"Kau siapa?" soal Minhee kepada stranger yeoja dihadapannya.X1 lain hanya memandang ke arah pintu, menunggu jawapan bagi soalan yang sama.
"Nama aku.. Chaeyoung" yeoja dihadapan mereka menjawap soalan mengikut skema jawapan. Wanita itu ditenung lama oleh masing2
"Fangsyen kau datang sini?" Si leader mula menyoal.
Chae's pov
Aku tersentak dengan soalan yang diajukan. Tanpa banyak kata, aku terus mengeluarkan tujuan aku datang ke sini.
Throwback, 3 jam yang lepas
"Aku nak kau datang kat tempat tinggal (company) Group aku, jumpa diorang, dan bagi diorang surat" Hyeongjun memberi arahan.
"Isy, kau gila? Kalau aku kena halau nagn pakgat2 kt situ canne?"
"Takk, aku pun akan buat kerja jgak.. pepandailah aku guna kemudahan jadi hantu ni untuk takutkan diorang.." Hyeongjun tersenyum nakal.
"Ouh, kalau centu, mana suratnya?"
"Ni yang aku nak mintak tolong kau lagi ni.. aku takleh pegang pen, nanti tembus.." hyeongjun membuat muka comelnya memandang aku.
"Takkanlah kau nak suruh aku.." hyeongjun senyum dan mengangguk laju.
"Tapi.. tulisan aku tak lawa tau.."
Back in reality ><
Aku mengeluarkan sehelai kertas dari poket bajuku.
Nota yang mula mula aku bagi ketua group ni asyik bertukar tangan dengan member2 lain.
Aku hanya mendiamkan diri dan menunggu mereka habis membaca.
"Eh jap apa dia tulis nih?"
"Eh tak faham siaa apa yang die tulis"
"Asal tulisan die lain macam? Bukan tulisan hyeongjun lawa sikit ker?"
Ah sudah. Kena kutuk depan depan siaa
Aku dah kata tulisan aku tak lawa!
'Takpe, asalkan mesej yang aku nak bagi kat diorang tu sampai..' kelibat hyeongjun muncul di belakang member2nya dengan tiba tiba. Dia tersenyum.
Aku mnutup mulut menahan malu. Mana dia tau apa yang terdetik kat hati aku?
'Mestilah aku tau, aku kan hantu. Hantu boleh baca isi hati orang' hyeongjun tersenyum lagi.
Dalam keadaan X1 yang masih heboh tentang kertas yang aku bagi tadi, muncul satu perasaan yang pelik dalam diri aku.
Takkan aku dah terjatuh cinta kat orang yang dah meninggal pulak? -Chaeyoung 2k19
💚💚💚
Throwback, kat sekolah tadi
"KA-KAU NAK SURUH AKU TINGGAL KAT SITU KE???" Soalku dengan riak wajah yang tak percaya dengan kata2 Hyeongjun.
"Yelah, habis cane lagi aku nak suruh kau cari cane aku mati?" Hyeongjun pout.
"Ta-tapi kalau abang aku tak bagi cane.."
"Eurm.. tengok la dulu dia bagi ke tak, kalau dia tak bagi terpaksalah..
..kau lari dari rumah"
Mataku terbuntang. Mulut terlopong.
Aku pun taktau betapa buruknya muka aku sekarang ni yang pasti aku terkejut.
Tawa hyeongjun meletus akhirnya.
"AHAHAHAHAH aku main2 jelah!
-pepandai lah aku nanti susun balik jadual, nak suruh kau datang tiap minggu ke tah sukati aku lahh"
Aku menjelingnya tajam. Rupanya ini rasanya ditipu hidup2 huu
Hyeongjun tersenyum senget.
"Tapi kalau abang kau bagi kau stay kat rumah aku macam tu je pun okay jugak.." katanya sinis.
"Isyy takkan lahh centu kau ni pun.. agak2 ah, aku ni dongsaeng faveret dia tauu" Hyeongjun tersengih tanpa membalas.
💖💖💖
"Yah! Oppa!"
"Eh kenapa? Chae kan dah besar, pandai kan jaga diri?" Suara tenang Donghyun dihujung talian membuatkan aku mengetap bibir.
"Hmph, okay. Petang ni Chae kemas barang, esok Chae terus pergi tau"
"Arraseo. Lagi awal pun takpe hehe"
Aku berkerut. Aku ni anak angkat ke sampai dia takkesah sangat pasal aku huhu njir punya abangg
Selepas mengucapkan selamat tinggal, gagang telefon diletak kasar pada tempatnya. Aku keluar dari pondok telefon awam dengan muka yang tak puas hati.
Kelibat hyeongjun muncul dihadapanku dengan tiba2. Dia tersenyum sinis.
"Haih, yelaa" aku mengeluh sendiri.
😶😶😶
YOU ARE READING
If You Sees Me ; SHJ [C]
Fanfiction+hantu sesat mana entah tiba-tiba datang suruh kau amankan roh dia p/s: ff ni tak matang sikit, biaselaa bocah lepasan pititree hm') +a 송형준 fanfiction🍃 Started ; Sept 13♡ Ended ; Dec 9♡ ©2019