// Hej! sorry för dålig update ska skriva mer ikväll :) //
D/ns perspektiv
Kvällen fortsätter och jag blir ännu mer packad. haha. Men jag lär känna Malin, Sofie och Hanna bra och som det ser ut nu är det dom jag kommer vara med i sommar. Det funkar väll helt okej för mig. Efter en stund kommer Felix, Oscar och några andra killar och sätter sig med oss. Vi snackar ett tag och en av killarna skulle gå ner för berget ner till vattnet för att tvätta bort öl han fått på tröjan. Men eftersom han var full och vinglig slutade det med att han trilla i vattnet. Det är inte så djupt så vattnet är till midjan på honom. Alla börjar skratta och jag börjar faktiskt tro att denna sommar kanske inte blir helt förstörd ändå.
När killen kommit upp igen snackar vi vidare. Jag lyssnar på när Malin och någon kille pratar när jag sedan möter Felix blick. Han sitter mitt emot mig med en cigg i ena handen. Han kollade redan på mig. Jag flinar och börjar gå över till honom. ”stirrade du på mig?” frågar jag och sätter mig ner. ”Kanske” säger han och tar ännu ett bloss med ett vattentätt pokerface. ”Vill du smaka?” frågar han och håller fram ciggen. Jag har inte rökt på en månad nu. Men röksuget går igång och jag kan inte säga nej. Jag tar den från honom och sätter den mot läpparna. ”Trodde inte du rökte” säger han när jag ger tillbaka den. ”Mycket du inte vet om mig” säger jag lite halvt drygt. Efter det tjejerna sa tidigare om honom känner jag mig inte lika bekväm med honom.
Efter en stund kommer Oscar och avbryter. ”Vart är Fredde?” frågar han. ”Han stack för typ en timme sen” svarar Felix. Varför är Felix inte lika packad som oss andra? haha. ”Aha” säger Oscar och kollar sig runt. ”D/n asså jag måste snacka med dig, det är typ ganska viktigt” säger Oscar och drar mig bort. Han håller min hand och det pirrar faktiskt till i min mage när han stannar och kollar mig i ögonen. ”Asså vet att Fredde kommer döda mig efter detta men D/n. Du är så jävla snygg vet du det?” säger han och lägger ena handen runt min nacke innanför mitt hår. ”Du ser ganska bra ut själv” säger jag och ler in i hans blå ögon.
Innan jag hann tänka mer på de var hans läppar pressade mot minna. Jag börjar kyssa tillbaka och han lägger andra handen vid min midja. Han är väldigt bra på det han gör och lurar lätt in sin tunga i min mun. Först Omar du Oscar, vad håller jag på med? Jag lägger ena handen runt hans nacke och med den andra håller jag i hans tjocktröja lite lätt. Det är svårt att låta bli för Oscar är väääldigt snygg. Alla fyra är snygga. fan då.
Jag och Oscar fortsätter och varvar med alkohol. Hans läppar är mjuka och varma och det känns tomt utan dom mot mina. Fuck detta går ju inte jag måste gå hem innan jag gör något mer dumt tänker jag och putar bort Oscar. ”Vad hände?” säger han och kollar oroligt men ändå flinande mot mig. ”Inget, okej? detta hände inte!” säger jag. ”D/n jag vet att jag inte har någon chans mot Felix när det gäller dig men jag tänker faktiskt inte låta honom utnyttja dig som alla andra tjejer, du förtjänar inte det!” säger Oscar och stryker min kind med ovansidan av handen. Jag orkar inte med mer drama om killar så jag går ifrån honom. Mitt huvud dunkar och det känns som om allt som händer runt min suddas ut. Jag ser Felix sitta med en cigg och snacka med Malin på berget. ”Amen tjaaa kompisar!” fnittrar jag och sätter mig med dom. ”Hej D/n som är så jävla packad just nu” skrattar Malin och jag sätter min försiktigt ner.
