part 14

93 8 0
                                    

SDT14

Penulis Fuukye js
Bahasa sabahan baku
Genre komedi

Nakalapik Nonon sana siring jalan kana tumbukan padu si David. Ilang antu dia sikijap, tapi dia rilex saja. Dia bediri kasi kesat tu darah di mulut dia, satu tangan pigi kibas kibas saluar dia yang kana burutak di siring jalan tadi.

Lisa mintarok mau minta lapas dari kana pusus oleh si Jakson sama Bulua.

"Diam! Diam!" Debilang Bulua monotos noh pingang tangan si Lisa.

"Kasi abis saja dia, David! Perampas butul!" Jakson kasi batu api David. Apalagi si David yang kana saport oleh kawan, dia buka langkah silat di dapan Nonon.

"Masuk Non!" David tariak muka tu tanak wagu.

Nonon tasanyum saja tingu gelagat si David sambil geleng geleng kapala.

"Kau cukup ilmu suda kaini, David,  kau mau lawan sa?" Tanya Nonon meningu muka David sama kawan kawan dia. 

"Puih!  Jangan kau tambirang sana bah!  Mari bah kalau kau butul butul anak jantan!" Debilang David batambah lagi dia marah kana cakap begitu. 

"Bah, sa tida teragak-agak nikali ni. Kicil tapak tangan, Stadium sa kasi tadah!  Argh!" Turus Nonon melumpat tinggi macam itu staring filem 'ONG BAK' pigi manandang dada si David guna tampurung lutut dia!

BUKKK

Terhuyang hayang tu tanak wagu kana Tomoi  si Nonon.

"HUIHHH!" si jakson sama Bulua kasi lapas Lisa dari ganggaman. Durang pigi tarik David yang nakalapik sana atas tar. Mengerang lagi kesakitan. 

"Hantam dia!" David mangarah kawan dia tu pigi pukul Nonon sambil pigang dada dia yang kana antam pakai lutut si tanak wagu tinggi lampai tu.

Nonon yang mimang suda stand by dari tadi berdiri sana  tangah jalan raya, lagak gaya dia macam itu karate kid, satu kaki di atas, dua tangan dia mendepa di dapan. 

Lisa yang nda mau miss tu pertarungan, dia pigi ambil kayu boruti yang dia nampak mangampai sana siring jalan,  dia pigi pukul pula si David yang tangah kesakitan beduduk sana atas tar. 

BUK BUK BUK

Betubi tubi lagi Lisa pigi pukul badan si David!

"Tia guna! Ambil kau ni!  Hah!"! Mingiak lagi Lisa kegeraman time memukul si David. Pa lagi tu David yang masih kesakitan,  nda dapat buat apa apa, minginsut insut lagi kaki dia mau mengilak badan dia dari tu pukulan boruti. 

Jakson sama Bulua barabis mangantam si Nonon,  nga,  kakuatan durang nda satanding tu tanak wagu. Apa nda,  Nonon baitu, Champion Ultimate Muay Thai, Juara  sepanjang musim di kejohanan seluruh Negeri, Semenanjung Malaysia. 

°°°°

"Aghkk! Ampun! Ampun! Minta maap! Sa surrender!" Debilang David menadah tangan sama Lisa supaya dia stop memukul.

Kawan kawan dia  habis kana balasah teruk oleh Nonon.  Itu dua urang sana siring jalan pingsan oleh si Nonon.  Tinggal David lagi yang badarah darah lagi muka kana pukul boruti oleh Lisa.

Si Lisa stop memukul bila Nonon pigang tangan dia.

"Oi, Lisa,  teruk juga kau bantai si David?" Nonon bebisik di talinga tu sumandak, sambil katawa katawa kicil. 
Naik turun naik turun lagi dada Lisa manahan amarah.

"Sa marah ini!" Debilang nogi Lisa kasi basar mata dia meningu David.

"Adei... Adei..., " Suara kesakitan David tedingar dingar sana jalan raya. Turus Nonon pigi dakat dia,  "Mau sambung lagi bisuk ka, atau macam mana?" Tanya Nonon duduk mencangkung di depan David.

"Nda! Nda, Non,  cukup la,  sa nda mau lagi.  Lisa kau punya! Sa nda mau kacau lagi!  Ampun Ampun!" Debilang David marayu.

"Kau mau sa repot polis kaini?" Lisa pula mananya sama David. Itu boruti dia taruh sana bahu dia.

"Nda Lisa,  jangan!  Setel suda ni,  jangan la report. Salah sa!" Jawab David memigang parut dia akibat kana hantakan boruti tadi. 

"Bah!  Pandai pandai la kau setel kawan kawan kau ni!" Nonon bediri, dia pigi ambil tu boruti yang Lisa pigang,  "You are officially mine, now, " Nonon bilang sambil kenyit mata.  Itu boruti dia pigi buang sana samak rumput siring jalan. 

"Eh?  Bila masa pula sa jadi golpren kau ni?!" Tanya Lisa, tapi tu kaki mengikut juga tu tanak wagu pigi ambil skuter dia yang rabah di siring jalan.

"Sikarang la, I save your life,  dari ni kara kara talun. Kau nda mau beterima kasih ka sama sa? " Nonon kasi main main lagi si Lisa.

Brommmmbrrrrrr

Skuter dia kasi start.

"Kalau nda,  kau stay sinilah sama durang,  bye!"

Brommm

Si Nonon kasi tinggal tu sumandak yang masih tekulat kulat, sabab speechless. Takajut kana kasi tinggal mandadak,

"Noooonnn!" Balarian Lisa pigi mangajar tu skuter. Batariak dia pigi pusus handle balakang tu skuter.

"Bah yalah!"

Skuter,si Nonon brek, kasi berenti. Pastu dia tingu di balakang.

"Apa yang yalah?" Tanya Nonon teda reaksi di muka.

"Anu... Uhmm... Thank you." Jawab Lisa palan palan. 

"Lagi?" Nonon bilang. Nikali muka dia ada sanyuman suda. 

"Lagi apaa!?" Lisa kasi kerut kening meningu muka tu tanak wagu.

Turus tu tanak wagu kasi miring muka dia tingu tu sumandak, dia kasi manis lagi tu sanyuman dia sama Lisa.

"Kau mau sa tapap lagi muka kau pakai salipar kaini!!" Debilang Lisa pigi marah Nonon. Nga, itu tirik saja, Lisa turus pigi bonceng balakang moto Nonon,  dia paluk kuat kuat tawak tu tanak wagu.

"Sa officially golpren kau suda."

"WOOHOOOO!"  Batariak Nonon bawa tu skuter dia.  Bukan main laju lagi dia press tu minyak!

"Tambirang butul!  Kau cakap ini skuter macam kura kura solowwwww!" Maradang butul Lisa kana tipu saja oleh si DJ ni.

"Itu tirik! Hahahahahahahahahahahahahahah! "

Jadi, durang dua jadi kapel suda tu malam...

Hehehe,  Bersambung lagi ya 😂

SUMANDAK DUSUN TERAKHIR (Completed) Where stories live. Discover now