022

314 10 4
                                    

1 maand later

"Doei mam!" Milan pakte zijn fiets en liep richting Sem, die al stond te wachten. "Doeg schat, doe voorzichtig!" glimlachend keek ze de twee jongens na die weg fietsten.

"Ik hoop echt dat het schoolfeest goed verloopt en dat ze zich gedragen." zuchtte Isis en Carel lachtte.

"Ze hebben er heus wel van geleerd wat er een maand geleden is gebeurt. Dat weet ik zeker. Maak je nou maar niet te veel zorgen."

"Wij waren niet zo. Ik had niet bepaald de neiging om me kapot te zuipen." zei Isis terwijl ze terug het huis in liepen. "Pubertjes." antwoordde Carel en Isis knikte.

Het was een maand geleden nadat Sem en Milan in het ziekenhuis lagen. De eerste paar weken waren moeizaam voor Milan. Vooral op school had hij veel last van Jord.

Jord kwam er met een taakstraf vanaf. Maar de andere jongens zaten langer vast omdat ze Milan en Sem drugs hadden gegeven.

"Ik ben zo blij dat alles weer rustig is." zuchtte Isis. "Dat begrijp ik, lieverd. Het was onnodig." Carel sloeg zijn armen om haar heen en gaf zijn vriendin een kus.

De afgelopen maanden hadden ze veel steun van hun vrienden gekregen. Iets waar Isis blij mee was geweest. Ze waren zo hecht geworden door dit. Niemand mocht aan Sem en Milan komen. Ze beschermden elkaar dag en nacht.

Isis liep naar boven om de was op te ruimen terwijl Carel de keuken aan kant maakte. Ze neuriëde haar favoriete liedje terwijl ze de wasmand neer zette.

Ineens ging haar telefoon af. Ze zag Lisanne op het scherm staan. Ze belde via Facetime. Verbaast fronste ze haar wenkbrauwen en nam met vragen in haar hoofd op.

"Isis! Ik moet je iets vertellen." toen ze Lisanne haar vrolijke stem hoorde, namen de zorgen af bij haar. Er was niets aan de hand. En Isis zuchtte opgelucht.

"Oh? Vanwaar deze enthousiasme?" Isis grijnsde. "Kaj heeft me gevraagd!!" Lisanne bevestigde haar vermoedens. "Dat werd tijd, Sierhuis." mompelde Isis. Meer inzichzelf dan tegen Lisanne.

"Wat zei je?" vroeg Lisanne. "Niets, niets. Maar ik beg erg blij voor je, wat leuk! Hoe heeft hij je gevraagd?" vroeg Isis nieuwschierig en keek haar beste vriendin aan.

"Het was echt super awkward. We gingen uiteten en daarna vroeg hij of we een wandeling gingen maken. Ik wist niet wat ik moest zeggen." Isis gniffelde. Tyipsch Lisanne weer dit.

"Lucky you. Je hebt uiteindelijk wel ja gezegd toch?!" Isis haar ogen werden groot. "Natuurlijk! Na de zoen op Curaçao groeiden we alleen maar dichter naar elkaar." vertelde Lisanne en glimlachtte.

"Wat leuk. Weet de rest er al vanaf?" vroeg Isis. "Nee, maar ze komen er vanzelf wel achter." Isis knikte. "Dat is waar." antwoordde ze.

"Vanavond om 9 uur bij mij en Kaj. En om 22:00 naar AIR, wat denk je er van?" vroeg Lisanne grijnzend. "Ik hoef niet te werken. Dus ik vind het een strak plan." antwoordde Isis.

"Yess, ik ga gelijk de rest inlichten. Zie je later Ies!" lachend zwaaide Isis naar Lisanne voordat de verbinding werd verbroken. Isis ging verder met de was tot Carel binnen kwam.

"Tegen wie praatte je?" Carel leunde tegen de deurpost. Het zag er enorm aantrekkelijk uit en een warm gevoel ging door Isis haar buik. "Lisanne. Ze belde me om te vertellen dat zij en Kan eindelijk samen zijn." glimlachtte Isis.

"Wat leuk." reageerde Carel verrast. "Precies wat ik ook zei." antwoordde Isis bijdehand. Carel moest erom lachen. "Weet je wie ook leuk is?" vroeg Carel. "Nou?" hield Isis zich van de domme.

"Jij." Carel kwam op haar aflopen en gaf haar een kus. Isis glimlachtte. Ineens tilde Carel haar op en Isis slaakte een gilletje. "Carel Eiting, zet me verdomme neer!" riep ze en hij moest weer lachen.

"Nope." hij liet haar voorzichtig op haar rug zakken op hun bed. "Carel laat me los. De was moet nog worden opgeruimd." spartelde Isis tegen. "Dat komt later wel." hij keek haar aan en Isis keek in zijn mooie blauwe ogen.

"Je hebt gelijk" gaf ze uiteindelijk toe. "You know you love me right." antwoordde Carel. "Yeah, xoxo gossip girl." maakte Isis zijn zin af. De quote kwam uit de serie die ze samen een tijdje gevolgd hadden.

Carel ging lachend boven haar hangen maar keek haar daarna serieus aan.

"Ik houd van jou Isis Eiting. Oneindig veel. Jij bent de wereld voor mij." Isis werd stil van zijn woorden. Ze keek hem aan en drukte haar lippen op de zijne.

Carel grijnsde en beantwoordde de kus.

Buitenspel - spin off Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu