+2.3

168 27 10
                                    

Keumdonghyun pov
Masih throwback☆

Ya, macam yang aku sangka. Pertandingan dance kelas aku berjaya dengan jayanya. Nombor 1 kot lawan antara 5 kelas hm.

Mungkin sebab aku takde kot dalam group dance tu.

Kalau aku ada mesti-

Isy apa aku fikir ni?? Aku kena fikir pasal masa depan aku jadi dancer berjaya, suara padu dan debut!

"Hoi keumdong, menung ape tuu" Jinhyuk menepuk bahuku. Lamunanku terus terhenti.

"Tak.. de ape lah.." aku mengaru belakang kepalaku yang tak gatal.

"Oh, by the way.. kau tahu tak yang Hyeongjun dapat debut?"

Aku tersentak, terus memandang Jinhyuk tak percaya.

"Hyeongjun.. debut?"

"Haah! Tadi aku baru nampak ade orang dari syarikat Swing jemput dia.. masuk grup nama X1 kot tak silap.." Jinhyuk mendongak keatas gaya sedang berfikir.

Aku..

"Hyeongjun, janji tau kita debut sama2 nanti!"

Aku rasa..

"Okay, keumdong hyung! Hyeongjun janji!"

..dikhianati.

..

Keumdong merentap kolar baju Hyeongjun sebaik tiba di kelas mereka.

Hyeongjun kelihatan cuba melawan, namun sifat fizikal badannya yang agak kecil menyukarkan dirinya.

"Kau.. kau kawan paling tak guna pernah aku ada..!"

Kata2 keumdong mengejutkan Hyeongjun. Satu kelas terus memandang pergaduhan mereka.

"K-kenapa.. ni hyung?"

Makin kuat cengkaman keumdong pada kolarnya.

"Kau.. kau yang buat kaki aku ceni kan?! Kau yang sengaja suruh aku berlatih teruk2, jatuh teruk2 sampai kaki aku terseliuh!! Kau buat semua ni-

-untuk halang aku daripada masuk pertandingan haritu supaya aku tak debut!!"

Satu kelas mula menjadi riuh rendah. Masing2 mula bergosip sesama sendiri.

Hyeongjun tersengih sinis.

"Heh, kalau kata2 kau betul pun, aku akan debut jugak tak lama lagi" Suara hyeongjun kedengaran sungguh sinis.

Keumdong mendengus kasar. Tangannya mula terangkat dan penumbuknya hinggap dipipi mulus Hyeongjun.

Hyeongjun mengelap darah yang mengalir di pinggir bibirnya.

Baru sahaja hendak melawan, sekumpulan guru tiba di muka pintu kelas.

"Song Hyeongjun, Keum Donghyun. Pergi ke bilik disiplin sekarang!"

Keumdong melepaskan Hyeongjun dengan jelingan yang cukup tajam sebelum melangkah menuju ke bilik disiplin.

.

"Kamu berdua tahu tak apa salah korang?" Soal Mr. Han, guru disiplin sekolah.

Hyeongjun dan Keumdong menunduk lemah. Siapa je nak main2 kan bila berdepan dengan guru disiplin?

Melihat kedua2 pelajar yang diam membisu dihadapannya, Mr. Han mengeluh kasar.

"Korang tahu tak, perbuatan korang tadi.. menjejaskam reputasi sekolah?!" keumdong dan hyeongjun mengangguk perlahan.

"K-keumdong yang mula dulu, cikgu"

Donghyun terus memandang Hyeongjun.

"Dia yang..hiks tumbuk saya.. saya tak buat pape pun kat dia.."

Keumdong mengetap bibir menahan geram.

"Yah, Keum donghyun! Awak ingat ni sekolah MAKBAPAK awak ke nak pukul tumbuk anak orang ha?!!"

Keumdong tersentak apabila mr. Han mengherdiknya. Baru je nak membuka mulut mempertahankan diri, hyeongjun menyambung.

"Dia jeles dengan saya cikgu, sebab dia tak dapat debut tapi saya dapat!"

Terus mata Keumdong membulat dengan kata2 hyeongjun.

Mr. Han berdiri dari tempat duduknya.

"T-tapi cikgu.. saya tak-"

"Awak akan digantung sekolah selama sebulan"

.

.. end throwback :3

.

"Kau tak faham, Jinhyuk. Kau tak faham bertapa sakitnya hati aku waktu tu. Balik2 rumah, terus kena marah ngan omma appa aku. Omma appa aku tak ngaku aku anak diorang, Jinhyuk😭😭" keumdong mula menitiskan air mata namjanya yang mahal yitu dihadapan jinhyuk.

Jinhyuk menunduk dan mengusap belakang badan kawannya.

"Tapi.. membunuh orang lain bukan jawapannya.. lagi2 yang kau bunuh tu artis.."

Keumdong mengelap air matanya dan memandang Jinhyuk.

"Sekarang kau mengaku tak kaulah yang bunuh Hyeongjun, gunakan benda ni?" Jinhyuk mengangkat seplastik kecil Nafthalena yang pernah digunakan Keumdong dulu.

Keumdong mengangguk kecil.

"Semua kertas2 kata kunci yang merujuk pada kau tu kau jugak kan yang bagi?"

Keumdong mengangguk lagi.

"Dan kau jugak lah kan yang letak sulfuric acid dalam minuman yang Yohan bagi Chaeyoung haritu?"

Keumdong mengangkat kepalanya.

"Mana kau tahu semua ni?"

"Cap jari lah bijak. Lain kali pakailah sarung tangan" Suara Jinhyuk mendatar tapi bunyinya bagai memerli.

Keumdong menunduk mengenang kebodohannya itu. 😂😂

"Ya, memang semua ni aku pun yang buat! Dan aku tak menyesal langsung bunuh dia!"

Jinhyuk mengeluh sedikit. Fail2 bukti diatas mejanya itu ditutup kasar.

"Kau bertuah, Keumdong."

"Hah? Wae?"

"Sebab Chae kata Hyeongjun dah maafkan dah perbuatan kau bunuh dia ni-

-dan sebab tulah hukuman kau akan diringankan dan kau takkan dihukum bunuh."

.

●○●○●○●○●○●○●○●○

*hahha aku tersentuh ngan kebaikan hyungjun erm❤
*ff ni dahnak habis~ wuu
*stay vote yer gaess😘

 If You Sees Me ; SHJ [C]Where stories live. Discover now