S E B E L A S

33.5K 234 13
                                    

"Kau siapa nak cakap banyak pasal apa yang aku buat?"
"Aku boyfriend dia. Orang yang betul sayangkan dia. I don't take her for granted. I cherish every thing that I have spend with her."
"Kau baru dengan dia beberapa bulan, jangan sembang pasal bahagia dengan aku. Aku yang selalu ada dengan dia. Jatuh bangun dia, susah senang dia, semua aku ada. My presence is way far more better than yours."
"Pentingnya presence kau tu sebab apa? Jadikan dia fuckbuddy kau je hah? Supaya kau boleh have sex dengan dia bila-bila kau nak. Kau boleh pakai dia bila kau rasa perlu. Macam tu?"
"You don't even know. Don't act like you're all over her, smart ass. Kau pun nak pakai dia jugak kan? Sama macam aku. Kita sama-sama nak sedap je. Komitmen dengan perempuan ni leceh. Betul tak?"
"Fuck you and your terrible thoughts. Jangan pernah samakan aku dengan kau, sial."

Tiba-tiba, kedua lengan Teng dipegang dari belakang.

"By the way, aku buat police report pasal hal kau. May you rot in hell."
"Encik Khairy Asraf bin Abdullah, anda telah ditangkap atas tuduhan melakukan jenayah seksual kepada seorang wanita bernama Nadrah Amalis binti Nordin di kediaman anda yang bernombor 14-21, Artè Plus @ Shah Alam."

Teng tertunduk lalu dibawa pergi bersama dua anggota polis. Shawn terus pulang ke Jules semula.

———————————————————————————————
"Thank you korang sebab banyak tolong aku. Family aku dah sampai. Aku kena pergi balai buat keterangan. Apa-apa aku update okay? Thank you so much."

Aku tersenyum ringkas. Aku kasihan kan keadaan gadis yang cukup suci itu. Kerana sayang, kerana percaya maruahnya sampai tergadai. Aku memeluk Malis buat seketika untuk memberitahunya yang aku sentiasa ada disisinya. Dia membalas pelukanku dengan erat.

"So, my man ni jadi hero of the day ke?"
"Why you never tell me?"
"Tell you what?"
"That Teng was just toying with your feelings. Dia gunakan you sebab tempat dia memuaskan nafsu. Dia tak pernah cherish pun apa yang berlaku antara korang."
"Bukan macam tu. I just taknak you tahu apa yang i pernah buat dengan dia during my old times. I malu."
"Sayang. Everyone ada kisah silam. You don't have to tell me berapa banyak kali you dah tidur dengan dia. No, bukan tu. Just bagitahu yang you have been lied to, used to, played to just because someone was being super selfish. That's it. Simple kan?"
"You marah ke baby?"
"No, baby. I tak marah. I bagitahu. Next time jangan sorok apa-apa from me. Okay?"
"Okay."
"Now cheer up."

Aku lega yang aku mengenali Shawn dan bertemu dia pada saat-saat hidupku mulai terumbang-ambing. Wujudnya Shawn, menceriakan hari hari aku dengan secara tidak langsung. Aku bersyukur. Cumanya, jauh disudut hati aku, aku terfikir. Kenapa Teng bertindak sebegitu? Bukankah dia yang mahu hubungan ini platonik? Bukankah dia sendiri yang tidak mahu mengaitkan soal rasa antara aku dan dia.
Aku buntu.
Namun hati, memilih untuk menetap pada Shawn.

THE END

Ruang Kita - COMPLETEDWhere stories live. Discover now