PART 10

194 22 2
                                    

Jimin sibuk menyiapkan makan malam untuk Lara, tiba-tiba telinganya berdesing kuat.

“argh!” Jimin menutup kedua telinganya dengan muka berkerut. Satu suara halus berbisik di telinganya.

“Ji.. Jimin! “



“Lara!” Jimin mencampakkan sudu di tanganya lalu segera menghilang.

#########

“finally aku jumpa kau, pandai eh Jimin si pengkhianat tu sorok kau dari kitaorang” Lara hanya memandang takut, memandangkan kaki tanganya diikat.

“kau siapa! ” tanya Lara.

“spesies yg sama dengan Jimin. Cuma aku takde genetik binatang macam Jimin” lelaki berjubah membuka jubahnya. Lara meneliti lelaki di depanya. Hensem jugak. Memang vampire ni semua hensem ke?

“kau nak apa Chanyeol?” soal Jimin yg tiba-tiba muncul.

“wow Jimin, cepatnya hero sampai” Chanyeol gelak.

“lepaskan dia Chanyeol”ucap Jimin berbaur amaran.

“lepaskan? Tschh aku takkan lepaskan” harta karun” ni” ucap Chanyeol sinis. Muka Jimin merah menahan marah.

“wooo relax, look Jimin. Aku dah dapat tangkap apa yang kita nak selama ni. Kau taknak jadi berkuasa ke? Jadi pemerintah dunia vampire” pujuk Chanyeol.

“tschh aku tak hadap la semua tu!” marah Jimin. Lara hanya memerhati kedua makhluk di depanya yg saling bertikam lidah.

“tak hadap? Ke kau tamak? Nak makan sorang” perli Chanyeol.

“takguna!!” Jimin menerkam ke arah Chanyeol. Mereka bergelut.

Setelah hampir 15 minit pergelutan tamat dengan Chanyeol menghilangkan diri.

“kau okey? Dia ada cederakan kau tak?” soal Jimin sambil membuka ikatan Lara.

“ttaa.. Takde” jawab Lara sedikit gugup. Jimin yg dapat menangkap gerak geri Lara terus mendukung Lara memandangkan gadis tersebut nampak lemah.

######

“Hyung, dia muncul lagi” Jimin meraup mukanya.

“dia buat apa kalini?” soal Namjoon.

“dia culik Lara, dia saja jadikan Lara umpan untuk cari aku” terang Jimin.

“dia ada cakap something ke kat Lara?” tanya Yoongi.

“dia ada cakap pasal takhta” ucap Jimin.

“makin melampau dia tu, apa yg dia tak puas hati dengan kita tak tau la” V melempar kulit kacang ke bawah.

“mana Lara?” tanya Jin. Jimin hanya menunjuk ke arah bilik.

“macam ni la, ke mana saja Lara pergi, kau kena ada. Aku risau benda ni sampai ke Hwang Heeman. Kang mengamuk dia tau waris terpenting dia kena culik” usul J-Hope.

“betul tu. Jimin Hyung, kalau kau perlukan bantuan kitaorang, cakap je, kitaorang akan tolong kau” ucap Jungkook. Jimin hanya mengangguk sambil tersenyum.

#######

“sakit lagi ke?” ucap Jimin sambil meneliti kesan merah di leher Lara.

“tak”ucap Lara sambil membetulkan selimutnya.

“tadi tu Chanyeol. Kami dah lama bermusuh.. Sejak aku mengambil keputusan untuk jadi guardian” ucap Jimin.

“sebab tu dia panggil kau pengkianat?” soal Lara. Jimin mengangguk.

“kami bangsa Vampire, & darah kau antara sumber kuasa terkuat kami. Sebab tu diorang buru kau, nakkan darah kau” terang Jimin.

“tapi kau tak macam tu kan?” soal Lara.

“aku dah lama berhenti, sejak parent aku meninggal, sebab darah tu, parent aku terbunuh. Aku bunuh diorang dengan tangan aku sendiri” Jimin menahan air matanya dari keluar. Lara mengenggam tangan Jimin seolah memberi semangat.

“sebab tu aku berhenti dari memburu & membunuh. Darah manusia & dewa boleh buat aku hilang kawalan” ucap Jimin.

Alrightttttt itu sahaja. Mohon vote & comment guyss 😘😘😘

GUARDIAN 박 지민Where stories live. Discover now