E N A M

32.5K 168 3
                                    

Aku ketuk lembut pintu bilik mandi dia.

"Yes?"
"Can I join you? I feel sticky all over from running here and there."
"Boleh."

Shawn membuka pintu bilik mandi. Terlihat figura tubuhnya yang mampu mencairkan para gadis. Mata aku meleret memandangkan ke bawah, figura batangnya. Besar. Tapi yang ini belum lagi mengeras. Kalau dah mengeras nanti macam mana? I was left speechless.

"Tengok apa?"
"Ah? No. Takda. Sorry."
"Nak join tak? If taknak, I mandi first. You mandi later."
"Nak nak. But you ada extra shirt for me?"
"Ada. Nanti baju ni campak masuk dry cleaner. I nak basuh baju sekali kejap lagi."
"Okay."

Aku menanggalkan baju aku satu persatu. Dari t-shirt, seluar jeans, bra dan terakhir sekali panty. Aku letak dalam bakul yang disediakan ditepi bilik mandi itu dan aku terus melangkah masuk.

"Don't mind me, I need to trim my beard. Messy dah."
"Alright. But those beard looks good on you. Really."
"Oh you think so?"
"Yeah, I guess? Tapi ikut you lah if you nak trim or not. Who am I to say anything about it tho hahaha."

Awkward. Aku berpaling darinya lalu melangkah masuk ke dalam kawasan pancuran mandi. Aku putar pili dan menadah muka ke dibawah pancuran air. Aku tarik nafas lega. Harap-harap penat badan ini hilang lepas aku mandi.

"You know its rare to see girls have that kind of armband tattoo."
"Huh?"
"Your tattoo. Armband tattoo. Its a sign of mourning right?"
"Yeah. You tahu?"
"Of course. I got one too."

Dia tunjuk kepada aku lengan kiri dia. Pelik. Tatu aku berada disebelah kanan manakala dia disebelah kiri. Seumpama saling melengkapi.
Tidak. Belum lagi. Nanti dulu.

"You're mourning on someone?"
"Yeah, my Mama. She passed away when I was in highschool. Cancer. How about you?"
"Mine? I mourn about memories. I got this like probably last year? Bila Dad decides untuk bercerai dengan Mother."
"I'm sorry, Jules."
"Don't be. Things happened for a reason, Shawn. Kita tak mintak pun benda ni semua jadi. Kan?"
"Yeah."

Aku capai sabun yang terletak berdekatan dengan pancuran mandi, aku lalukan disekitar tubuh. Lalu aku berpaling memandang Shawn yang sudah selesai bercukur.

"Care to join me?"
"Why not."

Dia melangkah masuk ke dalam bilik pancuran mandi. Dia mendekati aku dan mencapai buku sabun yang berada dalam genggamanku. Dia memalingkan aku kebelakang nak melalukan buku sabun itu di bahagian belakang tubuh aku. Dia mengoles sabun tersebut di setiap inci tubuh aku. Sungguh selesa. Sekian lama aku mendambakan sentuhan magis seperti ini.

"Are you okay with this, Jules?"
"With what?"
"With all this......things that we're doing."
"Yeah."
"Why?"
"Because I feel at ease when I'm around you. I feel safe."

Shawn ketawa kecil lalu tersenyum manis. Dia menyisipkan anak rambut aku kebelakang telinga.

"You're damn cute. I always wonder why I fall for you since day one. Now I finally know."
"You——-what?"
"Alamak."
"Kenapa tak pernah bagitahu?"
"Because I was nerdy and messy back then. I remember Teng cakap dengan I yang you will never likes me because you prefer somebody who's very neat and clean. Not like me."
"Whaaaaaat? Teng ni nak kena tau! I tak pernah larang pun dengan siapa dia nak kawan ke apa ke. Ish! Annoying!"
"Hahahaha. You always do that when you're mad."
"Do what?"
"Scrunches your nose."
"Stop being such an observant!"
"I can't help myself lah gila!"

Kami berdua tertawa. Dunia seolah bergerak perlahan.

Ruang Kita - COMPLETEDWhere stories live. Discover now