"Fuck, I'm late!"
Aku bergegas masuk ke dalam bilik mandi, membersihkan diri dengan pantas, capai apa sahaja yang aku boleh pakai dan turun ke tingkat bawah untuk bersarapan. Sekiranya aku ke kelas tanpa sarapan, Mother mesti akan bising.
"Morning Mother. I'm late."
"I know. Its okay. Just grab whatever to eat and go to class."
"Sure? Taknak I teman makan ke?"
"Its okay, darling. See you during lunch time?"
"Alright then. See you. Love you, Mother."
"Love you too, sweetpea. Drive safe!"Aku hanya mencapai sekeping sandwich disediakan oleh Mother dan meluru keluar. Aku mengambil keputusan untuk menaiki motorsikal berkuasa tinggi ke kelas. Naik kereta nanti takut jammed pulak. Aku capai kunci motorsikal aku di dalam laci dan meluru keluar dari rumah. Aku menekan butang penghidup pada Ducati Panigale milikku dan berlalu meninggalkan perkarangan rumah.
Aku memecut laju memasuki lebuhraya. Selang 15 minit kemudian, aku sampai ditempat parkir motorsikal di kampus aku.
Aku terus berlari naik ke tingkat 3 dimana kelas aku diadakan."Good morning, Madam Perez. I'm sorry. I was caught in something this morning."
"Its okay. Your mom called me just now. I understand."
"Thanks tho."
"Take a seat."Aku berjalan mencari bangku kosong. Aku lihat satu bangku kosong disebelah Teng. Perlahan aku melangkah. Sempat aku memberi fist bump kepada Teng dan terus menyesuaikan diri dibangku aku.
"Lambat hari ni. Terlajak ke?"
"Barai. Aku tunggu Mother balik dari Perak malam tadi."
"Lah. Aku ingat kau ikut sekali. So semalam kenapa tak masuk class?"
"Aku....."
"Julia Anne Raymond!"
"Yes Madam?"
"Are you with me?"
"Yes yes I am. Sorry."Aku memandang Teng sekilas dan aku terus fokus dengan kelas pada masa itu. Tumpuan aku cuma dua, pembelajaran dan Shawn.
Ya, Shawn yang telah membuat aku tak keruan.
Tiba tiba, telefon bimbit aku bergetar.
Bzzt, bzzt!Shawn;
Good morning princess 💖 I hope you will have a great day today. Miss you. Wanna meet today @ lunch time? Lunch is on me.Aku tersenyum kecil. Shawn ni, pantang disebut. Pasti muncul. He really can read minds. Aku terus membalas.
Jules;
Good morning to you. Why, thank you. You too have a good day ahead. Happy working. I'll let you know in a bit kay? 😘
Shawn;
Sure thing, no worries. Take ur time.
Jules;
Btw, I misses you too.
Shawn; 🤩🥰Ya. Aku merindui senyum manis dia. Aku masukkan telefon bimbitku ke dalam poket seluar. Aku sedar, sepasang mata sedang memerhatikan aku tapi aku endahkan. Biarkan dia tahu bagaimana rasanya tidak diberi perhatian. Aku puas hati.
————————————————————————————
Aku mengambil telefon bimbit aku dan menghubungi Mother.
Trutt trutt....
Trutt trutt....
Tidak berjawab.
Satu mesej terpapar skrin telefon aku.Mother ♥️;
Darling. I'm still in meeting with my big boss. Go makan first. I'll see you at home then.
Jules;
Okay 😊Aku mengeluh. Dengan pantas aku terus menghantar mesej kepada Shawn.
Jules;
I'm on my way. See you @ Starbuck, love.
Shawn;
Okay princess. See you ♥️
Jules;
Lajunya reply. Tak kerja eh?
Shawn;
Hehe. Tunggu princess I lah. Nak kerja la ni.Aku rasa macam berada di kayangan. Rasa disayangi. Tapi aku takboleh berharap 100%. Aku takut apa yang jadi antara aku dengan Teng, jadi pula pada Shawn.
"Aku notice kau dari tadi khusyuk main phone. Tak bercakap dengan aku pun. Selalu ada benda kau nak share ke. Hari ni kenapa?"
"Kenapa apa? Takda pape lah."
"Aih. Lunch sama jom?"
"Pergi lah lunch dengan Malis. Aku ada janji dengan orang."
"Mother ke?"
"Nope. Someone else. Kawan aku."
"Siapa je kawan kau? Kau mana ada kawan lain selain aku."
"Kau rasa aku tak deserve untuk be happy ke? Ada kawan ramai semua. Aku takboleh happy ke?"
"Weh weh chill la aku tanya je. Takpe lah kalau kau taknak bagitahu apa apa dengan aku. Aku faham je. Takpayah la emo. Blah la macam ni."
"Teng, weh aku......."Teng terus berjalan meninggalkan aku terpaku. Sepanjang kami berkawan, tidak sekali pun dia buat aku macam ni. Sebab aku ke? Cara aku bercakap dengan dia ke tadi buat dia kecil hati? God help me.
Tanpa aku sedar, airmata jatuh menitis turun ke pipi. Kenapa aku macam ni? Come on wake up, Jules!
This is not you! I just want to be happy. That's all.
YOU ARE READING
Ruang Kita - COMPLETED
Romance⚠️WARNING. MATURE CONTENT. ⚠️ "Rasa apa ni, yang sedang duduk dalam hati aku dalam kepala aku? Kenapa ada ruang dalam diri aku untuk rasa seperti ini?"