Hoofdstuk 23
"Op een gezellige avond!" Ivy tikte met haar glas tegen die van Isis en Lisanne. Ze gingen indrinken bij Kaj en Lisanne, die sindskort samen woonden in een apartement in Zuid.
"Ja, inderdaad." Isis glimlachtte. Ze had er veel zin in. Sinds Curaçao had ze weer weinig tijd om echt uit te kunnen gaan. Nu ze ouder werden was het sowieso lastiger om af te spreken.
De jongens hadden een vrij weekend vanwege dat Jong Nederland moest spelen in de Arena. Eerst gingen ze de wedstrijd kijken en daarna naar club AIR.
"Hoe gaat het met Milan?" vroeg Naomi aan Isis. "Ja prima, gelukig. Vanavond zijn ze naar een schoolfeest. Ik hoop dat dat goed gaat." zuchtte Isis.
"Snap ik. Maar hey, niet te veel aan denken. Ga lekker los vanavond nu het nog kan." Naomi glimlachtte naar haar. "Bedankt Naoom." Isis glimlachtte terug en nam een slok van haar biertje.
-
Met de fiets waren ze aangekomen bij AIR. Het leek net alsof ze nog jong waren. Isis glimlachtte en zette haar fiets naast die van Carel. Hij keek haar even aan en pakte haar hand vast.
Het gaf Isis een veilig gevoel. Zo kon niemand haar iets aan doen. Het gevoel dat ze de hele wereld aan kon naast hem. En dat voelde zo goed.
Isis en Carel liepen achter de rest aan naar binnen. Ze kregen bandjes om zodat ze niet voor het drinken hoefden te betalen.
"Veel plezier." zei de bewaker. "Bedankt, Thom." glimlachtte Carel en ze liepen naar binnen. Ze kwamen in een soort VIP gedeelte achterin de zaal. De gewoonlijke ingang was aan de overkant.
"Iets drinken?" vroeg Carel en Isis knikte. "Doe maar een biertje." zei ze. "Blijf hier, dan haal ik ze." Isis knikte en ging bij Ivy en Naomi staan. Lotte en Lisanne stonden al op de dansvloer met Justin en Kaj.
"Kijk je schoonzoon nou." grinnikend wees Isis naar Justin. Naomi schoot in de lach. Justin had zijn shirt uitgetrokken en Naomi schudde haar hoofd. "Hij is soms zo gek als een deur." grinnikte Naomi.
"Alsjeblieft" Carel reikte haar het bier glas aan en Isis nam een slokje ervan.
"Ga maar kijken hoe het danst."
"Ga maar kijken hoe het danst."
"Het is niet dat ik niet wil."
"Maar heel de weg lijk ik vergeten."
"Zou niet weten welke richting."
"Welke weg nog leidt naar jou."
De muziek knalde door de boxen. Isis rook overal drank en sigaretten geuren. Carel trok haar tegen zich aan en Isis glimlachtte naar hem.
Rondom hen stonden Donny en Ivy, Kaj en Lisanne. Samen met Justin, Hakim, Lotte, Justin, Mikky en Frenkie. De rest stond een eindje verderop, wat meer vooraan bij het podium.
Isis voelde zich veilig. Ookal waren in deze ruimte allemaal onbekende mensen. Haar vrienden waren erbij.
"Wie wilt er een biertje?" Justin kwam aan lopen. "Doe maar." antwoordde Carel. "Doe je rustig aan, schat?" vroeg Isis. "Jahaa." zei Carel eigenwijs en Isis rolde haar ogen.
Iets in haar zei dat Carel al aangeschoten was. En het was nog geen eens elf uur.
"Oh you make it sound so pretty."
"Even when it's not."
"Didn't choose but it's the only one we've got."
"And sometimes I get so tired."
"Of getting tied up in my thoughts
You're the only one that ever makes it stop.""God, it hurts to be human."
"Without you I'd be losing"
"And someday we'll face the music
God, it hurts to be human."Carel sloeg zijn armen om haar heen en Isis glimlachtte. Ze legde haar hoofd op zijn borst. Isis merkte dat er foto's gemaakt werden maar dat kon haar niets schelen.
"Isis!" riep Frenkie en ze keek op. Hij stak zijn duim op. Isis moest lachen en schudde haar hoofd. Ze richtte zich weer op Carel.
Hij bracht haar hoofd dichter naar de zijne. Ze rook wat bier maar niet te erg. Met zijn aftershave er door heen gemengd. Perfect.
"Let maar niet op Frenk." Isis grinnikte. "Het is niet erg." wuifde ze het weg. Carel keek haar nog even aan en drukte zijn lippen op de hare.
Dit was haar wereld. Hij was haar wereld. En die wereld was oneindig.
JE LEEST
Buitenspel - spin off
FanfictionIsis en Carel zijn nog steeds gelukkig samen. Ze wonen in een apartementje in de Zuid-As samen met hun vijftien jarige zoon; Milan.Carel traint full time mee in het eerste van Ajax. Een aantal spelers zijn vertrokken naar hun droom clubs. Isis denkt...