Kapitel 6

118 3 0
                                    

Lyssna på ”din soldat” när du lyssnar! - Linnea <3

Var är Emma? Efter att både Simon och jag kommit hade jag klätt på mig och gått ner igen. Jag kunde inte se Emma någonstans. Jag kände mig lite yr fortfarande men inte alls lika mycket. Nu hade jag koll på läget igen så att säga. ”Där är hon!” hör jag någon säga bakom mig så jag vänder mig hastigt om. Där står Lucas med en halvfull öl i handen. Han ser lite sliten ut men ändå pigg. ”Aha tja” svarar jag och skrattar. ”Kom snygging” säger han sedan plötsligt och drar mig ut på dansgolvet igen. 

Vi två dansar länge och dansar som galningar när dropet kommer. Vi sjunger med i Din soldat och Slå mig hårt i ansiktet så högt så att alla kollar konstigt på oss. Jag får ännu en cider i handen och dricker det jag inte spiller ut i vårt hoppande. 

Lucas saktar tillslut ner sitt hoppande och kollar med sina gröna ögon in i mina bruna. Han kommer närmare och jag märker knappt att han har sina händer på min rumpa nu. Jag lägger mina armar runt hans nacke och vi gungar sakta fram och tillbaka. Jag skrattar och lutar huvudet tillbaka innan Lucas drar upp mig face2face igen. 

Han lägger sin ena hand på mitt bakhuvud och pressas sina mjuka läppar mot mina. Kan jag aldrig hålla mig i styr när jag är packad? Vi börjar hångla och det är ganska skönt att bara stå still ett tag. 

Klockan börja närma sig två på natten och jag känner att det är dags att hitta Emma nu. Jag ställer mig i trappan för att få bättre sikt över golvet, men ser inte henne någonstans. Jag springer då upp till övervåningen. Jag går mot en av dörrarna till ett sovrum. Vågar jag kolla? jag vill ju inte direkt störa om hon skulle vara där med Erik. Jag går till badrummet istället. Jag öppnar dörren och vem sitter där tror ni? Emma, precis.

”Emma vad gör du?” frågar jag och går fram till henne. Hon sitter på golvet i ett hörn med knäna uppdragna till ansiktet. ”D/n varför är jag så jävla dum?” frågar hon och tittar upp på mig med gråtande ögon. ”Har Erik gjort något eller?” frågar jag och sätter mig bredvid henne efter att jag låst dörren. Hon nickar och torkar bort tårar. 

”Han är ett jävla svin!” säger jag och tar hennes hand. Erik hade legat med Johanna i vår klass. Både jag och Emma hade aldrig varit så imponerad av hennes försök med att få oss att gilla henne. Nu vill jag verkligen inte åka härifrån. Jag vill stanna med Emma. ”kom nu, låt inte den idioten förstöra resten av natten, vi går ner och dansar!” säger jag och drar upp henne från golvet. Vi går ner och tar ännu varsin cider från baren man ställt upp och går ut för att dansa igen. 

När klockan är halv fyra på morgonen börjar vi gå hem. Båda har druckit alldeles för mycket och vinglar omkring på gatan. Tillslut tar vi oss hem till Emma där vi somnar ganska direkt när vi kommer in genom dörren. Vi båda har fortfarande festkläder och smink kvar när vi båda däckar på soffan. 

He's a angel with a shotgunWhere stories live. Discover now