D/ns perspektiv:
Jag vaknar av ljuset från fönstret. Jag kommer klockan. 11:09. Jag går upp och kollar mig i helkropps spegeln i mitt rum. Håret ligger lite överallt så jag sätter upp de i en slarvig bulle på huvudet. Jag rätar till den gråa tröjan jag har på mig eftersom den åkt ner lite så min BH syns ganska mycket. Jag går ut utan att byta om från mina ljusblå mjukisbyxor från mitt rum och går ner till köket. Jag öppnar kylen och känner min mage skrika efter mat. Idag är jag hundra gånger piggare än igår. Fan va bakis jag var. Jag hade somnat redan fyra den eftermiddagen. Jag hade alltså inte ätit på väldigt länge.
Jag tog ut smör och bröd och gjorde en macka. ”Morron syrran” säger Fredde med hes morgon röst och öppnar kylen och dricker direkt ur mjölkpaketet. ”Euw de där ska jag dricka sen” säger jag och puttar till paketet lite uppåt så han spiller ut lite på sig själv i ansiktet. ”Fuck u” säger han irriterat och ställer tillbaka paketet medan jag sätter mig vid bordet. ”Så vad ska du göra idag då?” frågar han och sätter sig mitt emot mig. ”Åka tillbaka till mitt liv inne i stan kanske” säger jag utan att titta upp från min mobil jag har i ena handen. ”Lägg ner du är fast här nu, du borde hänga med oss och lära känna folk här” säger Fredde och jag kollar upp. ”Om jag inte vill lära känna någon här då? Jag har nog med vänner och problem hemma” svarar jag och lägger ner mobilen.
”Du hänger med oss idag, bara för att du är min syrra hjälper jag dig hitta människor att hänga med” säger han och tar sista biten av min macka. ”Oj va generös du är” säger jag. Notera min sarkasm. ”Just for today” säger han innan han går upp till sitt rum igen.
Jag lägger in allt i kylen igen och går upp på mitt rum igen. Jag duschar och klär på mig shortsen från igår och en vit vanlig t-shirt men tryck på. Jag fönar håret och sminkar mig och tar på mig några armband. Jag tar en blå rutig skjorta och knyter runt midjan. Perfekt. Jag sitter med mobilen ett tag och efter en stund ringer jag upp Emma. ”Hej D/n!” säger hon glatt när hon svarar. ”Hej Emma” svarar jag och slänger mig på sängen. ”Hur är det? Är du lite mindre bakis idag eller?” fnissar hon i andra änden. ”Haha mycket bättre idag tack” skrattar jag och kollar upp i taket.
Jag och Emma pratar länge. Det känns skönt när hon berättar om att Erik sagt till henne att han ville ha tillbaka henne, men att hon sagt nej. Emma förtjänar någon bättre än honom. ”Har Simon sagt något då?” frågar hon sen och jag blir lite tyst. Simon. Honom hade jag nästan glömt bort. ”Näe, han har inte hört av sig. Men jag vet inte vad jag ska göra med honom. Jag kommer ju vara borta hela sommaren typ så vi kan ju inte inleda något nu” säger jag och hör sedan hur golvet utanför mitt rum knakar. ”Emma jag måste lägga på...” säger jag och trycker ner samtalet.
Felix perspektiv:
Hela gänget hade samlats hos Fredde. Jag, Omar, Oscar, Fredde och Ogge. The gang. Vi var högsta tupparna i våra kvarter och höll alltid i de galnaste festerna. Badboys helt enkelt. Alla satte sig i soffan och satte igång FIFA. ”jag ska bara gå på toa” sa jag och sprang upp för trappan. Toan låg precis bredvid D/ns rum så jag kunde inte hålla mig från att sätta örat mot dörren och lyssa efter vad hon gjorde. Hon snacka i telefon. ”Näe, han har inte hört av sig. Men jag vet inte vad jag ska göra med honom. Jag kommer vara borta typ hela sommaren typ så vi kan ju inte inleda något nu” hörde jag. Har hon redan kille? Just då knackar golvet till och det blir tyst en sekund. ”Emma jag måste lägga på” säger hon. Hon har upptäckt mig. Han lutar mig lite mot dörrkarmen och lägger armarna i kors på bröstet. Play it cool. Jag drar på ett flin på läpparna och hon öppnar.