Felix perspektiv:
D/n nästan ramlar ner och sätter sig bredvid Malin. Hon är verkligen packad. Jag skrattar lite för mig själv när hon skrattar åt sina egna historier hon börjar berätta men snubblar på vissa ord. ”Asså vafan ska jag göra med Simon?! Nu är ju allt ännu värre och han kommer döda mig” skrattar hon och lägger sig mer på marken. ”Asså jag är så jävla osmart ibland och nu kommer Simon typ döda Oscar och Omar” fnissar hon och lägger händerna för sitt ansikte. ”Felix hon måste hem, hjälp mig få upp henne” skrattar Malin och putar på D/n som ligger lite halvt utslagen på berget. Jag fimpar min tredje cigg och sätter mig på huk framför henne. Hon är vacker att titta på. Hon innehåller så mycket liv och glädje som smittar av sig på mig.
”Jag tar det, fixa bara fram nycklarna till Jeppes bil” säger jag till Malin som går iväg. Jag tar bort lite av D/ns hår som hamnat i hennes ansikte. ”Felix jag är inte full, jag kan dricka ännu mer!” fnissar hon och sätter sig lite upp. ”ånej gumman du är full nog” säger jag och tar ena hennes hans över min nacke och reser oss upp. Själv kan hon ju inte gå så jag ger henne stöd för att hålla balansen. Malin ger mig nycklarna till Jeppes Epa och jag börjar försiktigt gå med D/n.
”Jasså trodde inte du skulle våga dricka såhär mycket” flinar jag när vi kommit en bit ifrån alla andra. ”Visste inte att du skulle vara så snäll att hjälpa mig hem” fnissar hon och drar ena handen genom håret. ”Förresten vem är Simon du snackade om?” frågar jag nyfiket. Kanske inte smartaste draget att fråga henne när hon är full men jag vill ju veta. ”En killeeee” fnittrar hon och snubblar till lite på en gren som ligger över stigen. ”Din kille eller?” ställer jag som följdfråga och ler för att hon inte ska märka att jag blir lite besviken. ”neeej Kanske jag vet inte” svarar hon tillslut.
Ännu en gång snubblar hon och faller ihop på marken men ena handen fortfarande i min arm. ”eyy tjejen håll dig på fötter tack” skrattar jag och drar upp henne igen. Hon bara skrattar ännu mer och fortsätter gå med hjälp av mig. Tillslut tar vi oss fram till bilen och jag hjälper henne in i framsätet. Jag sätter mig sedan på min plats vi ratten och stoppar in nycken. Visst jag vet, jag är bara 17 men här ute är polisen nästan aldrig och jag vet hur man kör och allt. Jag har bara inte körkortet. Jag själv har ju inte druckit så mycket så att köra blir inga problem.
”Felix varför känner jag att ni killar är lite av badboys?” säger D/n och flinar efter att vi kört ett tag. ”För att vi är det, Badboys, sexbombs, call it what ever you want” svarar jag och sväljer ett skratt. ”Du verkar inte vara någon badboy mot mig?” säger hon sen och kollar ut genom fönstret. ”tror inte jag kommer kunna få dig om jag är sån, du verkar annorlunda än de andra brudarna” svarar jag utan att släppa min blick från vägen. Efter det blir det tyst en stund. ”Så du brukar utnyttja tjejer? Har hört en del om dig under kvällen..” säger hon sen och jag släpper för första gången blicken från vägen. ”Vem har sagt det?!” säger jag kanske lite för hotfullt.
YOU ARE READING
He's a angel with a shotgun
FanfictionHej, jag heter D/n och är 16 år. Jag är 170 cm lång och är en badass tjej. Japp du läste rätt :). Jag bor i stockholm i en lägenhet med min mamma (pappa och min två år äldre bror bor inte med oss). Jag har ljusbrunt/blont långt hår och bruna ögon pr...