaan Angin. Namun, dia diserang oleh tentera Raja Lance. Akhirnya, dia lupa ingatan.

Cebisan ingatan mula hinggap di fikiran Raff.

Khaled turut memberitahu bahawa ayah Dash, iaitu Raja Will telah meninggal. Kematian ayahnya adalah kerana serangan hendap tentera Raja Lance juga.

Raff mendengar setiap bait cerita dari General Khaled dengan jelas. Pelbagai perasaan menerpa ke dada. Satu demi satu memori kembali ke minda, merangkai dan menjelaskan jalan cerita hidupnya.

Suara lelaki yang didengari dalam mimpinya. Misi yang seharusnya dijalankan olehnya. Itulah maksud 'kedamaian yang perlu aku cari di sini'.

Lemah kaki Puteri Zafira yang turut mendengar cerita dari General Khaled. Badannya layu, rebah terduduk di lantai bersandarkan dinding kamar. Air mata yang mengalir dari tadi, makin laju menghujan, sedang Akira masih dijaga dalam dakapan.

Jadi, Raff ialah Putera Dash? Putera Kerajaan Angin, juga Putera Kerajaan Api? Ayah utus tenteranya untuk bunuh Dash, bunuh Raja Will? Sekejam itu ayah bertindak! Macam mana Zafira nak berdepan dengan Raff sekarang? Macam mana, ayah?

Susuk seorang wanita mula memasuki kamar. Semua pandangan tertumpu padanya yang baru tiba. Raff, yang badannya tidak mampu bergerak, sekadar menggerakkan bola matanya.

"Permaisuri Faith..." General Khaled dan para tentera memberi tunduk hormat.

Itu... itulah susuk yang hadir dalam mimpiku. Yang sering memanggil aku, agar segera pulang. Setitik air mata Raff akhirnya jatuh ke pipi. Bonda...

Seorang lelaki yang mengikuti Permaisuri Faith, mencucuk lengan Raff dengan cecair berwarna kuning fluorescent. Cecair itu berfungsi untuk merangsang saraf serta menghilangkan kesan renjatan elektrik tadi.

30saat kemudian, badan Raff, yang juga nama sebenarnya ialah Putera Dash, kembali boleh bergerak seperti sediakala.

Dash bangun dari duduk melututnya, lantas Permaisuri Faith menarik Putera Dash ke dalam pelukannya, erat. "Dash... bonda rindu kamu."

Beberapa ketika kemudian, Permaisuri Faith melepaskan pelukannya, "Dash... pulang bersama kami ke Kerajaan Angin. Di sana tempatmu. Kau tak diterima di sini. Dan kerajaan ini, kerajaan kotor!" tempik Permaisuri Faith tiba-tiba. Dadanya berombak menahan marah.

Siapa Aku, Sebenarnya? 🔚Where stories live. Discover now