D/ns perspektiv:
Jag öppnar dörren och där står Felix och flinar roat. ”Så du tjuv lyssnade på mig va? inget bättre för dig?” säger jag och går tillbaka till min säng och lägger mig ner. Felix går in och stänger dörren efter sig. ”Vem kan du inte inleda något med?” säger han och flinar. ”Har väll inte du med att göra” säger jag och kollar upp i taket igen. Jag känner hur sängen tyngs ner och jag möter Felix ögon som tittar ner på mig. Han har lagt sig över mig men håller sig en bit ovanför med armarna. ”Jo, jag måste ju veta vem jag ska slå ner” säger han och tittar mig djupt in i ögonen. Hans ögon är gröna och väldigt attraktiva måste jag säga. Jag kan känna hans andetag puffa mig i ansiktet så nära är han. ”Så du kan inte vinna mig genom att jag väljer dig? Du måste alltså ta bort allt motstånd först?” flinar jag och lägger händerna på hans nacke och mina ben runt hans midja. Om någon kommer in nu kommer dom tro vi ska ha sex. ”Nej jag kan få dig även om det står mellan mig och flera hundra killar” säger han och lägger ena handen vid min midja. ”Prove it” viskar jag och min hand letar sig långsamt ner på hans mage till hans byxor. Jag drar lite i dom och känner hur jävla kåt han är. ”Jävla teeeeeaser” stönar han fram och är bara nån millimeter från mina läppar när jag putar bort honom så han ramlar ner på golvet. ”To bad” säger jag och flinar åt honom från den mjuka sängen. ”Fuck u” säger han och skrattar lite från den kalla hårda golvet.
Felix går på toa och jag går ner till de andra. ”Tja killar” säger jag och sätter mig i soffan med dom. ”Killar idag ska vi visa D/n runt okey? Hon kan få va med oss ikväll på Udden också” säger Fredde och de andra nickar. ”D/n du har varit på ett krök tidigare va?” frågar Omar som sitter bredvid mig i soffan. ”Jarrå, jag är från stan det är vad mina helger går ut på” skrattar jag och Omar skrattar till han med. ”Badass syrra du har” säger Oscar och blinkar diskret med ena ögat till mig. Oj vad poppis man var här då. ”Grabbar vi måste visa henne runt ju” säger Ogge och ler vänligt mot mig. ”Ja men vi kan köra runt och visa då” säger Oscar och alla nickar. Vi tar på oss skorna och går ut. På uppfarten står fem moppar parkerade. ”Du kan sitta bakom mig om du vill” säger Oscar och lägger ena armen om mig. ”Oscar du vet vad jag sagt” säger Fredde och ger honom en varnande blick. ”VAD?! jag vill ju bara vara välkomnande” säger han och ler.
”Eyy guys vart ska ni?” ropar Felix och springer ut från huset. Han måste hålla i byxorna så dom inte åker ner ännu mer än vad han redan har dom. Det ser faktiskt lite roligt ut. ”Vi ska visa henne runt, är du på eller?” ropar Oscar tillbaka fortfarande med armen om mig. Jag ser hur Felix tittar lite på mig och jag ser hans avundsjuka i ögonen. ”Jaja visst” säger han och startar också sin moppe. Jag får låna en vit hjälm och sätter mig bakom Oscar. ”Håll i dig i mig” säger han och ler. Hans leende dödar på riktigt. Varför måste alla fyra vara så snygga?
YOU ARE READING
He's a angel with a shotgun
FanfictionHej, jag heter D/n och är 16 år. Jag är 170 cm lång och är en badass tjej. Japp du läste rätt :). Jag bor i stockholm i en lägenhet med min mamma (pappa och min två år äldre bror bor inte med oss). Jag har ljusbrunt/blont långt hår och bruna ögon pr...