Ep 5.Jealousy

58 2 0
                                    

"Ireona! Heemi, Kai-ah ireona!" Pekik Baekhyun pagi-pagi lagi. Member EXO perlu bangun awal untuk membuat latihan bagi persembahan mereka di minggu hadapan nanti tapi ketika mereka menyedari Kai tidak ada di bilik bersama Sehun, yang akhirnya mereka terjumpa Kai berada diruang tamu, tidur berpelukan dengan Heemi membuatkan mereka kesal lebih-lebih lagi Sehun yang sekaligus cemburu melihat pemandangan itu yang seharusnya dialah yang sepatutnya berada diposisi itu. Heemi dan Kai mengerjap-ngerjapkan mata mereka untuk menyesuaikan penglihatan. Heemi yang sudah sepenuhnya sadar, melihat keadaannya bersama Kai lalu ia cepat-cepat melangkah pergi naik ke kamarnya sendiri.

"Yak, ireona!" Pekik Baekhyun lagi melihat Kai yang tak kunjung bangun dari tempatnya. Kai dengan lemahnya mengumpul semua tenaganya. "Hmm" sahut Kai dengan malas. Suho menarik tangan Kai untuk berdiri. "Palli, kita perlu berangkat sekarang. Kau lupa ke kita ada latihan hari ini?" kali ini Xiumin bersuara sambil mengemas sofa tempat Kai dan Heemi tidur tadi. "Arraseo." Kai melangkah pergi dan membersihkan diri.

Suasana di rumah Heemi dan Lay kini sunyi sepi. Hanya tinggal Heemi sendiri yang kini tengah sibuk membaca buku ceritanya. Kadang ia merasa bosan lalu pergi keluar rumah untuk melihat taman bunganya.

Dasi tto press your number
daedaphae jwo
Jigeum nal tteonado
jamkkanppunirago
Neukkyeojyeo deullyeojwo
nae gwitgae
Dasi soksagyeo jwo

Bunyi ringtone yang berasal dari hp Heemi. Tanpa Heemi melihat siapa yang menelefonnya, ia langsung mengangkat. "Yeoboseyo...", hening. Ia tidak mendengar apapun suara dari seberang sana. "Yeoboseyo" sahut Heemi lagi. Tiba-tiba sambungan telefon diseberang sana terus menutup tanpa mengeluarkan sepatah kata hingga membuatkan Heemi hairan. "Hmmm mungkin salah nombor agaknye."

Di tempat latihan EXO, Sehun duduk dilantai dance mereka sambil memandang gambar seorang yeoja yang sangat ia rindui, tidak lain tidak bukan iaitu Heemi. Ia hendak mengatakan sesuatu kepada Heemi melalui telefon tadi. Ya, Sehunlah yang sedang menelefon Heemi tadi. Kiranya ia ingin mengajak Heemi untuk makan malam tapi diurungkannya saja niatnya. Entah ia tak tahu mengapa dirinya seperti tak yakin. Mungkin ia terlalu gugup untuk mengajaknya atau takut ditolak. Rasanya yang kedua itu lebih tepat.

"Akh, penatnya." Kai bersandar disofa tempat Sehun duduk. Sehun dengan cepatnya menyimpan hpnya, tak mahu Kai tahu ia sedang apa. Sehun melihat Kai dengan teliti hingga orang yang sedang dipandang itu merasa tak nyaman. "Handsome sangat ke sampai kau asyik pandang aku lama-lama?" Ejek Kai yang sempat mengedipkan matanya. "Huh? Aniyo" Sehun menggaruk kepalanya yang tidak gatal.

Kai mengeluarkan hpnya. Fikiran Sehun mulai penuh dengan pertanyaan tentang Kai dan Heemi. "Kai, kau suka Heemi?" Tanya Sehun yang tiba-tiba dan Kai yang sibuk bermain game di hpnya tanpa ada niat untuk menyudahinya.

