A/N:
Ironic - Alanis Moserette
Hoofdstuk 21
De middag die daarop volgde zat Isis alleen op de kamer. De anderen waren wat middag eten scoren in de kantine. Alleen ze had niet zoveel zin om mee te gaan.
Zoals gewoonlijk had Carel bezorgd gereageerd. Maar Isis had hem er op gewezen dat ze zich alleen redde en dat hij mee moest gaan. Nu zat ze helemaal alleen met de jongens op de kamer.
Isis hield Milans hand vast. Hoe kon dit ineens zo gekomen zijn? Alles ging zo goed. En nu... Alles was kapot. Wie had dit gedaan?
De vraag ging voor de zoveelste keer door Isis haar hoofd.
"Well life has a funny way of sneaking up on you."
"When you think everything's okay and everything's going right."
"And life has a funny way of helping you out when."
"You think everything's gone wrong and everything blows up."
"In your face."
Isis keek terug richting Milan. Tranen stroomden over haar wangen. Alles kwam eruit.
"Milan, alsjeblieft. Wordt wakker. Ik heb je nodig. Wij hebben je nodig." fluisterde Isis schor. Sem was weer aan het slapen. Hij was vanochtend even wakker maar hij was nog erg moe.
Isis beet op haar lip en probeerde de tranen tegen te houden. Het leek alsof ze met watervallen naar beneden kwamen.
Naar haar huilbui, zuchtte ze trillerig uit. Schijnbaar was dit nodig. Tegenover de anderen hield ze zich sterk. En deed niet alsof ze onwijs moe was en bezorgd.
Isis liet haar hoofd hangen en keek naar de twee jonge jongens. Opnieuw beet ze op haar lip en proefde bloed. Isis schrok er van en schudde haar hoofd.
Ineens voelde ze iets bewegen in haar hand. Isis keek op naar Milans hand in de hare. Hij lag weer stil. Ze dacht dat ze gek werd en zuchtte.
"Mam?" hoorde Isis ineens zacht en krakerig. Direct keek ze op. Milan knipperde moeizaam en opende voorzichtig zijn ogen.
"Milan!?" zei ze verbaasd en keek haar zoon aan. Tranen stroomden weer over haar wangen, nu van blijdschap. Milan keek haar bezorgd aan.
"Ik hoorde je huilen. Ik had het gevoel dat ik je moest helpen." zei Milan schor. "Lieverd toch.." ze omhelsde haar zoon voorzichtig.
"Wat is er gebeurt?" vroeg Milan kreunend en ging gelijk terug liggen. Hele zinnen waren nog te veel voor hem.
"Ik denk datde artsen je dat beter kunnen vertellen. Wij waren terug gevlogen van Curaçao." vertelde Isis en Milan knikte.
Isis drukte op de rode knop naast het bed zodat dokter Martens kwam. Ondertussen pakte ze snel haar telefoon om Carel te appen.
Isis Eiting
Milan is zojuist ontwaakt. Kom zo snel mogelijk terug! xx
Carel Eiting
We zijn onderweg! xx
"Hallo mevrouw Eiting." dokter Martens kwam de kamer binnen. "Goedemiddag meneer Martens. Onze zoon is ook ontwaakt." hij keek naar Milan en glimlachtte.
"Welkom terug, Milan." zei dokter Martens en Milan glimlachtte zwak naar hem. "We zullen straks eerst een aantal testen af moeten leggen. Om te weten of je helemaal gezond bent." Milan keek zijn moeder aan.
"Rustig schat, Sem moest dit ook doet." Milan keek naar Sem. Hij schrok duidelijk. "Meneer Kluivert slaapt slechts. Hij is gisteren wakker geworden." legde dokter Martens uit aan Milan, die opgelucht knikte.
"Ik wil papa zien." bracht hij moeizaam uit. "Dat komt goed. Je vader komt er aan met Lotte en Justin." zei Isis gerustellend. Milan knikte en ging opnieuw terug liggen in de kussens.
"We waren op een feestje. Van boven de achttien terwijl we vijftien waren. Ik weet niet eens meer hoe we binnen kwamen. Maar Jord deed ineens heel aardig tegen ons. Hij bood ons wat te drinken aan. We hadden het zomaar aangepakt.."trillerig haalde Milan adem.
"Toen kwamen er wat onbekende oudere jongens. We hadden het gezellig. Misschien iets te." vervolgde hij. "De dokter zei dat jullie onder invloed waren van alcohol en drugs.." Isis keek haar zoon aan.
"De schuld van Jord." Milan kreunde en greep naar zijn hoofd. "Doe maar rustig aan. We praten later wel verder. Misschien wel met de politie erbij. Dit is echt erg wat die jongens gedaan hebben." Milan knikte moe en sloot zijn ogen.
Isis keek naar haar zoon die inmiddels in slaap was gevallen. Ze kon nog maar niet bevatten wat er allemaal gebeurt was.
Ze wilde die jongens zo snel mogelijk vinden die haar zoon dit hadden aan gedaan...
JE LEEST
Buitenspel - spin off
FanfictionIsis en Carel zijn nog steeds gelukkig samen. Ze wonen in een apartementje in de Zuid-As samen met hun vijftien jarige zoon; Milan.Carel traint full time mee in het eerste van Ajax. Een aantal spelers zijn vertrokken naar hun droom clubs. Isis denkt...