POV Wienowa.
Ik stap de feestzaal in en word overweldigd door alle dansende mensen. Hoe komen hun hier in godsnaam zo snel? Niet dat het belangrijk was wanneer er mensen zouden komen, maar dan nog. Ik zie dat Niall en Lisa al aan hun eerste dans zijn begonnen, maar ik had daar als ik eerlijk moest zijn geen tijd voor, ik moest en zou Luke vinden, en wel nu. Opeens voel ik twee armen om mijn middel en een hoofd op mijn schouder, ik draai me om en kijk in twee prachtige groene ogen. "Ga je mee dansen?" Ik schud mijn hoofd waarna Harry verasst opkijkt. "Ik ben op zoek naar Luke, ik ga het hem vertellen." Even blijkt hij het er niet mee eens te zijn en zucht hij. "Uhm, oke, hij zit aan de bar." Ik knik en lach. "Dankje wel liefje." Ik druk mijn lippen even snel op die van hem en loop dan richting de bar.
Het was geen lange afstand naar de bar, maar toch bleek hij uren te duren. De spanning kwam me tot over mijn oren en ik werd er misselijk van. Wat zou Luke's reactie zijn? Ik wilde eigenlijk niet eens met hem praten, ik wilde hem eigenlijk niet eens te hoeven aankijken. Ik zie hoe Luke aan de bar zit met een glas drinken in zijn hand, depressief te zijn. Hij zit alleen, voor zich uit starend, te drinken en te jammeren waarna ik hem op zijn schouder aantik.
"Hey." Zegt hij geschrokken, half stikkend van het drinken dat hij net in zijn mond had genomen. "Yoo. kan ik je even spreken?" Hij lacht en zet zijn glas neer. "ja, natuurlijk, ga zitten." Ik schud mijn hoofd en zucht. "Onder vier ogen?" Hij staat op en haalt een hand door zijn haar. "Natuurlijk, dat is ook goed." Ik zie hoe zijn houding van vrolijk naar verdrietig veranderd als ik hem volg naar de wc's. Aan de ene kant voelde ik me schuldig, zijn verdriet was mijn fout, maar hij heeft het er zelf ook naar gemaakt.
"Wienowa het-" Ik zucht luid en ga tegen de wc deur aan staan. "Ik heb geen zin in je excuses, ik ben boos, en je houd toch niet van me." Ik sla mijn armen over elkaar en kijk naar de grond. "Dat was ee-" Weer zucht ik, maar dit keer harder. "Ik moet je wat vertellen." Hij stopt abrupt met praten en staart me aan waardoor ik hem even aankijk en mijn blik dan afwend naar de spiegel. "Wat?" Ik voel hoe zijn ogen op me branden en hoe mijn dwang voor hem te zoenen sterker word. "Ik ben zwanger." Mompel ik. Even blijft het stil voordat ik hem wat hoor mompelen. "Jezus.. Wat geweldig, ik word papa." Zegt hij vrolijk. Ik schud mijn hoofd en kijk hem aan. "Nee. Jij word helemaal niks." Mompel ik. Hij kijkt me geschrokken aan en begint te ijsberen. "Hoezo dat? Volgens mij is het meerendeels mijn DNA?" Ik haal mijn schouder op en duw met mijn rug tegen de wc deur. "Ik ga hem niet met je opvoeden, en ik wil ook niet dat je de baby ziet." Hij gaat gelijk stilstaan en lacht me vierkant uit. "Dus je verteld me nu dat ik mijn eigen kind niet mag zien?" Ik haal mijn schouders nog eens op. "Ik wil niet dat mijn kind te maken krijgt met iemand die toch geen hart heeft." Ik leg mijn handen op mijn buik en kijk hem sarcastisch aan. "Ah, ik dacht echt even dat ik een fout had gemaakt toen ik zei dat ik niet van je hield, maar volgens mij had ik gewoon gelijk. Arrogant kut wijf."
De woorden verlieten zijn mond zonder enige twijfel, of nou ja, zo voelde het voor mij. Want nog geen enkele minuten later zie ik hoe zijn ogen waterig worden. "Het spijt me, ik- Ik weet niet wat me bezielde." Waren zijn woorden, maar wat moest ik er mee? Het was de tweede keer dat hij me had verteld dat hij niet van me hield, waarom zou ik hem nu dan nog geloven? "Shut up, het zal wel." Waren mijn woorden voordat ik de wc verliet en zo in de armen van Harry liep.
"Schat, Lisa gaat een speech geven, misschien moeten we even gaan luisteren?" Ik knik met een brok in mijn keel en ga naast Harry aan een tafel zitten waarna ik mijn ogen op Lisa richt. "Nou ten eerste ben ik echt super blij dat jullie allemaal zijn gekomen! Tot nu toe is mijn bruiloft echt een droombruiloft, maar het leukste moet vanacht natuurlijk nog komen." Ik hoor hoe de hele zaal lacht en heb zelf ook moeite om niet in de lach te schieten. "Ten tweede hou ik echt super veel van jullie iedereen, en al helemaal van mijn man nu. Grappig he, ik heet nu gewoon Lisa Horan, dit is bijna een wonder. En ten derde wil ik zeggen dat ik en Zayn het erover gehad hebben, en we hebben besloten even goede vrienden te blijven, of we nou broer of zus, tante en oom, man of vrouw zijn, we blijven vrienden en we houden van elkaar, toch Zayn?" Ik kijk naar Zayn die vrolijk knikt en knipoogt naar Lisa. "En mijn ten vierde is voor mijn man. Lieve Niall, ik kan je een hele speech geven over hoeveel ik nou eigenlijk van je hou, maar dat is zoveel werk, dus ik hou het kort. Niall?" Lisa pakt Niall's hand vast waarna Niall er zachtjes in knijkt en vrolijk knikt. "Ik ben zwanger van je."
De hele zaal valt stil en ik zet een brede grijns op mijn gezicht. Opeens springt Niall omhoog en begint door de zaal te rennen en te dansen. "AHH IK WORD PAPA. OH EM GEE MAMA HOORDE JE DAT?? IK WORD PAPA!" Niall tilt Lisa op en samen draaien ze een rondje.
Ik kijk naar Luke die met zijn handen in zijn hoofd aan de bar zit en kijk daarna terug naar Harry. Het is beter zo, Luke en ik zijn over en uit, voorbij. Het is voorbij.. En ik ben zwanger, en ik ga het samen met Harry opvoeden. Want ik hou van hem, en hij zou me nooit zoiets aan doen.
---------------------------
Sorry dat ik al een tijdje niet geupdate had, maar ik had een druk weekend!
Wienowa toch, wat doe je nou?
En wat vonden jullie van de reacties van Luke en Niall op het grote nieuws van beide dames?
Hope you enjoyed
Vote
& ^^
Comment
xx
JE LEEST
It's so fucking cliché ~ Part 3 ~ 1D ~ 5SOS ~ Fanfiction
FanfictionDutch 5sos, 1D fanfiction part 3. Na het ongeluk van Wienowa (20) word ze wakker in het ziekenhuis met allemaal mensen om haar heen. Een raar gevoel betreed haar lichaam als ze de jongens van One Direction ziet.. Waarom staan er super beroemde mense...