Selesai semua member habis baca kertas tu, mereka memandang aku dengan muka sape-kau-ni-sebenarnya-?
"Camne kitorang nak tahu yang bende ni Hyeongjun yang bagi?" soal manusia berambut putih yang tadi bukak pintu.
Ah sudah.
"Err.. emm.. aku.. boleh nampak dia, dan dia yang mintak tolong aku-" aku terberhenti di situ, melihatkan setiap wajah terkejut mereka.
Riuh jugak.
"Camne kitorang nak percaya kata2 kau?"
Aku menunduk. Aduhh soalan killer betul.
Aku terdiam seketika. Tak tau camne nak cakap bende sebenar.
'Takpe, aku ada untuk bantu kau' aku memandang semula menghadap mereka, semestinya Hyeongjun kat belakang diorang.
'Ikut apa yang aku cakap'
Aku mengangguk kecil.
Dia mula berkata kata, aku hanya mengikut setiap patah perkataan tanpa sebarang speako dan typo.
"Kalau-aku-cakap-benar, lampu-akan-terpadam"
Ceh, cliche betul.
Sekelip mata, lampu satu rumah ni terpadam. Seorang budak kecik pendek berbibir tebal separa menjerit, ketakutan.
Satu rumah riuh dengan apa yang aku cakap dan apa yang berlaku.
"Kalau-aku-cakap-benar, remote-tv-akan-jatuh-dari-tangan-wooseok"
Semua ahli memandang 'wooseok', orang yang dimaksudkan memandang remote yang sedang dipegangnya.
Sebelum sempat jejaka nama 'wooseok' tu dapat memberatkan tangannya menahan remote yang dipegagnya dari jatuh,
Hyeongjun dahpun jatuhkannya dulu. Aku nampak hyeongjun menjatuhkan remote tu dan memandang kat aku sambil tersenyum.
"Kau.. guna sihir ke?!" Jerit seorang manusia berambut hitam, tahi lalat kecil di bawah bibir.
Sekali lagi aku tersentak dengan soalan yang diajukan kat aku. Masing masing memandang aku sekali lagi.
Hampir seminit aku mendiamkan diri, lampu rumah kembali terbuka, agak menyilaukan pandangan mataku.
Kelihatan di atas lantai betul2 dihadapan mereka, beberapa keping duit syiling yang telah disusun membentuk huruf dan perkataan.
Semua member terkejut dan terus membaca tulisan yang tertera. Aku juga sama.
'Ni aku lah, Hyeongjun! Tolonglah percaya! Taknak kawan kalau tak percaya! :(
Masing2 terkejut dengan ayat last yang diberikan. Aku hanya melihat hyeongjun yang memerhatikan hasil kerjanya yg berjaya. Dia berpuas hati dengan reaksi member yang mula mempercayai kewujudan aku.
"Jadi maksud kau, yang tutup lampu, jatuhkan remote dengan buat benda ni.. Hyeongjun?" Salah seorang member bertanya.
Aku mengangguk sambil tersenyum.
"Maksudnya,, dia ada kat sini lah kan?"
"Ya" aku menjawap ringkas dengan senyuman yang kian melebar. Aku mengerakkan tanganku untuk menunjuk kearah tubuh yang tidak wujud, betul2 kat sebelah manusia yang bertanya.
'Nama dia Yohan.. :)' ok, noted.
Yohan terkejut, melihat sebelahnya yang kosong.
"Kalau diikutkan, tinggi dia dalam area..'' Yohan mula mengangkat tangannya dan meneka paras ketinggian Hyeongjun.
"Sini?" Dia memberhentikan tangannya.
"Haah, kat situlah kepala dia." Aku tersenyum ikhlas.
Yohan memandangku seketika dan mula menggerakkan tangannya kekiri dan kekanan, cuba mengusap.
Hyeongjun kelihatan sungguh gembira dan manja dengan belaian yang diberikan. Comel betul.
Aku dapat lihat riak seluruh member yang mula mempercayai kehadiran diriku.
'Yes!' aku tersenyum puas.
YOU ARE READING
If You Sees Me ; SHJ [C]
Fanfiction+hantu sesat mana entah tiba-tiba datang suruh kau amankan roh dia p/s: ff ni tak matang sikit, biaselaa bocah lepasan pititree hm') +a 송형준 fanfiction🍃 Started ; Sept 13♡ Ended ; Dec 9♡ ©2019