PART 5

251 21 5
                                    

PART 5

Lara mengangkat mukanya, dia terpana.

“Lara sshi, okey tak?” panggil Jimin

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

“Lara sshi, okey tak?” panggil Jimin. Lara tersedar. Bukan apa, Jimin nampak kacak sangat.

“ha? Okey okey. Sesuai” balas Lara. Jimin senyum menampakkan eye smilenya.

“okey jom bayar” Lara menarik Jimin ke kaunter.

#########

“yaishh susahnyaa!” Lara menggaru kepalanya yg tak gatal. Jimin yg berada di sebelah mengesot sedikit ke arah Lara.

“mana yg kau tak faham?” soal Jimin.

“yang ni” Lara tunjuk soalan derivatives di depanya. (k sape tak tau derivative ni boleh google ye)

“ahh macam ni, nilai nilai dy ni letak dalam square root ni. Pastu divide dgn formula ni” terang Jimin penuh berhemah.

“Wah betullah jawapan kau! macam mana kau tau?”Lara teruja.Jimin hanya mengangkat bahu. Taknak riak katakan.

(setelah 2 jam)

Lara mengeliat selepas berjaya menyelesaikan tutorial di depanya. Jimin meletakkan secawan teh panas.

“thanks Jimin!” Lara terus minum teh tersebut tanpa sempat dihalang Jimin.

“auch panas!” Lara mengibas lidahnya yg sudah kemerahan.

“maaf maaf aku tak sempat cakap tadi. Okay tak? Sini aku tengok lidah kau” Jimin kalut mengelap sisa teh di bibir & peha Lara. Of course cemas dia dah cederakan princesss nya.

“okay okay” ucap Lara.

“bukak mulut” arah Jimin. Lara hanya menurut, ada kesan merah. Jimin bergegas ke dapur lalu mengambil salad. Disuapkan ke dalam mulut Lara.

“maaf” Jimin tunduk.

“sokay Jimin. Sikit je” balas Lara. Taknak buat Jimin rasa makin bersalah.

“aku siapkan katil kau dulu”Jimin bangun.
#######

“Jimin, pergilah rehat” ucap Lara apabila Jimin masih tegak berdiri di tepi katil.

“aku kena pastikan kau okay. Kau tidur dulu” ucap Jimin.

“aku okaylah. Dah pergi tidur, this is an order” Lara tinggikan suara. Muka Jimin nampak serba salah namun dia perlu akur. Dengan perlahan dia menuju ke arah couch di hujung katil & baring.

#######

Grrrrrr

Lara membuka matanya apabila terdengar bunyi erangan. Dia mengubah posisinya kepada duduk. Tiba tiba dia terpandang kelibat yg seakan memeluk lutut di tepi dinding. Dia membuka lampu meja. Jimin rupanya.

“Jimin, kenapa ni?” Lara meenyentuh bahu Jimin. Namun dia tersentaak kerana rupa Jimin lain. Matanya berwarna merah & ada sedikit taring keluar. Lara mengundur.

“Jimin kau.. Kau” Lara gagap.

“siapa Jimin?” “Jimin” bergerak merapati Lara. Lara dah menelan liur. Takut.

“Jimin dah mati! Kau pun akan mati jugak!!” “Jimin” ketawa kuat sambil mencekik Lara.

“why? Takut? Hmm wanginya darah kau. Mesti manis” Jimin menyerigai sehingga nampak jelas kedua taringnya.

“Jii.. Jimm.. in ni aku” ucap Lara dengan susah payah.Air matanya mengalir.

“hmm darah kau asyik menggoda aku” Jimin mendekatkan mukanya di leher Lara sambil menghidu. Tanpa menghiraukan Lara yg meronta.

“Jimin ja.. Jangan” Lara terkapai kapai menolak Jimin.

“ingat aku kesiankan kau ke? Dah lama aku tunggu saat ni. Heh” Jimin senyum mengejek.

“Jji.. Jimmin. Ssa.. Sakit” ucap Lara dengan linangan air mata.

“argh!” jerit Jimin apabila Lara menendang tempat sensitifnya. Mukanya bertukar bengis.

“kau memang nak mati! ” Jimin mencampak Lara ke dinding sehingga menyebabkan gadis tersebut pengsan. Jimin menuju ke arah Lara. Dia bersedia untuk membenamkan taringnya ke leher Lara.

“berhenti!!”

######

“Haraboji”

Hwang Jaemin berpaling lalu tersenyum.

“kenapa haraboji tiba-tiba cari Lara,dia dah takde kaitan dengan keluarga kita” cebik Rose.

“dia cucu haraboji jugak, sama macam kamu” balas Hwang Jaemin.

“kenapa haraboji suruh Jimin ikut dia pulak?” soal Rose.

“ada sebab haraboji buat semua ni. Haraboji yakin Jimin boleh bantu Lara” terang Hwang Jaemin. Rose mencebik lalu beredar

“Hwang Lara, semoga kamu bersedia” Hwang Jaemin tersenyum

GUARDIAN 박 지민Where stories live. Discover now