Kapitel 13

135 4 3
                                    

D/ns perspektiv:

”Vem har sagt det?!” säger han väldigt hotfullt. ”spelar väll inte så stor roll” säger jag och kollar ut genom fönstret igen. ”Jo för den jäveln ska få tillbaka” skriker han argt och kollar rakt ut på vägen som om den skulle förstöras av hans arga blick igen och man ser hur han håller hårt i ratten. ”Du förnekar de ju inte heller så antar att det är sant” säger jag och himlar med ögonen. Jag ser hur Felix börjar bli väldigt irriterad nu. ”Nej jag är inte sån, inte mot dig” säger han med len röst igen och lägger ena handen på mitt lår. Jag puttar direkt bort den och lägger armarna i kors. Jag vet att jag bara kommer bli sårad om jag låter honom. 

Vi är tillslut framme och Felix stannar bilen. Jag reser mig upp och går ur bilen så fort som möjligt och smäller igen dörren. Då vevar Felix ner rutan och kollar på mig med ett flin. Hans flin stör mig. Han är så jävla snygg men ändå så irriterande eftersom han vet att han kan få mig, tror han...

 ”Smäll igen dörren igen och jag kommer aldrig ge upp dig. Då kommer du bli min” säger han. Jag står tyst och stilla två sekunder. Måste han vara så självsäker? Jag backar ett steg och öppnar dörren igen. ”Försök du bara” säger jag och smäller igen dörren ännu hårdare än förra gången. 

När jag kommer in i huset i hallen lutar jag mig tillbaka mot ytterdörren. Han ska inte få lyckas. Aldrig. 

Jag sparkar av mig skorna och känner fortfarande huvudet dunka. Jag går upp på mitt rum utan att träffa på pappa och slänger mig på sängen med alla kläder på. Mitt huvud dunkar så mycket så jag tror jag ska dö. 

NÄSTA MORGON 

Oscars perspektiv:

Jag vaknar upp på en madrass bredvid Ogges säng. Vi gick hem till honom när det var slut på Udden och jag hade tydligen däckat här.  ”Gomorron” säger Ogge nyvaket med en hes morgon röst uppe från hans säng. ”Morron” säger jag till svar med en minst lika hes röst. ”Såg att du fick till det ganska bra med D/n igår” säger han med en litet svagt skratt i rösten. ”Mm.. Nu kommer Fredde döda mig” säger jag och suckar medan jag tar kudden över ansiktet. ”Han åker ju imorgon så om du håller dig borta idag överlever du några veckor till” säger Ogge och sätter sig på sängkanten. 

D/n kanske inte kommer ihåg det? jo det är klart hon gör. Jag har aldrig varit såhär besatt av en och samma tjej förut. Bara samma one night stand eller så har förhållandet hållit max några veckor. Men inte nu. Detta är helt galet hur gärna jag vill att hon ska bli min. 

Jag och Ogge går efter en stunds pratande upp och äter frukost. Vi båda är lite bakis och eftersom Fredde kommer döda mig när han får reda på det som hände efter han gick igår passar det perfekt med en hemma-sittar-dag. För förr eller senare kommer någon säga det till honom. Vi slår på FIFA efter att vi tagit på oss byxor och startar spelet. 

Felix perspektiv: 

Nu har jag chansen imorgon åker Fredde på språkresan och det blir fritt fram för mig att vara ensam med D/n. Det jobbiga som jag då bara måste lösa är att alla fyra tycker om henne. Dock verkar Omar bara tycka hon ser bra ut så han kan man nästan räkna bort. Ogge är ju ganska tyst runt tjejer men jag ser blickarna han ger D/n. Hela han har blivit mjukis runt henne. Oscar kommer nog bli svår att bli av med. Han fick ju vara ensam med D/n igår och man kan säga att dom inte riktigt bara ”pratade”. Sen har vi ju Simon. Han och D/n verkar ju ha eller haft något innan hon kom hit men vad exakt måste jag ta reda på. 

Jag lägger mig i soffan och sätter på TVn. Det är lunchtid så de andra måste ha vaknat nu. Jag smsar Ogge..

F - Tja, vad händer idag?

O - Jag och Oscar kör FIFA hos mig, do u wanna join?

F - yes maaan, kommer om 10 see yaaa!

Eftersom jag redan är påklädd drar jag direkt. Med moppen tar det typ åtta minuter från mig till Ogges hus. 

Naabot mo na ang dulo ng mga na-publish na parte.

⏰ Huling update: Nov 26, 2014 ⏰

Idagdag ang kuwentong ito sa iyong Library para ma-notify tungkol sa mga bagong parte!

He's a angel with a shotgunTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon