T U J U H

32.6K 189 2
                                    

"Lega betul dah mandi ni!"
"Kan. Hilang penat-penat badan semua."
"Shawn, sekarang pukul berapa?"
"11.00pm. Kenapa? Nak tidur dah?"
"No lah. Just asking. Can I get a pillow? I tidur dekat couch ni je. Should be okay."
"Kenapa nak tidur dekat couch sedangkan boleh tidur atas katil dekat atas?"
"Its your bed kan?"
"I don't mind sharing."
"Gila lah dia ni."
"I am crazy, over you."

Merinding bulu roma ditengkuk. Merona merah pipi aku. Terasa kebas yang melampau. Sungguh tidak pernah aku langsung aku membayangkan yang ada rupanya lelaki yang sebegini. Atau....
Did he just wants to get inside my pants? Macam Mother selalu cakap pasal Teng. Shit, aku keliru.

"Jules? Ohhhh Jules? JULES!!"

Tersentak.

"You fikir apa?"
"Nothing.....it was nothing. Really."
"Jangan risau. I am not trying to get inside your pants or whatever you were thinking of. If betul I nak ambik kesempatan, masa mandi tadi I buat dah. We were both freely naked kot tadi."
"Ouch. Sorry?"
"Its okay. I faham if you tak selesa. Okay. You take the bed and I'll sleep on the couch. Okay?"
"No. Lets sleep on the bed together. Mmkay?"
"Sure ni? Tak menyesal?"
"Takda. Sure. Confirm!"

Kami ketawa lagi. Lucunya hal seremeh itu mampu menjadi bahan ketawa. Sungguh, masa berjalan lambat sekali. Kalau boleh, biarlah masa ini berhenti disini. Bagi aku nikmati saat indah yang penuh dengan magis ini.
Aku mengekori Shawn menaiki anak tangga menujur ke kamar tidur. Kamarnya wangi sekali.
Aku terus merebahkan tubuh aku ke atas katil yang empuk.

"Feels good, dapat baring."
"Kan. Tidurlah. Penat kan seharian ke sana ke sini. I pun nak layan mata. Penat gila attend customer ramai hari ni."
"Lama dah ke you kerja barista tu?"
"Lama jugak. Lepas habis belajar terus kerja situ. Now I dah jadi manager."
"Wow. Manager pun still serve customer eh?"
"Of course. I started off dari bawah kot. Habit dah."
"Faham."

Aku mengangguk lemah.

"Penat?"
"Yep. Exhausted gila."

Aku menarik lengan dia kebawah kepala aku dan aku baring menghadap mukanya. Aku tutup mata.

"You want me to pat you until you fall asleep?"
"Can you do that?"
"Yeah."
"Okay."

Dia menepuk lembut tubuhku, seperti mendodoikan. Terasa hangat nafasnya berdekatan dengan muka aku. Tiba tiba, aku rasa ada sesuatu yang lembut menekup bahagian dahi aku.
Did he just kiss my forehead?

"Sleep tight, princess. I'm here. Sweetdreams."

Setiap perilakunya itu membuatkan aku semakin keliru. Sama ada benar atau tidak, aku pun belum pasti. Rasa yang aku rasa ini, mungkin ya mungkin tidak.
Tapi yang aku tahu, aku mulai lena dalam pelukan Shawn bila dia merangkul erat tubuh aku rapat ke tubuhnya.
Moga malam ini berlalu dengan begitu perlahan ya.

——————————————————————

Mentari memuntahkan cahayanya melalui celah-celah langsir di jendela kamar milik Shawn. Perlahan, aku membuka mata. Aku dapati Shawn masih lena diulit mimpi disebelah aku. Tangan aku digenggam kemas, dibawah rapat ke dadanya. Adakah sepanjang malam sebegini? Aku tersenyum.
Aku mendekatkan wajah aku ke wajah dia. Aku tenung alis matanya, keningnya, hidungnya yang kecil dan bibirnya yang kemerahan. Indahnya ciptaan Tuhan.
Aku rapatkan bibir aku diatas bibirnya. Lalu, ciuman itu disambut mesra oleh dia. Kami bercumbu buat seketika. Setelah itu, dia membuka matanya yang sepet itu.

"Good morning, princess. Sleep well last night?"
"Morning to you. Yeah, I sleep like a baby. Thanks to you."
"Hahaha. Yang tadi tu kenapa eh?"
"Yang mana?"
"Yang tadi tu lah."

Pipi ku mulai merona kemerahan.

"That morning kiss."
"Kenapa? Tak pernah dapat morning kiss ke?"
"Tak. That was special."
"Mengadalah!"

Aku cubit perutnya. Dia tertawa kecil. Pagi kami menjadi sungguh indah.

"You ada barang tak nak masak? I buat breakfast."
"I think I ada pancake mix flour kot somewhere around my kitchen. I'll find for you."
"Its okay. Pergi cuci muka, gosok gigi. I try cari sendiri. After settle, go downstairs okay?"
"Okay love."

Dia bingkas bangun lalu menuju ke bilik mandi.
Did he just call me love? Oh. My. God.

————————————————————————

"I made you some pancakes with cherry, top with whipping cream. Tak sedap jangan complain!"
"Why would I? Rezeki pagi hari. Takkan nak complain. Makan sama? I nak suap you."
"Mengada. Don't spoil me. I boleh makan sendiri."
"Alaaaaa Jules. Pleaseeeeeeeeeeeeeee."
"Fine."

Dia mengoyakkan sebahagian dari penkek tersebut menggunakan garfu, mencalit sedikit krim putar lalu menyuapkannya kepada aku.

"You know what, I've been dreaming to have this day. I shall cherish every second to it."
"Really?"
"Yeah. I always want to wake up beside someone that I really love, having breakfast with her, treat her like a princess and all."

Terkedu.

"I understand things are getting too fast but its okay. We'll take it slow one by one. Slowly but surely. Okay?"
"Slowly but surely. Okay."
"You good?"
"Never feel any better."

Dan pagi itu terus bersinar bukan seperti biasa. Berkilau, bersinar dengan harapan yang lebih baik.

Shawn, I think I have already fall for you!

Ruang Kita - COMPLETEDWhere stories live. Discover now