D/ns perspektiv:
”D/n varför är pappa så sur?” frågar Fredde och kollar med höjda ögonbryn på mig. Jag lägger armarna i kors och kollar ner lite. ”Tja.. jag skulle kommit hit igår kväll men jag var på fest istället och nu kom pappa och hämtade mig på busshållsplatsen och säger att jag fått utegångförbud och får inte vara med Emma och de andra längre” svarar jag och flinar. ”My life” suckar jag och ler lite tveksamt. ”Fest? bakis idag då eller?” frågar Omar och flinar åt mig. ”jag trodde mitt huvud skulle explodera när jag åkte hit” skrattar jag.
”Hur länge stannar du?” frågar Felix och blinkar med ena ögot mot mig. Bara lite på va? ”Hela sommaren så du har gott om tid att haffa mig” flinar jag och tar min ena väska ur bilen. De andra skrattar åt Felix som nyss blev lite satt på plats. ”jag hade dock bara behövt max en vecka” flinar han tyst när han sedan och kollar på min kropp upp och ner. ”Haha försök du bara babe” skrattar jag och går upp mot huset.
Jag öppnar dörren och går in i det stora vita huset. Jag kom in i en stor fin hall och tog av mig skorna. Jag gick in och kom direkt in i ett vardagsrum med en mörkgrå soffa och stor platt tv. Allt är nästan vitt här. ”vill du ha hjälp med den där?” hör jag någon fråga bakom mig. Fredde. ”Aa kanske kan du visa mig runt också?” säger jag vänligt och ger honom väskan. ”Oh jävlar vad har du i den här?!” säger han när jag gett honom väskan. ”bara lite små saker” säger jag glatt och går vidare in i köket. Det är vit såklart det också. ”Fint ni har det här” säger jag imponerat. ”Du vill egentligen inte vara här va?” skrattar Fredde och jag skakar på huvudet.
Fredde visar mig upp för den vitan trappan. Fösta dörren är in till mitt rum. ”Var vill du ha väskan?” frågar han och ställer den på sängen. ”I trädgården” svarar jag samtidigt som jag kollar ut i fönstret mot vägen utanför. ”ha ha” säger Fredde och flinar åt mitt svar. ”Jag låter dig vila nu fyllo” säger han och lämnar rummet. Jag skrattar lite för mig själv. Fyllo? haha.
Rummet är väldigt fint fixat. Att går såklart i vitt. Ett sminkbord, skrivbord, ett fönster med ljusrosa gardier, garderob, stor säng, hylla och ett nattduksbord. Helt ok att bo här. Men fan jag vill hem. Jag vill till Emma. Jag vill leva livet med henne och ha lika kul som förra sommaren.
Felix perspektiv:
Vi andra gick tillbaka till basketplanen efter att Fredde gått efter D/n. Jag har fallit stenhårt för den tjejen och hon ska bli min. Jag kommer lyckas. Det som dock kan bli knepigt är att det är en av mina bästa vänners syrra. Fredde kommer inte gilla mig efter det här... ”Asså grabbar var det bara jag eller var den här tjejen sjukt sexig?” flinar Oscar och kastar bollen mot korgen och träffar. ”Ehm... nej det var inte bara du” säger Omar och kollar på mig. ”Håller med er grabbar” säger jag med ett flin på läpparna. Så jag får konkurrens om henne från mina bros? Fine, men jag kommer tillslut få henne.
Oscars perspektiv:
Felix tror såklart att han kommer få henne. Men nej inte den här gången. D/n måste vara den snyggaste tjejen jag sätt i mitt hela fucking liv. Felix får oftast tjejerna, men inte den här gången. Nej hon ska bli min. ”Haha vi håller tyst om att vi alla fyra diggar D/n som fan för Fredde. Han kommer typ avrätta oss alla annars om han får veta att alla vill ligga med hans syrra” säger jag och kastar bollen till Ogge. ”Haha visst grabbar men vafan ni alla vet att hon väljer mig tillslut” flinar Ogge och lägger bollen underarmen och sätter sig ner lutad mot stängslet.
Efter en stund kommer Fredde tillbaka. ”Jävlar va varmt det är, kom vi går upp och öppnar en cola” säger han och alla går mot deras hus. Det måste vara minst 30 grader i solen. Vi går in i det stora köket och Fredde tar ut fem iskalla color. Felix hoppar upp på köksön medan vi andra står lutade mot den och diskon och köksbänken. Efter en dels snack hör jag någon gå ner för trappan. Nästa sekund kommer D/n in i köket. ”Oj här va det party” skrattar hon och öppnar kylen. ”jag tar eran yoghurt nu” säger hon och ställer upp en skål på köksön. Jag ser hur Felix kollar in henne. Jag vill typ slå honom. ”Ursäkta” säger hon eftersom Felix sitter ivägen för att hon ska kunna dra ut lådan där skedar finns. Felix hoppar ner och ställer sig framför henne. Dom tittar varandra i ögonen två sekunder innan D/n himlar med ögonen och puttar undan honom.
Felix har sånna weird haff tekniker när det gäller tjejer. Frågan är varför dom också funkar på de flesta. D/n gör sin yoghurt och går sedan upp på sitt rum igen. Jag kan inte låta bli att kolla in hennes ass när hon går ut. Jäääävlar.
”Killar lägg ner nu, det är min fucking syrra jag ser vad ni gör” säger Fredde och ställer ner colan. ”Sorry bro” säger Felix och hoppar upp på bänken igen. ”Seriöst killar ni rör inte henne, förbjudet område” säger han och kollar på oss allvarligt. Kommer vi kunna hålla oss från henne? näe skulle inte tro de.
YOU ARE READING
He's a angel with a shotgun
FanfictionHej, jag heter D/n och är 16 år. Jag är 170 cm lång och är en badass tjej. Japp du läste rätt :). Jag bor i stockholm i en lägenhet med min mamma (pappa och min två år äldre bror bor inte med oss). Jag har ljusbrunt/blont långt hår och bruna ögon pr...