+1.4

154 28 2
                                    

Hyeongjun's pov

Aku hanya melihat Chae dan member2 X1 yg lain bersuka ria tanpa aku dari jauh.

Haih.

Kenapa laa aku mati seawal yini 😭😭

Tetiba aku nampak satu bayang yang seakan2 berlari di belakang manusia hidup yang sedang berseronok tadi.

Bayang tersebut selaju flash jadi aku tak dapat mengenal pasti apebende tu

Tapi aku dapat rasakan something yang buruk bakal berlaku.

****

Chae's pov

Tepat jam 12 malam, majlis berakhir. Selepas mengemas, semua member bergerak ke bilik masing2 untuk masuk tidur.

Yohan senyum kepadaku sebelum dia melangkah ke biliknya.

Aku naik ke tingkat atas, menuju ke bilik yang diorang sediakan untuk aku.

Aku masuk ke dalam dan terus mencampakkan diriku kat atas katil. Bahagia~

Belum sempat membaca doa sebelum tidur, aku sudah terlena dibuai mimpi2 indah dimana wujudnya taman bunga dengan kicauan burung2 yang berterbangan. Ok ngaruts😂

Kreakkk...

Tap,tap

Kreakk,,

*****

Next day

Chae bangun dari tidurnya yang sungguh lena pada pukul 8 pagi. Astagaa trtinggal solat subuh kau!

Didalam keadaan yang masih mamai, dia terlihat satu box kayu yang kecil, betul2 di sebelah bantalnya.

Rasa musykil, Chae terus membuka kotak tersebut.

Kelihatan sehelai kertas betul2 terletak elok didalamnya. Chae mengambil tanpa berfikir panjang dan terus membaca apa yang tertera.

'Nak cari KEnapa hyungjun mati? Hahha, carilah sendiri, bijak'

Chae terdiam dengan ayat yang baru je dia baca. Dirinya terus diselubungi seram sejuk. Psyco gile siak!

'Hyeong, jun..'

'Ya?'

Chae tersentak, kelibat Hyeongjun muncul dihadapannya secara tiba2.

'Ni..' chae menunjukkan kertas tersebut.

Hyeongjun kelihatan membacanya sekilas dan membuat muka gusar.

Dah agak dah something berkaitan bayang tu akan berlaku, desis hyeongjun.

Melihat Hyeongjun yang speechless tadi, Chae terus memberi kata putus.

"Takpelah, nanti aku akan cari lagi lah petunjuk camni lagi" Chae menenagkan Hyeongjun.

Ya, Chae sorang je yang risau pasal die sekarang ni.

'Go-gomawo' Hyeongjun tersenyum kecil sebelum menghilangkan diri.

Yes! Die dah tak marah aku! Chae bergembira di dalam hati.

*****

 If You Sees Me ; SHJ [C]Where stories live. Discover now