Dua bulan berlalu.
Aku mula berpacaran dengan Shawn diluar pengetahuan sesiapa kecuali Mother. Kadangkala aku berkongsi peribadi Shawn bersama Mother. Dia teringin berjumpa dengan Shawn tapi kekangan masa dan kerja menyebabkan Mother terpaksa membatalkan niatnya.
Suatu hari, Mother datang membawa khabar duka untuk aku."Jules darling. I got something to tell you."
"What is it?"
"I was assigned to work with a company in Dubai. But only for a while. Lepas settle semua kerja di Dubai, Mother balik."
"How many days?"
"A year."
"Sumpah lah? Don't fuck with me, Mother."
"Language! Yes. Sumpah."
"Ala, siapa nak jaga I while you're away?"
"You can always take care of yourself kan? I know you well. Very well indipendent. I am very sure you can survive."
"Hm. Okay lah. But promise you will call me everyday?"
"Promise. Everyday."
"Every single day without fail okay?"
"Promise. You can hold my words."
"Okay. Bila nak pergi?"
"Next week. I'm going to start packing my clothes. Meanwhile, would you mind to arrange a dinner with Shawn and yourself tonight at home? I'll cook something delicious!"
"You nak jumpa Shawn? Really?"
"Ya. I really want to meet the man who manage to stole my daughter's heart away."
"I'll ask him and let you know in a bit kay?"
"Sure. And kita pergi groceries shopping ok if he could come."
"Okay Mother. I'll give him a call."Aku naik ke bilik untuk mengambil telefon bimbit. Aku tekan punat di skrin telefon aku untuk menghubungi Shawn.
Trutt trutt!"Hi baby."
"Hi sayang. Busy tak? Can talk?"
"Takda, tak busy. Tengah buat document submission. Kenapa baby?"
"Mother invite you for dinner tonight. Got time?"
"She what? Seriously?"
"Yela serious."
"Yeah, I got time. I'll finish up my work very quick and go home. Need to freshen up. Should I buy something for her? Flowers? Fruits? Anything?"
"Well, let's see. I think I have an idea."
"Apa tu?"
"Mother nak pergi groceries shopping, nak beli barang nak masak for tonight. How about you bring us to the super market?"
"Boleh. I amik halfday hari ni lah. I buat kerja kejap okay? I'll call you once I'm on my way to your house."
"Okay sayang can."
"Okay baby. See you later. Love you princess."
"Love you more sayang. Bye."Tiba-tiba, satu pesanan ringkas terpapar pada skrin telefon bimbit aku.
Malis;
Jules. You kena tolong I. Soal hidup mati.Aku terkejut. Berbulan aku tidak bertegur sapa dengan Malis atau Teng. Tapi kenapa tiba-tiba Malis minta tolong dari aku? Aku terus menghubungi Malis.
Truutt truut....
Truutt truut....
Beberapa deringan berlalu, panggilan terus masuk ke peti simpanan suara.Malis;
Set me free. Artè Plus, Shah Alam. 14-21.Pada masa itu, aku tahu yang aku perlu lakukan sesuatu. Tapi apa sebenarnya yang berlaku? Ada kaitannya dengan Teng ke?
———————————————————————————————
"You rasa Malis kenapa eh?"
"Taktahu la, b. I pun curious."
"Kita pergi tengok dulu. Hopefully nothing serious."Aku dan Shawn sampai di Artè Plus. Kami terus naik ke tingkat 14 dan berjalan menuju ke kondo bernombor 21.
"Ni rumah lama Teng tak salah i. I mean, rumah sewa dia. Kenapa Malis suruh pergi sini eh?"
"I dont know. Try la ring the bell ke, knock the door."Aku menekan loceng rumah itu. Setelah seketika, daun pintu dibuka secara perlahan-lahan.
"Jules?"
"Malis? What happened?"Aku terkejut. Aku dapati tubuh Malis kurus sangat. Lebam disekitar wajahnya. Dia kelihatan kusut. Tak terurus.
"Jules. Bawak I keluar dari sini please. I taktahan dengan Teng."
"Hold up. Teng? Dia buat you macam ni? Did he lock you up in here?"
"Yes. Dia dera i. Dia rogol i. He even gang-raped me with his friends."
"What the fuck? Shit. I am calling the police. Shawn, look after her for me ya?"
"Jangan pergi jauh. Call dekat sini je."
"No please don't. Just bawak I lari je. Please."
"But how do we open the door? Kita takda kunci."
"Ketuk rumah jiran sebelah i ni. Ask him to open the balcony door for you. I'll go out from my balcony and cross to his balcony."
"Wtf bahaya bodoh! No. I'm calling the police now!"
"Jangan. Please. Listen to me."
"Fine."Aku dan Shawn membuat seperti apa yang dirancang oleh Malis. Mulanya, kerisauan kami mencanak. Tapi aku percaya, Malis tahu apa yang sedang dia lakukan. Jujurnya, aku sendiri tidak percaya dengan apa yang aku dengar. Teng bukan orang macam tu. Tapi takkan Malis nak dera diri dia sendiri?
———————————————————————————————
"Tell us what happened. Dari A sampai Z. Jangan tinggal apa-apa."
"Macam ni. Its all starts when you started ignoring him. I mean, dia cakap dia hilang bestfriend dia. But to me, I rasa dia tengah sangap and you're no longer around to be his fuck buddy dah. One day, he saw you guys were having dinner kot dengan somewhere I tak ingat. Mulanya dia ingat you guys kawan je tapi dia kerap nampak you guys jumpa. I cakap dengan dia, let it be. Jules mesti nak ada life dia sendiri. And the out of blue, dia tampar i. Dia cakap no one could ever took away Jules from me. Jules dan tubuh dia, milik aku."
"Pukimak ni memang sial! Dia ingat girlfriend aku apa, babi!"
"Sayang. Stop. Sabar. Continue, Malis."
"He took me to his house. Yang tadi tu. Almost everyday, he raped me. Lepastu, dia akan abuse i. Pukul i. Tampar i. And sometime, he even asked his friends to fuck me in front of him. And he even have those 'scenes' recorded. Dia ugut nak leak video tu if I tak dengar cakap dia. I takut, Jules. And....."
"And?"
"And every time he rapes me, he always say your name. Macam dia tengah fuck or have sex with you. And tiap kali dia pukul i, dia akan jerit nama you. Seolah dia tengah pukul you. Teruk i dikerjakan. Dah macam punching bag."
"This bastard really asks for it. Fuck. I nak cari dia and pijak dia hidup-hidup."Shawn terus keluar meninggalkan aku dan Malis dirumah. Dia marah.
YOU ARE READING
Ruang Kita - COMPLETED
Romance⚠️WARNING. MATURE CONTENT. ⚠️ "Rasa apa ni, yang sedang duduk dalam hati aku dalam kepala aku? Kenapa ada ruang dalam diri aku untuk rasa seperti ini?"