"Nae, bukan setakat suka je tapi lebih dari tu" ucap Kai dengan riang. "Apa yang membuat kau sukakan dia?" Tanya Sehun lagi.

"Entahlah. Mungkin sifatnya yang lemah lembut. Senyumannya yang manis. Sikapnya yang kekanakkan. Kesimpulannya aku suka dengan sifat semulajadinya tanpa menjadi orang lain. Cakap pasal dia ni, kau buatkan aku rindukan dialah Hun. Tak sabar aku nak balik cepat-cepat nak jumpa dia." Sehun memandang Kai dengan tatapan tak suka.

Kalaulah ia dapat beritahu pada Kai bahawa ia juga sangat mencintai Heemi dan Heemi adalah miliknya seorang saja tapi ia tak mahu menyinggung perasaan Kai. Ia coba menepis keegoannya.

Selama 15 menit tidak ada suara di antara Kai dan Sehun. Member lain sedang keluar membeli makanan. "Boleh aku tanya sesuatu?" Sehun memecahkan keheningan dan Kai hanya mengangguk sambil masih melanjutkan main gamenya. "Macam mane kau boleh tidur dengan Heemi semalam?" Rupanya perkara itu membuatkan Sehun tertanya-tanya sedari tadi dan baru kini ia bersuara. Kai menyudahi bermain gamenya kemudian menatap Sehun.

"Heemi tak dapat tidur jadi aku temankan dia dan jaga sampai ia terlelap. Kau nak tahu tak, semalam aku risau sangat waktu tengok dia nangis sendirian kat luar rumah." Sehun mengernyitkan dahinya. "Menangis?" Ulang Sehun. "Nae. Aku ada tanya tapi dia langsung tak nak beritahu. Aku rasa dia belum pulih betullah Hun. Kau rase dia masih macam yang Lay hyung cakap hari tu tak?"

"Aku.. aku tak tahu."

"Apapun itu aku janji yang aku akan hapus segala duka lara dia. Kau tahu, sekali aku tengok dia menangis, hati aku rasa sesak" jelas Kai yang membuat Sehun timbul rasa kekesalan saat mendengarnya.

"Kau takde buat lebihkan kan semalam kat dia?" Kai tertawa seketika hingga Sehun merasa hairan. "Kenapa kau ketawa? Ada lawak ke?" Kai berhenti ketawa ketika melihat wajah datar Sehun. "Mianhae Sehunnie. Kau tu lawak betullah. What's wrong with you today? Kau banyak bagi soalanlah macam wartawan pula aku tengok kau ni." Tawanya lagi namun hanya sementara. "Aku takde buat pape pun kat dia. Kecup dahi dan pipi dia je lepas tu peluk, tu je."

Sehun dapat rasa wajahnya tengah panas bukan sebab malu. Jantungnya berdetak pantas bukan kerana jatuh cinta tapi kerana rasa sakit dihatinya sekaligus ia cemburu. Mengapa dirinya tidak ada peluang untuk mendekati Heemi macam Kai. Ditambah kelakuan Kai terhadap Heemi itu membuat darahnya semakin menidih. Rasa nak keluar dari ruang dance mereka untuk pulang ke rumah menemui Heemi dan memarahinya tetapi di sisi lainnya ia tak mahu melakukan kekasaran terhadap Heemi.

"Aku tanye je. Mana tahu kau tu buat tak senonoh kat adik member kita. Silap hari bulan, kena ambik balik restu tu." Ucap Sehun dan Kai tergelak mendengarnya.

Di kediaman Heemi dan Lay.

Drttt..drttt

Hp Heemi bergetar tanda ada sms masuk.

Hp Heemi bergetar tanda ada sms masuk

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.






TO BE CONTINUE....

HOW WAS IT? KURANG MENYERLAH. MOHON TINGGALKAN KOMEN. JGN LUPA VOTE, SUPPORT AND ENJOY.

YOU ARE MINE | OH SEHUN (COMPLETE✓)Where stories live. Discover now