Hoofdstuk 33 Malik

805 43 73
                                    

POV Wienowa.

Zacht begint het orkest het cliché bruiloft liedje te spelen. Ik knijp in Maykes hand en samen lopen we in onze zacht blauwe jurken de kerk binnen. Ik voel hoe alle ogen op ons branden maar ik zet mijn glimlach van oor tot oor op mijn gezicht. Niall draait zich om vanaf het altaar en glimlacht naar ons, hij ziet er zo goed uit vandaag. Ik hoor hoe de deur achter me weer open gaat maar ik mag niet omkijken, dat hadden we geoefend, wel wist ik dat het Lisa was. Ik en Mayke nemen plaats op de eerste rij, ik zit naast Zayn en aan de andere kant van me zit Harry. Naast harry zit Mayke en daarnaast zit, ja hoor.. Luke. Ik zucht diep en voel hoe Harry me in mijn hand knijpt.

Niall ogen lichten op als Lisa door het gangpad komt met haar arm in die van haar vader gehecht, de baas van de gamehal. Voor het altaar stoppen ze en geeft haar vader haar een kus. "Ik hou van je." Fluisterd hij in haar oor. Omdat we zo dicht bij zaten konden we alles goed verstaan en goed zien. Lisa glimlacht en gaat tegenover Niall staan. "Hey.." Fluistert ze lief. "Hey, je ziet er prachtig uit." Fluistert Niall. Je kunt inderdaad heel goed zien dat hij verlegen is en dat is super lief op dit moment. "Goedendag dames en heren, we zijn hier vandaag samen gekomen om het huwelijk van dit prachtige stel te vieren. Het huwelijk staat in het teken-" Langzaam dwaal ik af van de priester en kijk ik naar Luke die ongeintereseerd voor zich uit staart. Het is lastig om de emotie van zijn gezicht te kunnen aflezen, maar ik kan aan hem zien dat hij al lang nietmeer geslapen heeft. De wallen onderz ijn ogen zijn net twee grote zwarte wolken en de manier waarop hij zich beweegt is alsof hij jaren geen oog meer heeft ficht gedaan. Zielig eigenlijk he? 

Ik draai me terug om naar Lisa en Niall die nog steeds naar elkaar glimlachen en probeer me weer te concentreren. "Nou Lisa, je mag beginnen met je gelofte!" Zegt de priester, Niall bijt op zijn lip waarna Lisa haar keel schraapt. "Nou.. Ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen want er is zoveel leuks en geweldigs over je te vertellen. De eerste keer dat ik je zag in de game hal lachtte ik je eigenlijk een beetje uit. Niall, lid van One Direction, als je me toen ten huwelijk had gevraagd had ik je voor je gezicht vierkant uitgelachen. Nee ik was echt geen fan van One Direction, ik vond jullie allemaal eigenlijk een beetje gay." Ze draait zich om naar ons. "Vat het niet persoonlijk op." Iedereen begint te lachen en Harry roept wat. "Zo dachten we ook over jou hoor Lisa, vat het niet persoonlijk op!" harry schud zijn hoofd en zegt braaf sorry. Lisa draait zich terug om naar Niall en pak zijn handen vast. "Toen ik je eindelijk beter leerde kennen kwam ik erachter dat je eigenlijk niet zo gay was, en dat je toch op de een of andere manier op vrouwen valt, anders zou ik hier nu niet staan natuurlijk." Ik lach zachtjes om haar gelofte. "Toen je een tijd later die terugval had en ik je voor een lange tijd kwijt was, voelde ik me verschrikkelijk, wat moest ik nou zonder mijn pedobeer Nialler? Nee, Niall, jij bent de liefde van mijn leven, mijn veilige haven, mijn redder in nood. Zonder jou Niall, zonder jou zou ik huilend onder een brug liggen omdat het leven me zo tegen zat. Maar jij hebt me daarover heen geholpen, en ik heb eigenlijk gewoon alles aan jou te danken. Ik zou niet weten hoe ik je hiervoor ooit moet bedanken, maar jij bent de meest geweldige persoon op de hele wereld. Ik hou van je Niall." Ik voel hoe er een traan over mijn wang stroomt en glimlach als ook Niall een traantje moet weg pinken. 

"Wat een prachtige gelofte Lisa, laten we nu maar eens naar NIall luisteren." Grapt de priester, wat een irritant persoon zeg. "ja uhh. Ik had een hele gelofte voor je bedacht, maar ik was het vergeten op te schrijven, dus ga ik het nu allemaal uit mijn hoofd toveren, zoals Wienowa zei dat ik het moest doen.' Ik steek mijn duim naar hem op en ga wat dichter tegen Harry aanzitten. "Lieve lieve lieve Lisa, wat ben je toch eigenlijk een gek mens he? Onze muziek smaak is als water en vuur, als dag en nacht, het is het tegenovergestelde. Jij houd van zwart, ik van wit. Jij houd van de duivel, en ik van de engel. JIj houd van vlees en ik van vis. Oke sorry, die was eigenlijk niet de bedoeling, oh god ik ben hier zo slecht in en ik faal echt heel erg nu." Lisa schud haar hoofd en ik zie dat ze nu al aan het huilen is. "Je doet het perfect lieverd.' Fluisterd ze. "Oke, als jij er niet was geweest was ik waarschijnlijk nooit uit mijn verslaving gekomen en zou er een kans zijn dat ik niet meer had bestaan. Ik voelde me zo depressief na de dood van Liam dat ik het leven eigenlijk niet meer in zag, maar dankzij jou sta ik hier nog, en ik adem nog, en ik ben er zo blij mee dat ik je elke dag vast kan houden, en je elke dag kan kussen, en je elke dag kan vertellen hoe mooi je wel niet bent. Want lieve Lisa, jij bent prachtig, van binnen en van buiten. Als het aan jou zou liggen zou je alle mensen op de hele wereld helpen en zou je er altijd voor iedereen zijn. Maar lieverd, je moet ook eens een keertje naar jezelf kijken, en daarom wil ik je altijd overal mee helpen, jij bent mijn tweede helft, mijn wederzijde, zonder jou ben ik niks Lisa. Ik hou van je." Ik voel hoe de brok in mijn keel steeds groter word, maar in tegenstelling tot Lisa was ik nog best rustig. 

It's so fucking cliché ~ Part 3 ~ 1D ~ 5SOS ~ FanfictionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu