kapitel 11

107 3 1
                                    

När vi kommer fram efter att ha åkt i en kvart står alla fyra redan där med många andra. När vi åkt runt idag såg jag nästan ingen i vår ålder ute. Nu verkar det som om hela stan kommit till liv och det är minst 20 personer här. ”Tja Fredde!” ropar en okänd lång kille. Fredde ställer sig och pratar med killen och jag letar upp de andra. ”Heej” säger jag och ställer mig framför Felix. ”Tja” säger han och kollar sig runt. Sedan böjer han sig fram och viskar ”va fin du är” och ger mig en snabb diskret puss på kinden. Jag ler roat över hur mycket han försöker fast Fredde sagt till honom. 

Jag och Felix pratar med några andra och jag blir presenterad många gånger. Jag är ensam tjej här? vart är alla för jag antar att det finns någon tjej som bor här? ”Så D/n bor du här eller? Har inte sätt dig förut” frågar en blond lång kille som jag tror heter Sebbe. ”Nej bara över sommaren, sen får jag komma hem igen. Mamma orkade inte med mig” säger jag och ler lite för att bara trevlig och inte låta för spy färdig. ”Nice har inget emot att du stannar ett tag” säger han och ställer sig lite närmare än vad han redan stod och lägger händerna på min midja. Varför är alla så på här?! ”Om jag var du skulle jag backa” säger jag iskallt med ett fake leende. ”Varför skulle jag det?” säger han till svars och flinar och kommer ännu närmre. Hans flin kommer inom kort försvinna när någon av killarna ser honom. Jag lägger armarna i kors och visar tydligt att jag inte tänker göra som han vill. 

I nästa sekund hör jag Ogge säga bakom mig ”Sebbe backa, hon är förbjudet område” och dra mig bort. Ogge är typ drömkillen. Badboy men en riktig mjukis och beskyddande. ”Vadårrå?” säger han och kollar på Ogge sen mig. ”Det är Freddes syrra, rör henne och du får problem okey?” svarar Ogge och går närmare honom med en varnande blick. ”Oh fuck sorry visste inte” svarar han tillbaka och kollar på mig med händerna halvt i luften. Så folk backar när dom får veta att jag är Freddes syrra och har Ogge bakom mig? intressant...

Efter en stund går jag, Ogge och Oscar in på systemet bredvid Coop för att köpa dricka. Både Oscar och Ogge kan köpa ut öl och så jobbar en kille dom känner där så dom kan köpa alkohol också. Vi går in och dom tar varsin röd korg. ”Hur mycket ska ni ha?” frågar jag när dom börjar plocka ut väldigt mycket från hyllorna. ”Vi blir typ tjugo pers ikväll och det blir nog sista innan Fredde åker” säger Oscar och tar upp den nu tunga korgen. ”Vänta Fredde har pratat med dig om att han åker va?” fortsätter han och kollar på mig osäkert. ”Ja han sa det” svarar jag medan vi börjar gå mot kassan. 

Ogge och Oscar betalar och han i kassan flinar lite. Eftersom Ogge och Oscar känner honom låter han dom köpa fast dom inte får. När vi kommer ut kommer Omar, Fredde och Felix till oss och kollar i påsarna. ”Ohh ikväll blir de feeest” säger Omar och flinar. Vi går tillbaka mot mopparna och några andra killar verkar också följa med oss. ”Okey, så vem vill skjutsa runt mig?” frågar jag och stannar framför dom. ”välj du” säger Fredde ointresserat och jag kollar på killarna. Jag vill prata mer med Ogge faktiskt. Jag går mot Ogge och lägger en snabb blick åt Felix håll och ser ett svagt drag av att han blev avundsjuk. Har jag verkligen så stor inverkan på honom? haha.

Ogge ler nöjt och jag hoppar upp bakom honom. ”Behöver jag ingen hjälm?” frågar jag och håller i lite i hans jacka. ”Näe, snuten är aldrig här och jag lovar att köra försiktigt” säger han och ler. Vi kör iväg och vi är säkert tio moppar som kör. Alla verkar ha moppe här. 

