part 13

33 1 0
                                    

Unfair

“wait baby what are you doing? ” jeritan dilaungkan oleh si molek ina kepada suami tak tercenta sangat tu athar.

“you idlan, frendy and heykal!  Dah nak exam why makan maggi ni ” jeritan ina tidak pernah tidak sakit telinga.

“kak it shin ramyun bukan maggi kedai runcit tu la ” kata harfy sambil menghirup kuah.

“ala ina kat rumah takle makan maggi bini aku nanti dia nak sikit” kata heykal pula.

“kau idlan apa pula alasan kau” tanya athar lalu memandang idlan.

“rilek ah bukan siapa kesah aku makan ni kau bebel la lagi ina suka aku dengar perempuan membebel ni” kata idlan lalu diketuk kepalanya oleh athar.

“bini aku jangan try” kata athar telinga nya ditarik oleh ina dengan kasar.

“ once you eat without me i will never forgive you” jerit ina ditelinga athar kemudian athar membuat muka dan acah pengsan yang lain hanya tertawa. Ina naik ke biliknya rimas betul ada malaon dalam rumah

Girlies kambeng 🐐💗

ina
Laki siapa kat rumah aku ni makan maggi ee sukahati dia je makan kat sini.

Shasha
Biar la dia merajuk dengan aku bagus la pergi rumah kau takde la aku stress sangat.

Hanis
Harfy kat sana ke? Bongok betul aku suruh beli shin ramyun dia makan kat sana? Siot punya suami.

Lily
Hahaha ika senyap je tu kenapa?

Ika
Lol aku takde suami nak kesah apanya

Shasha
Cuba cakap dengan aku bila kau nak kawin?

Ika
Sabtu la kau lupa ke saiton? Dah ah suruh idlan balik ina! Kalau tanak wedding cancel hahahahah.

Hanis
Agak bangang ye ika.

.
.
.
“ haih what should i do if ibu know about it” kata ika perlahan air mata bergenang.

Ibu syafiqah tidak membenarkan perkahwinan itu berlaku kerana ayahnya hanya ingin menghabiskan hutang dengan bapa idlan. Ibu ika amat sayang kepadanya malah ayah tirinya itu tidak mahu melihat anak tirinya itu senang jadi dia menyeksa ika dengan perkahwinan ini.

*Tok tok tok

“siapa? ” kata ika bangun dari katil hendak membuka pintu .

“ayah” kata tuan azhar.

“ uncle nak apa? ” tanya ika lalu menjauhkan diri dari pintu itu.

“ kalau kau takkawin dengan idlan aku bunuh ibu kau” Kata tuan azhar lalu pergi.

“what i can do to deserve happiness? ” kata ika perlahan air mata mengalir.

Syafiqah's wedding

“ lawanya makcik” kata dina lalu meletakkan tangan dibahu ika.

“lucky him” kata ina tersenyum ria.

“lepasni kau jadi jiran kami ka? ” tanya hanis dengan loghat.

sweetdreamsWhere stories live. Discover now