PART 6

230 19 2
                                    

Jimin berdiri tegak sambil tunduk. Takut sebenarnya. Hwang Heeman masih mendiamkan diri sambil meneliti keadaan cucunya. Hwang Lara yg masih pengsan.

“saya minta maaf” ucap Jimin sambil tunduk.

“saya percayakan kamu Jimin” ucap Hwang Heeman.

“saya minta maaf” ucap Jimin sekali lagi.

“Haraboji, Jimin kan dah minta maaf, lagipun dia tak sengaja” Rose membela Jimin.

“saya janji takkan ulangi lagi” balas Jimin.

“baik, saya pegang kata-kata kamu. Jika gagal, kamu akan dilucutkan dari menjadi guardian cucu saya. Selamanya” Jimin mengangkat mukanya dengan reaksi terkejut namun dia mengangguk perlahan.

“jom kita balik Rose” ajak Hwang Heeman.

“haraboji balik dulu, Rose nak tunggu Lara sedar. Lagipun ni perjumpaan pertama kami” balas Rose. Hwang Heeman mengangguk lalu beredar bersama guardianya.

“awak apa khabar Jimin?” soal Rose.

“khabar baik” balas Jimin sopan.

“kan bagus kalau awak jadi guardian saya, macam dulu” ucap Rose sambil memandang mata Jimin.

“benda dah lepas Rose sshi. Lagipun awak dah ada pengganti saya” balas Jimin.

“tapi dia tak sama macam awak” ujar Rose

“ergh” Lara mengerang kecil sambil memicit dahinya.

“Lara sshi! Awak okey tak!? ” Jimin meluru ke arah Lara.

“siapa awak?” Lara memandang ke arah seorang perempuan yg berdiri di tepinya.

“Lara sshi, ni sepupu awak” terang Jimin.

“sepupu?” soal Lara blur.

“tinggalkan kami berdua” pinta Rose. Jimin ingin ingkar tapi dia harus akur. Dia keluar.

#########

“kau okey? Si Heeman cakap apa tadi? Dia marah kau ke?” soal Taehyung.

“sikitla” balas Jimin lemah.

“Lara macamana?” soal Jin.

“dia dah sedar,tengah bercakap dengan Rose kat dalam” balas Jimin.

“seriously kau biarkan Lara dengan nenek sihir tu berdua? Entah apa nanti dia buat kat Lara” ucap Yoongi.

“entah dia nak sembang apa, takkan aku nak halang, siapa je aku” ujar Jimin lemah.

“kau down pasal kau cederakan Lara eh?” ujar J-Hope. Jimin diam.

“aku tau kau tak sengaja Hyung.Lara mesti faham” Jungkook cuba menyejukkan hari Jimin.

Dah updateeeeeee. Harap dapat vote guyss. Ingat nk selitkan gambar sekali tapi lupa gambar tu simpan kat phone lain. Huhuh
 

GUARDIAN 박 지민Where stories live. Discover now