Hoofdstuk 18
In stilte zaten Isis en Carel in de taxi naar het AMC. Samen met Justin en Lotte. Aangezien hun eigen auto thuis stond, was dit de beste optie. Isis wilde eerst met de bus gaan. Maar toen bleek de taxi sneller te zijn.
"Het AMC, dame en heer." zei de taxi chauffeur. Isis haar gedachten vlogen alle kanten op. Tijdens de korte rit van een kwartier was het er niet minder op geworden.
Carel gaf hem het geld met wat fooi. "Bedankt" zei de chauffeur vrolijk, stapte in en reed weg. Het hoge gebouw was beangstigend in het donker. Snel liep Isis Carel achterna het ziekenhuis binnen.
Wat zou er gebeurt zijn met Milan en Sem?
"Goedenavond, kan ik iets voor u betekenen?" vroeg de receptioniste achter de balie. "Ja, alstublieft. Wij komen voor Milan Eiting en Sem Kluivert." antwoordde Carel meteen.
"Aha, hier heb ik hun gegevens. Ze liggen op kamer 3.103." zei ze na even zoeken. "Dank u wel!" snel liepen de twee richting de lift. Carel ramde op het knopje van de derde verdieping en de deuren schoven dicht.
"Carel, het spijt me, echt." fluisterde Isis en de tranen kwamen opnieuw op. "Ik weet het" fluisterde hij. "Ik weet het." en Carel drukte zijn lippen op de hare. Tot de liftdeuren weer open schoven en ze een wat ouder stel tegen kwamen.
Isis werd rood en wandelde er langs heen. Carel pakte haar hand vast. "Hier is het, 3.103." fluisterde Isis. Hij gaf haar een kneepje. Afgezien van hen was de afdeling verder leeg. In Nederland was het dan ook half negen in de avond.
Resoluut legde Isis haar hand op de deurklink en duwde de deur verder open. Daar zag ze iets wat ze liever niet wilde zien. Milan en Sem lagen naast elkaar. Bewegingsloos met hun ogen gesloten.
Carel trok haar zachtjes mee naar de familie Kluivert. Joël en Naomi besloten op Curaçao te blijven omdat het anders te druk zou worden. Zij kwamen later terug.
"Hey." fluisterde Isis en ze kwamen bij hen zitten. Rosanna, Patrick, Shane en Nino, Ruben en Quincy waren er van de familie. Demi was werken en kon niet zo snel weg.
Ze gaven elkaar allemaal een knuffel. Isis probeerde zich in te houden maar vocht tegen haar tranen. Voorzichtig liep ze naar het bed. Rosanna, Patrick en Shane liepen de kamer uit om Carel en Isis wat ruimte te geven.
Isis plofte op de stoel van Shane en keek naar de twee jongens. Ze slikte en beet op haar lip. Lotte stond in Justin zijn armen die er zelf ook tegen vocht.
"Wat hebben jullie gedaan, jongens?" vroeg Isis en Carel trok haar tegen zich aan. In stilte staarden ze naar Milan en Sem. Ze waren nog veel te jong om hier te liggen.
Vijftien fucking jaar.
"Goeienavond." dokter Martens kwam binnen gelopen. "Hallo." zeiden Isis en Carel beleefd. "Ouders van Milan Eiting?" vroeg hij voor de zekerheid. Carel en Isis knikten gelijk.
"Goed, zoals u misschien verteld is, zijn de jongens onder invloed van drank en drugs. Ze waren op een feestje van boven de achttien aangetroffen. De politie heeft daar meteen verdere polshoogte gedaan. Hoe de drugs in hun lichaam was gekomen, zijn we nog niet achter. Het was in ieder geval te veel. " vertelde hij.
"Zodra ze ontwaken, druk dan op die rode knop. Er komen gelijk mensen van ons naar jullie toe." voegde dokter Martens eraan toe. "Bedankt." zeiden Carel en Isis in koor. Dokter Martens knikte beleefd en verliet de kamer weer.
Isis bedacht zich dat haar ouders nog van niets wisten en pakte gauw haar telefoon. Ze ging naar Whatsapp en opende het gesprek met haar moeder.
Isis Eiting
Milan & Sem liggen in het ziekenhuis onder invloed van alcohol en drugs. Carel en ik zijn gelijk terug gevlogen naar Amsterdam. We zijn in het AMC...
xx
Estelle had het al wel gelezen maar reageerde nog niet. Ze zou wel iets aan het doen zijn waardoor ze niet kon antwoorden...
Isis liep naar het bed. Bij haar stonden Lotte en Justin. Aan de andere kant van het bed zaten Nino, Ruben en Quincy. Ze vleide zich tot haar zoon en beet op haar lip om niet in huilen uit te barsten.
"Ze zijn nog veel te jong om hier te liggen. Nog veel te jong." en toen ineens stroomden de tranen over haar wangen.
JE LEEST
Buitenspel - spin off
FanfictionIsis en Carel zijn nog steeds gelukkig samen. Ze wonen in een apartementje in de Zuid-As samen met hun vijftien jarige zoon; Milan.Carel traint full time mee in het eerste van Ajax. Een aantal spelers zijn vertrokken naar hun droom clubs. Isis denkt...