Part 3

53 5 0
                                    

Trust?
" weh weh tadi kan " kata hanis tidak dapat dihabiskan kerana Ana pula menyampuk

" Aku penat ni hanis, nanti nanti la cerita" emo betul ana ni

" tah kau ni time ni la nak tadi tadi dalam bas takde tadi tadi" marah qis pula

" tak korang kena dengar dulu sebab aku takut diorang buat macam mana kita kena dulu" kata hanis penuh serius

" cuba bagi hanis explain ish korang ni" kata ika pula dia tahu apa yang jadi tapi dia lebih kepada mendiamkan diri.

" aku penat la mati mati hahaha" kata ira sebelum melepaskan tawanya .Hanis kelihatan kecewa lily yang baru masuk kedalam homestay itu, melihat hanis dengan pelik.

" Dah kenapa kau ni monyok je " kata lily kepada hanis

" okay lily listen to me ! " kata hanis sangat sangat serius.

" takyah la bising la kau ni hanis orang penat " kata shasha kalini marahnya agak serius

" takpe la, cakap dengan aku je " kata lily sebelum hanis menariknya keluar.

" okay lily sayang , listen here carefully okay? if one of them yang membabi tadi ttbe buat baik dengan kau just stay away from them and becareful! " kata hanis terlalu serius matanya bagai mencengkam anak mata lily.

" okay rilek okay rilek. I'll trust you and becareful just don't being too worry oke? " kata lily dengan senyuman yang manis tetapi agak pahit untuk diterima oleh hanis kerana perasaan takut hanis yang terlalu takut.

Pada petang itu mereka semua berkumpul selepas minum petang. Mereka dibahagikan dengan jenis bas A dan bas B. "okay semua! " kata sir zarul menggunakan pembesar suara excited bebenor.

" nampak apa kat depan ni? " tanya sir zarul .

" Plastik sampah? Cikgu kalau nak suruh kitaorang kutip sampah kitaorang nak tidur ni" kata qarl mengundang tawa serta makian daripada semua.

" bukan la ngok" kata cikgu ismail dengan senyuman

" ini namanya beg hahaha beg la kan beg, kamu semua perlu tinggalkan phone didalam plastik merah." kata sir zarul dengan senyuman lebar kali ini betul betul lebar sehingga menampakkan gigi putihnya yang tersusun cantik. Pelajar mula merungut.

" ala ni tak best ni! "

" ala cikgu bagi la pegang phone sendiri"

" you guys have another 4 day so ala apa salahnya kan korang jadi orang hutan" kata cikgu ismail pula

" no way! Hitam la i nanti" kata zara kepada raisa

"itula haih terbakar la kulit aku" kata raisa pula

" tak sedar ke yang diri tu dah terbakar ke nak cermin? " kata kata ira membuat yang lain ketawa

" tengok cermin pun taknampak dia mana " kata shasha

" bising la korang" kata irya selepas mendiamkan diri dari tadi

" jongang diam" kata dina pula.

" sudah sudah " kata cikgu ismail sudah masak dengan perangai mereka.

" beg kat depan ni ambik sorang satu , lepastu masuk kan apa yang kamu semua nak bawa selama 3 hari . "kata sir zarul pula

" wait, where we want to go? " tanya faheela kebingungan.

" camping la " sir zarul membuat ramai anak murid dia yang pemalas ini mengeluh.

" Faster girls and boys! " jerit sir zarul dan masing masing mula mengambil beg sorang satu.

sweetdreamsWhere stories live. Discover now