Chae's
"O-oppa.." aku melangkah setapak kebelakang bila melihat kelibat Keumdonghyun dihadapanku.
"Kenapa ni Chae? Macam terkejut je terjumpa oppa.." keumdong tersengih.
Lidahku kelu. Aku mengetap bibir ketakutan.
Dengan tiba2, dia merangkul bahuku. Cermin mataku terjatuh akibat tindakannya yang tiba2.
"Jom, kita jalan2. Oppa rindu lah nak hangout ngan dongsaeng oppa ni.."
Tanpa persetujuan aku, dia membawa ku ke suatu tempat sebelum sempat aku mengambil semula cermin mataku yang terjatuh.
Aku hanya berjalan mengikuti Keumdong ke tempat yang ditujunya.
.
"Gaes gawat nih gaes!! Gawat gawatttt" Seungyoun menjerit dan berlari satu rumah. Seungwoo terus terduduk di atas sofa kepenatan.
"Kenapa? Ada tikus ke Gaes??" Hangyul menyoal.
"Bukan,, Chaeyoung dah hilang!"
30 minit sebelum-
"Wehh korang tak risau ke?"
"Kenapa ni hyung?" Dongpyo bertanya kepada yohan yang kelihatan resah gelisah.
"Bukan.. sekarang dah maghrib ni.. Chaeyoung tak balik2 lagi.." wajahnya kelihatan risau bagai mak hilang anak.
"Eh, haah lah. Budak tu gi ane tadi, waktu kite tengok drama?" Soal Wooseok.
Semua membuat muka tidak mengetahui.
"Hmm takpelah.. aku ngan Seungyoun pergi luar jap, cari dia. Korang tunggu je tau. Jangan gi mana2." Arah Seungwoo dan menarik Seungyoun keluar untuk mencarinya.
.
"Weyhh dahtu cane ni??" Yohan memegang spek Chae yang dijumpai oleh Seungwoo tadi waktu diorang pergi mencari.
"Nak buat report polis ke?" Soal Minhee
"Tak boleh report polis selagi belum cukup tiga hari dia hilang.." kata Junho. Walaupun chae dah pecahkan cawan feveret dia, tapi mestila dia still risau gak an..
"Takpe.. kita tunggu je dia.." semua mengangguk faham.
.
"Uhm.. kita kat mana ni oppa..?" Chae melihat sekelilingnya. Keadaan gelap pada waktu malam menyukarkan pandangannya untuk melihat. Lagi2 lepas speknya terjatuh tadi hm. Yang di pasti dia dekat sebuah.. terowong?
Tanpa menjawap soalan Chae, keumdong menolaknya ke dinding terowong tersebut. Keadaan yang sunyi tanpa manusia memudahkan urusannya yitu.
"Yah! Oppa!" Chae mengerang kesakitan apabila tubuhnya dihempas sedemikian.
"Kau.. sorang je yang tau pasal aku bunuh hyeongjun tu.."
"Wae? Jadi kenapa?"
Keumdong smirk.
"Sebenarnya aku tipu je pasal kau bagi aku mende alah nefthalena tu heh"
Terus riak Chae berubah
"Hah?! K-kenapa.. oppa tipu Chae..?" Chaeyoung hampir menitiskan air matanya.
"Sebab.. oppa nak kamu mati harini jugak" keumdong mengeluarkan sebilah pisau dari poket seluarnya.
"O-oppa nak b-buat apa nii?" Nafas chae tidak stabil.
Keumdong smirk dan menghalakan pisaunya tepat ke leher chaeyoung.
"Oppa.. sanggup oppa buat ceni kat dongsaeng oppa sendiri.." chae mula merayu.
Keumdong tersenyum sinis.
"Nak tau tak kenapa aku nak bunuh kau?"
Chae mengetap bibirnya dalam ketakutan.
"Sebab kau dah tau yang aku bunuh hyeongjun tu lah!! Sebabkan kau adik aku lah, aku tak bunuh kau dengan cara yang lebih kejam!"
Chae terdiam. Keumdong mengangkat pisaunya, bersedia nak mengerat urat leher Chae. Chae menutup matanya erat.
Pak!
Chae membuka matanya semula. Kelihatan hyeongjun, memegang tangan keumdong kasar mengakibatkan pisau yang dipegangnya terjatuh sebelum sempat keumdong memulakan serangan.
Serta merta wajah Keumdong berubah melihat hyeongjun.
"K-kau..."
Hyeongjun tersenyum nipis sebelum memandangku. Tangannya terangkat, dan jarinya kelihatan sedang mengira.
3..
2..
1.
Skkkreeeettt-
Sekumpulan kereta polis muncul di tempat kejadian.
Eh jap.
X1 pun ada sekali??
Wajah keumdong terus bertukar cuak.
Polis2 segera menyerbu keumdong dan menggari tangannya.
"Encik ditahan atas tuduhan membunuh Song Hyeongjun. Bincang kat balai"
Polis2 memaksa Keumdong untuk berjalan ke kereta. Keumdong menjeling Chae tajam.
Chae hanya melihat abangnya masuk kedalam kereta polis tersebut.
.
Chae's pov
"Chae, gwenchana? Ada luka kt mana2 ke?" Yohan dan yang lain menyerbu aku lepas kereta2 polis hilang dari pandangan.
"Nan.. gwenchana.." aku mengangguk. X1 lega mendengarnya.
"Tapi.. cane korang tau aku kat sini? Cane polis boleh sampai?"
"Sebenarnya.. semua ni sebab hyeongjun.."
Terus aku memandang ke tepi, melihat hyungjun yang tengah sibuk menguis lantai. Hyeongjun memandangku kembali.
"Kalau sebab dia tak muncul tetiba tadi, mesti kitorang tak tau kau ade kt sini" Junho menyambung kata2 Yohan tadi.
10 minit selepas chae dilaporkan hilang oleh seungseung..
'Junhoo.. chacha.. mr.chaaa..!!'
Junho yang terganggu tadi menoleh ke arah suara misteri yg memanggilnya.
Alangkah terkejutnya dia bila mendapati kelibat hyeongjun yang tiba2 muncul kat depan dia.
"Kkamjagiya! Aigoo" Junho mengurut dadanya.
"Hyeongjun.., kau bukan dah mati kee.. jangan ganggu hidup akuuu.. ㅠㅠ"
Hyeongjun menggeleng laju. Dia mengambil pen dan kertas dari diarinya dan menulis sesuatu sebelum memberikannya kepada junho.
'Chae dalam bahaya! Call 999 dan pergi kat alamatni sekarang sebelum dia dibunuh!!'
Hyeongjun membuat mukanya penuh pengharapan untuk junho mempercayainya.
Junho segera membawa kertas tersebut kepada masyarakat X1.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Vote!😪
YOU ARE READING
If You Sees Me ; SHJ [C]
Fanfic+hantu sesat mana entah tiba-tiba datang suruh kau amankan roh dia p/s: ff ni tak matang sikit, biaselaa bocah lepasan pititree hm') +a 송형준 fanfiction🍃 Started ; Sept 13♡ Ended ; Dec 9♡ ©2019