Chae's pov
"Hyeongjun"
'Hmm?'
"Kau dah tak marah aku kan?"
'Nak marah sebab apa?'
"Takde papelah"
Hyeongjun memandang mukaku pelik. Nampaknya dia memang betul2 dah okay hahHa sampai die pernah marah aku sebab yohan pon dah x ingat.
'Oh ya, chae'
"Kenapa?"
"Ikut aku jap"
Hyeongjun mula berterbangan. Aku hanya mengikutinya sampailah ke.. belakang rumah?
'Ni, aku rasa something suspicious'
Hyeongjun menunjuk kearah suatu sudut. Aku memerhati menggunakan mata. Yelah takkan tengok guna telinga an. K hambar
"Apa tu?"
'Ambik lah, aku takleh sentuh benda, bijak'
Aku menurut perintah. Terdapat suatu kotak yang lawo, macam jewellery box warna-warni. Berkunci la yang pasti.
Aku mengambil dan membelek kotak tersebut. Hyeongjun memerhati segala tindakanku.
Kotak berhabuk sebab macam dah lama sangat ditindih kat bawah2 barang2 yang dah tak diguna pakai. Tinggal buang je.
Fangsyen hyungjun tunjuk bende ni kat aku?
Sebab kat atas box ni ade satu nota yang ditampal. Macam sticky note.
Aku membaca perlahan.* 돌 아와 줘 *
*Dol awa-jwo*
(Please comeback)"Sila kembali? Maksud? Die suruh aku pergi pastu datang balik ke camne?
Hyeongjun mengangkat bahu. Taktahu la nape dia fikir kotak ni ade kaitan dengan diri dia sebenarnya.
"Tapi nak bukak pun takde guna sebab kita takde kunci"
'Jap, aku tahu!'
Hyeongjun mula berterbangan lagi dan aku mengikutinya sampai masuk rumah. Lantak la member2 lain nak tengok aku pelik ke cane sebab aku berlari2 anak dalam rumah ni. Orang tego pon aku tak layan hiho
Hyeongjun tiba di atas meja bilik Seungwoo. Sebuah kotak. Kotak lagiii stress aku asyik jumpe kotakk jee jodoh ea?
Diatas kotak tersebut, tertera, kotak kunci x1❤
Mata Hyeongjun mula bersinar2
"Okok aku cuba"
Aku mula mencuba pelbagai kunci untuk masuk dalam lubang mangga box tadi. Memang banyak pon yang padan hm
Kunci dah habis sampai yang terakhir. Tinggal satu kunci je lagi, muka aku ngan hyeongjun menunjukkan sinar takde harapan.
Klak!
Box tersebut terbuka menggunakan kunci terakhir.
Ha cuba teka kunci bilik sape?
Bilik Yohan gaes.
*****
"Hyungjun, kau rase apa kena mengena benda ni dengan kau?"
'Manalah aku tahu'
Aku memegang seplastik ubat gegat tu erat. Macam yang korang agak, ubat gegat ni datang dari box yang kitorang jumpa tadi.
Ubat gegat?
Ya, Ubat gegat.
Benda yang digunakan untuk menghindari daripada tikus dan makhluk yang tidak diingini.
Proses pemejalwapan berlaku dalam ubat gegat ni untuk menukar jirim ia dari pepejal kepada gas.
Dibuat daripada sejenis bahan kimia yang berbahaya. Terlebih kandungan berbahaya ni dalam badan kau tak kiralah hidu atau rasa, boleh menyebabkan..Kematian.
Aku tersentak. Terus memandang Hyeongjun yang dari tadi memandang aku lama.
Eh? Dia tak baca fikiran aku? Aku mula rasa tak kena.
Hyeongjun mati disebabkan ubat gegat ke?
*******************
| one month before
"Muehehehehehehe"
Bahan yang berunsurkan kimia Nafthalena dimasukkan kedalam air minuman Hyeongjun sebelum diletakkan di atas meja sebelah tempat tidurnya.
Nafthalena. Salah satu bahan kimia yang terdapat dalam ubat gegat. Kesan kematian berlaku dalam jangka masa yang pendek. Si pelaku tersenyum senget.
Dia segera keluar dari kawasan tersebut melalui tingkap bilik. Kelihatan Hyeongjun dan roommatenya, Junho masuk kedalam bilik tersebut.
Mulanya, Hyeongjun memandang aneh dengan minuman yang berupa teh itu di atas meja. Namun, setelah diperhati bahawa ahli lain juga ada minuman yang sama, dia hanya mengabaikan dan menganggap bahawa ada member yang baik hati buatkn untuk mereka.
Hyeongjun meminum minuman tersebut tanpa was was. Senyuman pelaku dari luar tingkap bilik yang memerhatikan lama semakin melebar kekejaman.
Selesai minum sebanyak 2 teguk, Hyeongjun mula membaringkan dirinya di atas katil.
3
2
1.
"Good night, sleep tight, and never open your eyes again, sweetie♡"
*****************************
Penggunaan Nafthalena diinspirasi drpd novel Fixi- Gelap☆
Hahha miann crite semakin hambar dan boring,,
Author kehabisan idea,,
Jgn lupe untuk vote saye, pleaseu~사랑해요 , 나도 미안해요♡ muahh
YOU ARE READING
If You Sees Me ; SHJ [C]
Fanfiction+hantu sesat mana entah tiba-tiba datang suruh kau amankan roh dia p/s: ff ni tak matang sikit, biaselaa bocah lepasan pititree hm') +a 송형준 fanfiction🍃 Started ; Sept 13♡ Ended ; Dec 9♡ ©2019