PART 2

289 25 21
                                    

PART 2

Min mundar mandir sambil tanganya mendail nombor Lara, masih tak dapat. Hatinya risau keadaan Lara yg nampak begitu tertekan.

“dapat tak?” tanya Pn Lee.

“tak dapatlah Eomma” balas Min

“dah pergi rumah dia? ” tanya En Lee.

“dah tapi macam biasa, tak buka pintu. Makanan yg kita hantar pun tak pernah dia ambil” jawab Min.

“mungkin dia perlukan masa” jawab En Lee.

“tapi Min rasa macam ada sesuatu yg berlaku” jawab Min sambil meraup rambutnya.

“takpelah esok pagi kita pergi rumah dia” jawab Pn Lee. Min hanya mengagguk setuju.

*************

Lara membuka matanya perlahan, silauan cahaya matahari terkena mukanya. Dia menghalang cahaya matahari dari terkena mukanya menggunakan tangan.

“arghhh” Lara menjerit sekuat hati apabila menyedari ada jasad lain sedang baring di sebelahnya. Jeritanya itu menyebabkan jasad di sebahnya terbagun.

“arghhh!!!!! ” jerit Lara sambil berdiri di penjuru katil.

“stopppppp!!” jerit ‘jasad’ tersebut menutup telinganya. Bising dengan jeritan Lara.

“kau.. Kau siapa!? Macamana boleh masuk rumah aku!?” tanya Lara.

“aku penjaga kau la” ‘jasad’ tersebut bangun sambil membetulkan kotnya.

“penjaga?” Lara menyoal balik. Matanya memerhati lelaki di depanya. Berambut blonde, matanya berwarna hazel & lengkap bersut.  Hensem gak.

“a’aa. Aku penjaga keluarga kau. Nama aku Park Jimin” ucap Jimin.

“penjaga keluarga?Tak faham” jawab Lara.

“hish dia ni memang lembab. Macam ni, aku ni penjaga keluarga kau. Dulu aku jaga Papa kau, tapi lepas Papa kau tinggalkan keluarga dia dan kahwin dengan manusia, a. k. a Mama kau, Datuk kau terus halau Papa kau dari istana & putuskan hubungan. Sekarang aku datang balik untuk jadi penjaga kau. Memandangkan parent kau dah takde” terang Jimin panjang lebar.

“kahwin dgn manusia? Istana? Datuk? Apa ni?” soal Lara blur.

“Papa or Mama kau tak pernah cerita ke?” soal Jimin balik. Lara mengeleng. Jimin seakan berfikir.

“aku tau kau masih keliru, kau akan faham jugak nanti. So boleh tak kita sambung tidur?aku ngantuk ni. Jauh kot aku travel, penat” Jimin baring di atas katil kembali.

“hei kau turun!” Lara menolak Jimin ke tepi.

“tidurlah, kau masih tak sihat lagi ni. Kau pengsan semalam.. Nasib aku sempat sampai” Jimin membuka sebelah matanya.

“kau turun dari katil aku. Turun sekarang! Tidur tempat lain!” Lara cuba menolak Jimin namun sikit pun tak berganjak. Jimin membuka matanya, matanya bertukar kepada warna hijau. Lara terpaku dengan renunganya Jimin. Matanya mula terasa berat. Lama-lama ianya tertutup sendiri.

“senang kerja aku” Jimin membaringkan Lara kembali. Dia memejamkan matanya sambil berfikir macamana untuk jelaskan kepada Lara nanti.

*************

Min memandang ke seluruh kelas, Lara masih tak hadir.Dia mengeluh perlahan. Mungkin betul kata Appanya. Lara perlukan masa untuk bersendirian. Dia bercadang untuk singgah selepas habis kelas nanti.

**********

Lara mengeliat perlahan namun pergeraka nya terhenti apabila terasa ada tangan lain yg memeluknya erat.

“arghh!” jerit Lara sekuat hati.

“aishh bisingla dia ni”gumam Jimin sambil mengenyeh matanya.

“kau peluk aku kenapa!” marah Lara.

“my habit” jawab Jimin selamba.

‘kreuukk’ Lara memegang perutnya yg berbunyi tanda lapar. Jimin ketawa.

‘kau lapar eh? Jom aku masakkan untuk kau. Tapi sebelum tu kau ada baju spare tak? Aku nak mandi” ucap Jimin.

“eiii menumpang rumah orang, minta macam-macam” bisik Lara perlahan.

“hei aku dengar. For your information aku penjaga kau, tiada istilah menumpang. Tempat aku adalah di sisi kau” jawab Jimin lalh berlalu ke bilik air.


Eiiii seronoknya kalau aku ada penjaga sorang, nak nak lagi muka macam Jimin 😂😂😂😂

GUARDIAN 박 지민Where stories live. Discover now