Hoofdstuk 7
De warmte van het eiland kwam Isis gelijk tegemoet toen ze naar buiten stapte. Het was 6 uur vroeger in Curaçao. Dus ze waren allemaal flink jat legged. Het was hier avond en in Nederland was het ochtend.
Moe van de vlucht slenterden ze het vliegveld uit. De hitte van hier maakte Isis nog slaperiger. "Laten we snel naar het hotel gaan." zei Joël. Hier en daar hoorde Isis wat vaag instemmend gemompel.
Toen ze een half uur later aan kwamen bij het hotel, leek het alsof iedereen weer een beetje energie kreeg. "Moet je kijken!" vooral de meiden waren enthousiast. De jongens waren hier al eens eerder geweest dus die kenden het nog.
Donny en Ivy liepen hand in hand richting de balie omdat ze de hoofdboekers waren. Isis glimlachtte toen ze het stel zag. Na Anne zat Donny behoorlijk in de put. Het bleek dat zijn ex een golddiger was. Isis was blij dat hij nu een lieve vriendin gevonden had.
"Kom je mee? We hebben de sleutel." Carel kwam naar haar toe en gaf haar een kus. Tijdens het laatste gedeelte hadden Lisanne en Carel inderdaad geruild. Lisanne had daarna naast Kaj gezeten.
Isis knikte en samen liepen ze achter de rest aan naar boven. Met hun hele groep namen ze een hele gang in van het hotel. Langzaam aan druppelden ze een voor een naar hun hotelkamers.
Isis liep achter Carel aan hun eigen kamer in. Ze zette haar koffer aan haar kant van het bed. Die pakte ze morgen vroeg wel uit. Daar was ze nu te moe voor. Isis was daar nu veel te moe voor.
Zonder zich om te kleden of iets dergelijks, plofte ze op bed neer. Isis legde haar telefoon aan de oplader en appte haar moeder dat ze veilig waren aangekomen.
Isis Eiting
Hi mam,
Wij zijn veilig aangekomen in ons hotel! We zijn allemaal hartstikke moe en jetlagged. Dus we gaan gelijk slapen.
Welterusten!
Xx Ies
Estelle de Wit
Hey lieverd,
Wat zijn we blij dat je goed bent aangekomen. Gaat met de rest ook alles goed?
Om je zorgen weg te halen over je zoon. Milan slaapt vannacht bij ons op de logeerkamer. Hij kan het wel goed vinden met je grote broer.
Xx
Isis glimlachtte. Snel beantwoordde ze het bericht nog even en legde haar telefoon op het nachtkastje.
Gelukkig was er goeie airco in hun kamer zodat het hier niet stikheet was. Het was gewoon rond de 20 graden. Buiten ongeveer 40.
"Hey, super vet, gewoon Nederlandse zenders hier." Carel was de televisie aan het uitproberen. "Mooi man." Isis gaapte.
"Milan slaapt bij mijn ouders." kon ze er nog net uitbrengen. Carel knikte. "Dat is mooi." zei hij opgelucht. "Ga jij maar lekker slapen. Ik denk dat dat wel beter is." zei Carel.
"En jij dan?" vroeg Isis vermoeid. "Ik ga zometeen slapen. We gaan morgenochtend wel douchen." Isis knikte instemmend. Ze kroop tegen Carel aan. Isis rolde zich op in een bolletje.
Carel zijn rustige ademhaling liet haar relaxen. "Maak je geen zorgen over Milan, oke? Hij is nu veilig bij je ouders." Isis knikte. "I know."mompelde ze en glimlachtte eventjes naar Carel.
Maar Milan zat nog in haar gedachtes. Het zat Isis niet lekker hoe hij afgelopen week deed. Zo afstandelijk. Dat was niets voor hem. Maar om hem te gaan appen vond ze ook weer zoiets.
Isis duwde de gedachtes van zich af. Estelle en Tim zouden hem nu in de gaten houden. Dus ze moest zich niet zo aanstellen. Of was dit normaal voor een moeder?
Ze wilde ook gewoon lekker vakantie houden zonder zich zorgen te hoeven maken. Isis draaide zich om en zag dat Carel al lag te slapen. De TV stond nog aan. Ze rolde haar ogen en zette hem uit.
Isis kroop terug naar zijn warmte en nestelde zich tegen hem aan. Misschien had Carel wel gewoon gelijk.
Ze moest haar zoon vertrouwen...
JE LEEST
Buitenspel - spin off
FanfictionIsis en Carel zijn nog steeds gelukkig samen. Ze wonen in een apartementje in de Zuid-As samen met hun vijftien jarige zoon; Milan.Carel traint full time mee in het eerste van Ajax. Een aantal spelers zijn vertrokken naar hun droom clubs. Isis denkt...