Vi stannar vid en parkering och jag hoppar av Ogges moppe. Är det här vi ska vara?” säger jag och kollar mig omkring. ”Nja vi ska gå genom en skog en liten bit till Udden” säger Ogge och pekar. Hela sällskapet går på en stig och jag går bakom Ogge. Tillslut kommer vi fram till ”Udden” och det sitter redan fem personer där. Tre tjejer och två killar. ”Tja fan!” ropar en av killarna och alla går runt och pratar. 

Burkar efter burkar blir tomma. Omar ser jag sitta med fem tjejer och prata helt själv. Tjejerna verkar faktiskt helt okej. Jag går dit och märker att Omar blivit lite mer flummig. ”Men heeej D/n!” säger han och lägger armen om mig. ”tjejer detta är D/n och hon ska ni ta hand om i sommar” säger han och dricker det sista ur ölburken han har i handen. Jag brukar faktiskt vara rätt bra på att komma in i gäng om jag faktiskt vill det. ”Okej, va kul! du får hänga med oss i sommar då!” säger en tjej och sätter sig bredvid mig. ”Malin” säger hon och räcker fram sin hand. ”D/n” säger jag och skrattar. Malin hade gjort ett bra intryck för mig. Jag fortsätter prata med henne två tjejer till som hette Sofie och Hanna. Dom var faktiskt rätt snälla och Malin hade bra humor enligt mig. Klockan blir 10 och jag är glad att jag tog en lite varmare tröja. Eftersom vi är vid vattnet är det ganska kallt. 

”Så du är Freddes syrra?” frågar Hanna och skrattar. ”aa” säger jag och flinar. ”Varför blir alla så förvånade?” frågar jag och dom tre tittar på varandra roat. ”Din bror är typ as snygg jue! inte konstigt att du ser bra ut då” skrattar Sofie och alla tre börjar as garva. ”Wut?!” skrattar jag fram. ”Nej men din brorsa är ganska känd här i området. Badboys du vet” säger Malin och jag nickar. Min bror är alltså ingen man bråkar med. ”Men hallå D/n är du på g med Felix eller?” frågar sedan Hanna och jag skakar axlarna och svarar ”han försöker i alla fall” med ett skratt. ”Var lite försiktig runt honom för han är en riktig player, du vet ny tjej varje kväll” säger Sofie och ler lite försiktigt. ”Aha jo jag blir ju inte förvånad direkt” säger jag och ler tillbaka som ett tack för att hon sa det. 

”D/n?!” hör jag någon halvt ropa bakom mig och jag kollar bak. Det är Omar som ser väldigt flummig ut. ”Här är jag” säger jag och vinkar till honom. ”Aha där” säger han fast jag sitter på berget bara någon meter framför honom. ”Du asså jag måste prata med dig” säger han och sätter sig ned bredvid mig. Han är vinglig och nästan snubblar på orden. ”Aa vad är det?” svarar jag och alla vi tjejer tittar roat på honom. En full Omar är flummig minst sagt. ”Du asså du är så jävla fin och jag gillar dig” säger han och jag ler. ”Asså vi borde typ hänga mer du vet ensamma” säger han och lägger ena handen vid mitt lår. ”Absolut, vi säger så” säger jag och fnissar för även jag har druckit en del. ”D/n asså jag har velat kyssa dig hela dan” säger han och kollar mig i ögonen. ”Aww gör de då” säger jag och vänder mig mot honom. 

Omar lägger handen bakom min rygg och hans ansikte kommer närmare mitt. Tillslut sluter jag ögonen och hans mjuka läppar pressas mot mina. Jag känner smaken av öl men det stör inte direkt. Vad gör jag? jag kysser tillbaka och håller med ena handen lite i hand jacka. Efter en stund kommer jag på mig själv vad jag gör och putar bort honom. ”Varsågod” säger jag och skrattar. ”Men liiiite till please?” säge Omar och vill göra det igen men jag putar bort honom. ”Nej det räcker för ikväll” säger jag och han börjar skratta. ”Hejdå” säger han sedan med ett flin och går iväg. Efter han har gått kollar jag på tjejerna och vi alla tre bryter ut i ännu en skratt attack. 

He's a angel with a shotgunTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang