+0.7

209 28 7
                                    

Chaeyoung's pov ;)

Setelah mendapatkan tidur yang mencukupi lepas apa yang dah berlaku sepanjang semalaman, aku membuka mataku perlahan.

Kelihatan satu sosok tubuh yang agak kecil, tidur disebelahku sambil kepala terus menghadap kearah mukaku.

Aku tersentak dan segera membangkitkan diri. Jantungku berdegup laju macam baru lepas marathon

Aku mencapai cermin mataku disisi katil. (Oh patutlah rse cam dah lama tak pakai, semalam aku pakai contact lense hitam hiook) ok sambung balik.

Aku memakai cermin mataku yg agak bulat tu dengan berhati hati dan perlahan.

"KYAAAAAAAAAAAAA!!" aku menjerit menggunakan suara yang paling lantang yang pernah aku ada selama ni.

Jejaka yang tidur sebelah aku tadi berasa terganggu dengan jeritan aku, dan terus terbangun.

Hyeongjun menggosok matanya dengan gaya yang sungguh comel.

"Morning.." hyeongjun memandang kearahku yang tengah buat muka ketakutan sambil tersenyum.

MORNING KEPALA HOTAK DIAAA— dia taksedar ke dia dah mencabuli hak seorang wanita yang-

Dengan tibatiba, pintu bilikku terbuka.

"Chae? Oppa terdengar ada bunyi menjerit, gwenchana?" Abangku muncul di muka pintu.

Aku menjeling Hyeongjun yang sedang tersenyum bahagia.

"T-takde pape,, tadi Chae terjatuh dari katil.. emm.." aku menyentuh2 dahiku yang sebenarnya tak sakit. Saje je nii

"Ouh okay, lain kali hati hati ya?" Pesanan penuh makna.

"Nae oppa, gomawo ambil berat pasal Chae," aku tersenyum.

Abangku membalas senyumanku dengan ikhlas lalu berjalan menjauhi bilik aku.

Aku berasa lega, dan memandang semula ke arah hyeongjun.

"Abang aku.. tak nampak kau ke?"

Hyeongjun mengeleng. "Tak"

Betul rupanya kata2 budak ni semalam.

"Jap,jap. Apa kau buat kat sini dan macammana kau boleh tau kat mana rumah aku?"

Hyeongjun tetibe tersengih. Taagune betul namja sekor ni.

"Akukan hantu, a ghost knows everythingg" ringkas die menjawap. Aku menjelingnya tajam

"Kau tak pergi sekolah ke?" Dia pulak soal aku.

"Oh haah!" Setelah diingatkan, baru aku bergegas untuk mandi dan memakai uniform sekolah. Asal abang aku tak ingatkan sia tadi??

Hyeongjun hanya melihat aku dari jauh sambil tersengih.

"Kiyowo" perlahan die menyebut.

˙°you always smile when you sees me_°˙

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

˙°you always smile when you sees me_°˙

 If You Sees Me ; SHJ [C]Where stories live. Discover now