part 15

40 1 0
                                    

Times

" Izdiana rose!! " jerit hanis yang baru sahaja melihat anak anak perempuannya itu sangat comot dengan makeup.

" omg ! Makeup aku"jerit ina pula kali ini. Lia hanya tertawa melihat mummy dia begitu sangat hodoh hahaha.

Mereka mengambil anak masing masing manakala dina mengambil darlisa untuk dimandikan di atas.

" nak kena dia ni" ika dengan wajahnya yang garang memukul lembut peha feeya tapi tangisan mereka sangat kuat pecah telinga.

" korang tunggu apa kat sini" tanya iskandar apabila melihat lily, ira dan damia masih duduk dihadapan tv.

" aku takde anak" jawab damia selamba.

" aku takkawin lagi" kata ira pula

Mereka disitu memandang lily " i don't have a daughter la! " kata lily lalu menjeling,yang lain hanya tertawa

Adam yang duduk disebelah lily merapatkan duduknya.
" apahal rapat rapat ni? " tanya lily tidak puas hati.

" you nak anak perempuan tak? " tanya adam lembut sambil memegang tangan lembut lily.

" sana la baba ni mama dennis" kata dennis lalu memeluk erat lily, lily hanya membalas pelukan kecil anak lelakinya itu.

" kris pergi ejek dennis, dennis anak mama lily " kata khair mengajar kris.

" dennis anak mama lily " kata kris penuh ejekan.

"dennis kejar kris cepat" arah heykal kepada dennis pula mereka pun bermain kejar kejar.

Qarl yang kena sampuk itu melutut dihadapan lily.

" kau dah kenapa gila? " tanya lily pelik sambil kakinya diangkat.adam melihat dengan tenang.

"will you marry me? " tanya qarl membuatkan adam dah tak boleh chill dah woi. Adam mengejar qarl.

" kau nak mati ke setan? " jerit adam dengan senduk kayunya.

"saba saba " kata qarl termengah mengah.

"aku nak practice la!!" sambung qarl dengan jeritan.

" practice apa? " tanya adam pelik dah nak kawin ke mamat ni.

" aku jumpa awek ni kat tiktok lawa dia dah ambik number aku, kawan dia pun lawa aku boleh kenalkan dekat kau" kata qarl dengan senyuman sinisnya.

" jangan berani buat hal ye pakcik, anak sorang pun tak terjaga nak tambah bini lagi nak mati gamaknya" kata lily dengan jelingan mautnya.

" dengar tu pakcik hahaha karang kau takde burung malam pertama dengan isteri kedua" kata inaz yang lain tertawa

Inaz tidak lagi menaruh harapan terhadap lily kerana ye ah dah jadi bini orang buat apa dia nak gaduh lagi better jadi member aman hidup.

" beratur sini beratur" arah dina kepada anak anak perempuan mereka.

" lain kali kalau nak main makeup mummy kena buat apa? " tanya ina lembut.

" minta maaf " kata feeya dengan muncungnya.

" bukan la, minta tolong la" kata darlisa pula.

" otak dia hahaha" kata alice perlahan didengari oleh hanis mereka berdua tertawa.

"minta izin sayang" kata shasha dengan senyuman manisnya.

" hahahah apalah minta maaf hahaha" kata ana dengan tawanya. Mereka menuju ke ruang tamu

sweetdreamsWhere stories live. Discover now