PART 9

195 21 2
                                    

"siapa Rose?” soal Lara

“sepupu kau” jawab Jimin.

“kau pernah jadi guardian dia?” soal Lara. Muka Jimin berubah.

“pernah” jawab Jimin.

“kenapa tak bagitau? Kau cakap kau guardian Papa aku, dia ni pun cakap kau guardian dia. Mana 1 betul ni? ” tanya Lara

“Maaf” ucap Jimin.

“sepatutnya tiada rahsia antara kita” ujar Lara. Jimin diam lagi

“macamana aku nak percayakan kau kalau kau tak cerita perkara sebenar dengan aku? Entah apa lagi yg kau sorokkan dari aku” ujar Lara sinis.

“aku tak cerita sebab aku rasa benda tu tak penting” balas Jimin.

“apa tujuan kau tetiba muncul depan aku?” soal Lara

“aku datang atas arahan Datuk kau” jawab Jimin.

“ouh so kau perhatikan aku dari kecil pun atas arahan Datuk aku jugak ke?” soal Lara sinis. Jimin diam, mukanya nampak riak terkejut.

“tu atas kehendak aku sendiri” jawab Jimin.

“sebab?” tanya Lara. Jimin diam, takkan dia nak cerita perkara sebenar.

“dahla Jimin, aku nak tidur. Jangan ganggu aku” Lara terus memusingkan membelakangi Jimin.

*********

Jimin menunggu dengan sabar di meja makan. Dari semalam Lara masih tak keluar. Dia nak masuk sendiri nampak biadap pulak. Jadi dia ambil keputusan untuk tunggu & lihat.

“harini tak payah ikut aku”muncul Lara bersama beg galasnya.

“tapi..”

“takde tapi.. tapi. Ni arahan” Lara terus beredar

“haish” keluh Jimin.

**********

“Jimin mana?” tanya Min.Begnya diletakkan di kerusi kafe.

“kat rumah” jawab Lara malas

“aii lain macam je” tanya Min.

“aku pelik apa tujuan dia muncul” ujar Lara

“kan dia dah explain, dengan kawan kawan dia tu” balas Min.

“tapi aku still rasa sangsi. Aku tak kenal dia sangat” ucap Lara.

“aku dapat rasakan dia lelaki yg baik” Min ketawa.

“kalau dia baik, dia takkan... haih dahla malas aku cakap pasal ni” Lara menghirup kopinya.

*******

Lara berjalan berseorangan menuju ke keretanya. Tiba-tiba dia rasa diperhatikan. Dia berpaling, takde orang.

“perasaan aku kot” Lara meneruskan langkahnya. Baru dia berpaling ke depan,

“argh!”



Ada satu tangan yg mencekiknya.

“le.. Lepaskan!” Lara tercungap-cungap. Namun lelaki yg berjubah hitam hanya tersenyum sinis, hanya bibirnya yg kelihatan. Di tepi bibirnya terdapat 2 batang taring.

“Ji.. Jimin!” ucap Lara susah payah. Air matanya mengalir.

“tschh takyah panggil Guardian berlagak kau tu” lelaki berjubah hitam ketawa. Lara merasakan nafasnya semakin tersekat








Okiee tu je, aku taip dalam flight tau tak benda ni, sebab bosan tak tau nak buat apa 😂 so harap korang dapat vote & comment guysss

GUARDIAN 박 지민Where stories live. Discover now