part 21 ( last)

43 2 0
                                    

Real life story


Qayla ferlina anak dato ridzwan yang telah pun sedar dari coma akibat kemalangan 2 tahun lalu.

" daddy " panggil suara lemah dari qayla.

" sayang , anak daddy dah bangun? Alhamdulillah . Doctor doctor! " jerit dato ridzwan.

" Alhamdulillah qayla kamu tiada masalah ingatan tetapi sendi kamu perlukan therapy supaya kamu dapat berjalan semula" kata doktor yang bernametag kamil itu dengan senyuman.

" terimakasih dr " kata dato ridzwan menyalam doctor disitu.

"where's my daughter? " tanya qayla tersenyum kelat.

" you're still seventeen how can you have a daughter sayang" Kata dato ridzwan lembut

' so everything just a dreams? What shitt' sinis hati qayla ketawa sendirian.

" sir? " kata qayla memandang seseorang yang tersenyum membawa jambakan bunga rose itu.

" sir apa ngok ni angah la " kata zarul memberi bunga itu kepada adiknya.

" you're still teacher right? " kata qayla senyuman manis terukir.

" lol what are you talking about do , i'm university student " kata zarul merosakkan rambut perang qayla berparas bahu itu.

" wait where's my hair? Siapa tukar colour rambut lily? " kata qayla cemas.

" that's your hair la, kau lahir lahir memang rambut warna itu ngok .siapa pula lily alahai budak ni mabuk ke? " kata qayshakir fellen abang sulung qayla.

" mamai la kot" kata zarul pula.

Selepas beberapa hari qayla membuat therapy , keadaannya cepat pulih dan dia juga telah discharge.

" mak siti " tanya qayla memandang maidnya itu.

" iya cik qayla " jawabnya tersenyum qayla juga membalas senyumannya itu.

" qayla , esok sekolah tau" kata shakir merosakkan rambut adiknya itu. Qayla membalas dengan senyuman hari itu pun berakhir.

Next day!

" Harini kita ada pelajar baru" kata seorang guru lelaki bernama azhar

' I know you azhar'sinis hati qayla tersenyum kecil.

" My name is .." kata kata qayla terhenti dia mula berpikir lily or qayla?

" is? " tanya seseorang yang turut ada di dalam mimpi itu. Faheela.

" Qayla ferlina " katanya tersenyum.

" takpayah berkenalan sangat la sir, we know her" kata seseorang yang sangat selamba ya Ristina Frequeen.

" sit here ferly! " kata zalorra irdina sambil menunjuk tempat disebelah ina.

" thankyou , i saw your daughter she's look fine and pretty" kata qayla tersenyum melihat ina.

" lol i'm seventeen ferly jangan merepek mabuk ke? " kata ina membuat muka nya.

Recess time!

" for 2 years and our Ferly are backkkkkk! " jerit hanis aqilna ditengah tengah cafe itu.

" miss me? " kata qayla selamba.

" lol who didn't miss you bitch" kata ika , hannah afiyka memeluk qayla erat.

" so how you can remember us. Selalunya aku tengok drama budak coma ni dia mampus takpun amnesia" kata qistina alice.

sweetdreamsWhere stories live. Discover now