part 16

38 1 0
                                    

Hurt

8 bulan sudah berlalu...

" Mika? " panggil hanis lembut.

" alolo anak mama ni jom breakfast nak? " tanya hanis dengan senyuman kali ini.

" nak papa " kata mika perlahan nada agak kecewa.

" papa overseas sayang nanti papa balik jom makan nak? " kata hanis tubir mata mula bergenang.

" okay! " kata mika dengan separa jerit itu lalu pergi ke arah adik perempuannya iz.

" iz jom makan " mika memegang erat tangan adiknya itu lalu menuruni anak tangganya dengan berhati hati.

" if you're still here and look how sweet your son and daughter are , you'll proud of them b" kata hanis perlahan air mata dikesat lalu mengekori anak anaknya itu untuk sarapan.

.
.
.
.
.
" iskandar haiq? " suara lily yang sedang membuat panggilan telefon.

" iya madam? Ada checkup ke datin? " kata iskandar membuat lawak hambar.

" aah tengah hari pukul 12 kau pickup aku eh? " kata lily memegang perutnya yang semakin membesar.

" kau punya appointment pukul berapa? " tanya iskandar selalunya pukul 10

" 12" jawab lily.

" bengong pukul 11 aku pickup tata " kata iskandar pelik kenapa minah ni blur sangat..

Sejak suami mereka terlibat dalam kemalangan di flight semasa 7 bulan yang lalu , flight yang dikatakan terhempas tetapi beberapa penumpang hilang dari area kawalan. Iskandar, khair, inaz, qarl dan zarul lah yang menjaga kelapan lapan orang bini orang itu.

"how great if your baba are here right? " kata lily lembut tangan masih mengusap perut.

" mama let's go eat! " jerit dennis. Banyak kelebihan allah berikan kepadanya. Dia bermimpi aneh sebelum kematian bapanya dan dia juga la yang memberi semangat kepada mama ,ibu dan mummy nya untuk terus kuat.

" dennis nanti nak teman mama dengan daddy is pergi tengok baby tak? " tanya lily seraya duduk dikerusi meja makan tersebut.

"lily nak pergi check up tanak angah teman kan ke? " kata zarul risau akan adiknya.

" takpe la ngah kejap lagi nak masuk hospital angah kena jaga lagi " kata lily dia tidak mahu menjadi beban untuk satu satunya abang seibu sebapanya.

" hayden nak tinggal dengan ayahngah nanti mama pergi tengok baby dengan daddy is je la " kata dennia menyuapkan menu sarapannya ke dalam mulut.

"tanak jaga mama? " tanya zarul.

" dennis nak ikut ayahngah pergi sekolah" kata dennis iya sir zarul masih lagi bekerja sebagai cikgu di smk Garvin Perdana.

" jangan nakal nakal " kata lily lalu memandang dennis dan senyum.

.
.
.
.

Ina dan ika duduk serumah bersama puan imah .

" tak guna kamu masih meratapi pemergian arwah sayang" kata puan imah lembut di dengari oleh ina.

sweetdreamsWhere stories live. Discover now